Roboty drogowe na ul. Buforowej idą zgodnie z harmonogramem. Za wiaduktem powoli wyłaniają się kształty przyszłego ronda, widać też pierwsze korytarze pod nową drogę.
– Na najbardziej skomplikowanej części zadania jaką jest budowa wiaduktu wykonawca w ten weekend zamontował elementy nośne przęsła. Jesienią ma rozpocząć się budowa drugiej połowy wiaduktu – mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Powstający wiadukt będzie nad dwoma jezdniami i pozostanie także miejsce dla linii tramwajowej. Robotnicy przygotowują się również do przystąpienia do prac przy skrzyżowaniu z ul. Konduktorską i Asfaltową. Sukcesywnie też kładą na różnych odcinkach sieci podziemne, m.in. nowe odwodnienie. W przyszłym tygodniu na pierwszych fragmentach pojawi się masa bitumiczna, tak aby można było przerzucić ruch samochodowy ze starej drogi i rozpocząć roboty w jej sąsiedztwie.
Co się zmieni?
Przypomnijmy. Kontrakt wart ponad 77 mln złotych zrealizuje firma Strabag. Wrocław na tę inwestycję pozyskał środki z Unii Europejskiej. Obecna ulica Buforowa na pewno zyska zupełnie nową nawierzchnię. Jednak to na koniec. Powstaje tam fragment czteropasmowej drogi (od wiaduktu do skrzyżowania z Konduktorską), drogowcy budują również zupełnie nowy wiadukt kolejowy pod cztery nitki torowiska. Powstaje też rondo, rezerwa pod tramwaj do skrzyżowania z ul. Kajdasza. Do tego ścieżki rowerowe, chodniki. Wykonawca ma również wybudować zbiornik retencyjny dla wód opadowych, postawić sygnalizację świetlną wpiętą w system ITS oraz oświetlenie w technologii LED.
Wszystkie prace mają się zakończyć w drugim kwartale 2019 roku. Planowana budowa tramwaju na Jagodno została wpisana we Wrocławskim Programie Tramwajowym jako jedno z najważniejszych zadań do realizacji po 2022 roku.
Inwestycja na Buforowej w liczbach
Nowe nasypy ziemne – około 150 000 m sześc., czyli tyle, co 3 kilometry wału nadodrzańskiego
Nawierzchnie bitumiczne na jezdni – ok. 50 000 mkw., to powierzchnia 7 boisk piłkarskich
Nawierzchnie ścieżek rowerowych – ok. 10 000 mkw.
Wiadukt kolejowy 3-przęsłowy – łączna długość około 50 metrów
Kanalizacja deszczowa – łączna długość ponad 5 kilometrów
Okablowanie – 20 kilometrów