W pierwszej kolejności powstanie buspas od ronda Bednarza do wiaduktu kolejowego, który połączy się z trasą do Szpitala na Borowskiej. Powstanie też droga dla pieszych i rowerzystów w południowej części ulicy. Planujemy też budowę pętli autobusowej przy granicy miasta, początkowo jako zatoki postojowej. W tej sprawie będziemy rozmawiać z gminą Siechnice. Projektowanie rozpocznie się w I kwartale 2025 roku.
Rekomendacje dla ulicy
- Wykonanie projektu przebudowy całej ulicy z buspasem, infrastrukturą dla pieszych i rowerzystów oraz pętlą autobusową z parkingiem P+R przy granicy miasta – przetarg na projekt I kw. 2025.
- Pierwszy etap przebudowy obejmie:
- buspas do centrum od ronda Bednarza do wiaduktu kolejowego,
- ciąg pieszo-rowerowy po stronie wschodniej.
3. Rozmowy z gminą Siechnice o wspólnym miejscu przesiadkowym4. Drugi etap przebudowy zostanie ustalony po otwarciu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia (2027).
Uzasadnienie dla rekomendacji
Mieszkańcy słusznie postulują o buspas na Grota-Roweckiego. Wymaga to jednak kompleksowego podejścia – nie da się po prostu dobudować buspasa do obecnego układu ulicy. Dlatego najpierw powstanie plan pokazujący nowe ułożenie wszystkich elementów ulicy.
Buspas powstanie w kierunku centrum, dzięki czemu autobusy będą jeździć punktualniej. Powstanie też brakująca infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Przy granicy miasta, w rejonie ulicy Kryształowej, planujemy pętlę autobusową z parkingiem P+R. To zachęci kierowców spoza miasta do przesiadki na autobus przed wjazdem do Wrocławia.
Nie uwzględnimy propozycji poszerzenia jezdni dla samochodów – priorytetem jest usprawnienie komunikacji zbiorowej. Ruch samochodowy powinien się zmniejszyć po otwarciu ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.
Rozważana była też budowa linii tramwajowej, ale byłaby ona zbyt kosztowna w stosunku do potencjalnej liczby pasażerów. Buspas powinien wystarczyć do poprawy komunikacji w tej okolicy.