wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

9°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 05:20

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rozwiązania dla południa – podsumowanie konsultacji z mieszkańcami
  4. Inwestycja Grota

Żeby wybudować buspas w ulicy Grota-Roweckiego, trzeba całą ulicę zaprojektować od nowa. Obecne położenie jezdni sprawia, że nie da się po prostu dobudować buspasa – trzeba przesunąć jezdnię, by uzyskać miejsce na buspas, chodnik i drogę rowerową. Ze względu na koszty inwestycję podzielimy na etapy.

W pierwszej kolejności powstanie buspas od ronda Bednarza do wiaduktu kolejowego, który połączy się z trasą do Szpitala na Borowskiej. Powstanie też droga dla pieszych i rowerzystów w południowej części ulicy. Planujemy też budowę pętli autobusowej przy granicy miasta, początkowo jako zatoki postojowej. W tej sprawie będziemy rozmawiać z gminą Siechnice. Projektowanie rozpocznie się w I kwartale 2025 roku.

Rekomendacje dla ulicy

  1. Wykonanie projektu przebudowy całej ulicy z buspasem, infrastrukturą dla pieszych i rowerzystów oraz pętlą autobusową z parkingiem P+R przy granicy miasta – przetarg na projekt I kw. 2025.
  2. Pierwszy etap przebudowy obejmie:
  • buspas do centrum od ronda Bednarza do wiaduktu kolejowego,
  • ciąg pieszo-rowerowy po stronie wschodniej.

3. Rozmowy z gminą Siechnice o wspólnym miejscu przesiadkowym4. Drugi etap przebudowy zostanie ustalony po otwarciu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia (2027).

Uzasadnienie dla rekomendacji

Mieszkańcy słusznie postulują o buspas na Grota-Roweckiego. Wymaga to jednak kompleksowego podejścia – nie da się po prostu dobudować buspasa do obecnego układu ulicy. Dlatego najpierw powstanie plan pokazujący nowe ułożenie wszystkich elementów ulicy.

Buspas powstanie w kierunku centrum, dzięki czemu autobusy będą jeździć punktualniej. Powstanie też brakująca infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Przy granicy miasta, w rejonie ulicy Kryształowej, planujemy pętlę autobusową z parkingiem P+R. To zachęci kierowców spoza miasta do przesiadki na autobus przed wjazdem do Wrocławia.

Nie uwzględnimy propozycji poszerzenia jezdni dla samochodów – priorytetem jest usprawnienie komunikacji zbiorowej. Ruch samochodowy powinien się zmniejszyć po otwarciu ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.

Rozważana była też budowa linii tramwajowej, ale byłaby ona zbyt kosztowna w stosunku do potencjalnej liczby pasażerów. Buspas powinien wystarczyć do poprawy komunikacji w tej okolicy.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!