wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

18°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 11:20

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rozwiązania dla południa – podsumowanie konsultacji z mieszkańcami
  4. Inwestycja Zwycięska

Zaprojektujemy rozbudowę ulicy Zwycięskiej od alei Karkonoskiej do obecnego ronda Ojca Pio o dodatkowe pasy ruchu. Rondo przekształcimy w skrzyżowanie z sygnalizacją. Poprawimy też infrastrukturę dla komunikacji zbiorowej, pieszych i rowerzystów. Do 2026 roku powstanie brakujący odcinek drogi rowerowej od pętli autobusowej do ulicy Pszczelarskiej.

Postulaty z konsultacji społecznych

Mieszkańcy zgłaszali potrzebę buspasów oraz tramwaju w ulicy Zwycięskiej. Proponowali różne rozwiązania dla układu drogowego: poszerzenie jezdni, zmianę organizacji świateł przy torach, przebudowę ronda Ojca Pio, a nawet budowę estakad na Karkonoskiej. Zdecydowanie popierali rozbudowę infrastruktury rowerowej i pieszej, szczególnie w kontekście planowanej szkoły.

Rekomendacje dla ulicy

  • Przygotowanie przetargu na opracowanie dokumentacji dla rozbudowy ulicy Zwycięskiej do układu czteropasowego na odcinku od al. Karkonoskiej do ul. Ołtaszyńskiej wraz z przebudową ronda Ojca Pio na skrzyżowanie 4 wlotowe objęte nadzorem sygnalizacji świetlnej.
  • Kontynuacja projektowania, a następnie realizacja zadania związanego z uzupełnieniem na odcinku pomiędzy pętlą autobusową a ul. Parafialną infrastruktury rowerowej – trwa projektowanie – zakończenie II kwartał 2025.

Ogłoszenie przetargu na projekt Zwycięskiej – IV. Kw 2024

Uzasadnienie dla rekomendacji

Ze względu na problemy komunikacyjne i ruch z gmin sąsiednich, rozbudujemy Zwycięską o dodatkowe pasy od ronda Ojca Pio do Karkonoskiej. Rondo zastąpimy skrzyżowaniem ze światłami. Poprawimy też funkcjonalność komunikacji zbiorowej i dodamy infrastrukturę pieszą i rowerową.

Nie ma miejsca na buspasy ani tramwaj – ten ostatni był rozważany w 2017 roku, ale mieszkańcy wybrali inny wariant. Nie wprowadzimy też estakad na Karkonoskiej, bo pogorszyłoby to sytuację na sąsiednich skrzyżowaniach. Sytuacja może się zmienić po budowie Wschodniej Obwodnicy Wrocławia i ewentualnym podniesieniu linii kolejowej 285, ale na razie takie inwestycje byłyby nieuzasadnione.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!