wroclaw.pl strona główna Kulturalny Wrocław – najświeższe wiadomości o kulturze Kultura - strona główna

Infolinia 71 777 7777

17°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 09:55

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Kultura
  3. Aktualności
  4. Jazztopad rozpoczął się od wyjątkowej debaty ,,Biznes w kulturze - kultura w biznesie''
Kliknij, aby powiększyć
Zorganizowana w Narodowym Forum Muzyki debata pt. Biznes w kulturze - kultura w biznesie Magda Pasiewicz
Zorganizowana w Narodowym Forum Muzyki debata pt. Biznes w kulturze - kultura w biznesie

W Narodowym Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu w piątek (17 listopada) wystartowała 20. edycja muzycznego festiwalu Jazztopad. Zanim muzycy wyszli na scenę główną, w mniejszej sali, czerwonej, na wspólnej debacie spotkał się biznes z kulturą.

Reklama

NFM już po raz drugi zorganizowało debatę Biznes w kulturze – kultura w biznesie

Instytucje kultury takie jak Narodowe Forum Muzyki mają misję. Jest nią tworzenie społeczności oraz zwrócenie uwagi na wartości, jakie niesie sztuka. Co ma do tego biznes?

Światy biznesu i kultury są odrębne, pozornie niepołączone żadnymi mostami, ale wspólnym celem ludzi kultury i przedsiębiorców jest ich stworzenie.

Wśród uczestników debaty byli przedstawiciele sektora kultury i biznesu. M.in:

  • Andrzej Kosendiak – dyrektor Narodowego Forum Muzyki,
  • Dorota Mroczkowska – właścicielka DOTI Manufaktura,
  • Wojciech Normand – wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie,
  • Marzena Perka-Skorzycka – dyrektor operacyjna I oddziału Banku BNY Mellon (European Bank)
  • Radosław Woźniak – prezes zarządu Europejskiego Funduszu Leasingowego SA.

Po co łączyć kulturę i biznes? Czy taka współpraca między biznesem a kulturą w ogóle się opłaca - zapytał jeden z gości debaty. Był nim dyrektor Zakładu Narodowego im. Ossolińskich we Wrocławiu - Łukasz Kamiński.

 Dla naszej firmy jest to jedna z ważniejszych kwestii, aby pracownik chciał w firmie pozostać. Dostęp do kultury to jedna z tych wartości, które tak działają. Jest to też wartość, która ściąga nowych pracowników. My - poprzez takie programy kulturalne - zapewniamy też nowym pracownikom, którzy sprowadzają się do Wrocławia, możliwość lepszego poznania miasta. Dzięki temu szybciej się z nim oswajają.
Marzena Perka-Skorzycka - dyrektor operacyjna I oddziału Banku BNY Mellon

Firma wpiera festiwale filmowe i muzyczne, fundując m.in nagrody w konkursach. Przedstawicielka BNY Melon podkreśliła, że wsparcie dla instytucji kultury pomaga w rozwoju tych miejsc, wynosząc je na wysoki poziom. Przykładem jest chociażby NFM. 

Kliknij, aby powiększyć
Powiększ obraz: Zorganizowana w Narodowym Forum Muzyki debata pt. Biznes w kulturze - kultura w biznesie Magda Pasiewicz
Zorganizowana w Narodowym Forum Muzyki debata pt. Biznes w kulturze - kultura w biznesie

– Nigdy nie traktowaliśmy tej współpracy jak inwestycji. To bardziej społeczna odpowiedzialność. Zysk nie jest celem samym w sobie. Przedsiębiorstwo powinno służyć klientom, wspierać dostawców i pracowników – podsumował współpracę z instytucjami kultury Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie. 

Przyznał, że pracownicy jego firmy nie tylko mogą chodzić na koncerty, ale chóry są też zapraszane do firmy, co jest również niezwykłym doświadczeniem. 

Wiele firm finansuje programy artystyczne, nagrody podczas festiwali i warsztaty 

– Wysoka kultura komunikuje się przez emocje, a w naszej firmie dbamy o to, by emocji było jak najwięcej – przyznał Radosław Woźniak, prezes zarządu Europejskiego Funduszu Leasingowego SA.

Łączenie świata kultury i biznesu przynosi obu stronom wiele korzyści. Warto skupić się więc na rozwiązaniach długofalowych, istnieje bowiem potrzeba znalezienia systemowych rozwiązań wspierania instytucji kultury i młodych artystów.

Kliknij, aby powiększyć
Powiększ obraz: Zorganizowana w Narodowym Forum Muzyki debata pt. Biznes w kulturze - kultura w biznesie Magda Pasiewicz
Zorganizowana w Narodowym Forum Muzyki debata pt. Biznes w kulturze - kultura w biznesie

Podczas drugiej edycji debaty poruszono temat tego, jak ważne jest zbudowanie partnerskich i trwałych relacji między światem kultury i biznesu, opartych na wzajemnej komunikacji. Przestrzeń na zbudowanie mostów jest ogromna. Przy czym inwestowanie w sztukę nie jest zarezerwowane tylko dla dużych koncernów, do współpracy z instytucjami kultury mogą przystąpić też małe i średnie przedsiębiorstwa.

Na koniec debaty padło retoryczne pytanie od jednej ze słuchaczek, która podsumowała spotkanie słowami: - Czy moglibyśmy być skutecznymi przedsiębiorcami, gdyby nie wrażliwość i doświadczenia, jakie daje nam kultura?

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl