wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

1°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 02:45

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Na Buforowej prace na wielu frontach [ZDJĘCIA, WIDEO]

Na przebudowywanej Buforowej front robót jest bardzo szeroki. W weekend zamontowano nad drogą elementy nośne dla przęseł nowego wiaduktu. Gdzieniegdzie widać już korytarze pod nową drogę. Drogowcy przygotowują się też do układania na pierwszych odcinkach masy bitumicznej.

Reklama

Roboty drogowe na ul. Buforowej idą zgodnie z harmonogramem. Za wiaduktem powoli wyłaniają się kształty przyszłego ronda, widać też pierwsze korytarze pod nową drogę.

– Na najbardziej skomplikowanej części zadania jaką jest budowa wiaduktu wykonawca w ten weekend zamontował elementy nośne przęsła. Jesienią ma rozpocząć się budowa drugiej połowy wiaduktu – mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Powstający wiadukt będzie nad dwoma jezdniami i pozostanie także miejsce dla linii tramwajowej. Robotnicy przygotowują się również do przystąpienia do prac przy skrzyżowaniu z ul. Konduktorską i Asfaltową. Sukcesywnie też kładą na różnych odcinkach sieci podziemne, m.in. nowe odwodnienie. W przyszłym tygodniu na pierwszych fragmentach pojawi się masa bitumiczna, tak aby można było przerzucić ruch samochodowy ze starej drogi i rozpocząć roboty w jej sąsiedztwie.

Co się zmieni?

Przypomnijmy. Kontrakt wart ponad 77 mln złotych zrealizuje firma Strabag. Wrocław na tę inwestycję pozyskał środki z Unii Europejskiej. Obecna ulica Buforowa na pewno zyska zupełnie nową nawierzchnię. Jednak to na koniec. Powstaje tam fragment czteropasmowej drogi (od wiaduktu do skrzyżowania z Konduktorską), drogowcy budują również zupełnie nowy wiadukt kolejowy pod cztery nitki torowiska. Powstaje też rondo, rezerwa pod tramwaj do skrzyżowania z ul. Kajdasza. Do tego ścieżki rowerowe, chodniki. Wykonawca ma również wybudować zbiornik retencyjny dla wód opadowych, postawić sygnalizację świetlną wpiętą w system ITS oraz oświetlenie w technologii LED.

Wszystkie prace mają się zakończyć w drugim kwartale 2019 roku. Planowana budowa tramwaju na Jagodno została wpisana we Wrocławskim Programie Tramwajowym jako jedno z najważniejszych zadań do realizacji po 2022 roku.

Inwestycja na Buforowej w liczbach

Nowe nasypy ziemne – około 150 000 m sześc., czyli tyle, co 3 kilometry wału nadodrzańskiego

Nawierzchnie bitumiczne na jezdni – ok. 50 000 mkw., to powierzchnia 7 boisk piłkarskich

Nawierzchnie ścieżek rowerowych – ok. 10 000 mkw.

Wiadukt kolejowy 3-przęsłowy – łączna długość około 50 metrów

Kanalizacja deszczowa – łączna długość ponad 5 kilometrów

Okablowanie – 20 kilometrów

Galeria

Kliknij na zdjęcie aby powiększyć

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl