wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

21°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 19:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rowerzyści
  4. Biuro zaprojektuje nową kładkę na trasie rowerowej z Gądowa

Ma mieć 30-35 metrów długości, pięć metrów szerokości, a stylistyką przypominać kładkę św. Antoniego. Wybudowana zostanie na wysokości ul. Sikorskiego i co ważne, jest częścią ambitnego projektu rowerowego - trasy, która połączy Gądów ze ścisłym centrum Wrocławia w sposób przyjazny rowerzystom. Maksymalna długość drogi prowadzić będzie przez tereny zielone, a jej przebieg minimalizuje liczbę sygnalizacji świetlnych, które zatrzymują cyklistów.

Reklama

Działające w imieniu miasta Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetarg i wyłoniły wykonawcę projektu kładki. Trwają procedury zmierzające do podpisania umowy, a gdy to się stanie, projektant będzie miał rok na przygotowanie projektu budowlanego i wykonawczego oraz dokonanie uzgodnień z konserwatorem zabytków.

Ten obiekt wpisze się w zieloną rowerową oś zachodnią, której trzy odcinki już projektujemy w ramach osobnych zadań. Najbliżej planowanej przeprawy jest fragment przy ul. Cieszyńskiego, gdzie projektujemy tzw. ulicę rowerową, która wzdłuż Arsenału pozwoli dojechać rowerem do ul. Nowy Świat.
Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje

Z Gądowa do centrum, czyli zielona rowerowa oś zachodnia 

Zielona rowerowa oś zachodnia to sześciokilometrowa trasa prowadząca z zachodu do centrum miasta projektowana według najlepszych holenderskich wzorców. Prowadzić będzie nie wzdłuż ruchliwej Legnickiej, ale wśród zieleni. 

Mapa z przebiegiem całej rowerowej osi zachodniej. UMW
Mapa z przebiegiem całej rowerowej osi zachodniej.

W jej zasięgu będzie aż 165 tysięcy wrocławian. Rowerem pojadą z małą liczbą zatrzymań i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Trasa wieść będzie przez ul. Bystrzycką, Dąbrówki, Zachodnią, Sikorskiego aż do Cieszyńskiego i centrum miasta. 

Jak w październiku minionego roku informował Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia, trasa rozpocznie się przy ul. Metalowców, skąd prowadzić będzie przez park Idzikowskiego, następnie wjedziemy w ulicę Bystrzycką, którą dojedziemy do ul. Dąbrówki.

Dalej przez Dworzec Mikołajów, wzdłuż Stacyjnej do planowanego przejazdu rowerowego po zachodniej stronie skrzyżowania Legnickiej z Zachodnią. Dalej Zachodnią z wyniesionymi przystankami wiedeńskimi i Sikorskiego aż do Cieszyńskiego i Grodzkiej, gdzie na wysokości Krzesła Kantora wykonany zostanie przejazd rowerowy i przejście dla pieszych.

W trakcie projektowania są trzy odcinki zielonej rowerowej osi zachodniej

Mapa przedstawia odcinki, na których projekt Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg. To fragmenty, które będą współtworzyć zieloną rowerową osi zachodnią.
Mapa przedstawia odcinki, na których projekt Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg. To fragmenty, które będą współtworzyć zieloną rowerową osi zachodnią.

Dlaczego będzie lepiej niż Legnicką?

Trasa rowerowa wzdłuż ulicy Legnickiej łącząca zachód Wrocławia z centrum poprzecinana jest wieloma skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną, co w połączeniu z intensywnym ruchem samochodowym na tej ulicy sprawia, że jadąc rowerem dużo czasu tracimy na oczekiwaniu na zielone światło.

Do tego brak zieleni, hałas i niski standard techniczny niektórych odcinków trasy wymagający wielobranżowej przebudowy sprawia, że alternatywna trasa przez Bystrzycką, Zachodnią i Sikorskiego ma dużą przewagę: mała liczba skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, mała liczba samochodów, dużo zieleni i co bardzo ważne dostępność - 10-minutową dostępność do trasy Bystrzycka-Zachodnia-Sikorskiego mamy dla 165 tysięcy mieszkańców. Dla porównania, 10 minutowy dostęp do trasy wzdłuż Legnickiej ma 136 tysięcy mieszkańców.
Monika Kozłowska Święconek z Biura Zrównoważonej Mobilności

Szczegóły przebiegu zielonej rowerowej osi zachodniej

Od Metalowców do Ostatniego Grosza

Najdłuższa droga dla rowerów w ramach tego zadania ma powstać od ulicy Metalowców do ul. Na Ostatnim Groszu. Cały odcinek od ul. Metalowców do ul. Na Ostatnim Groszu to długość około 2 km, gdzie droga dla rowerów i droga dla pieszych przebiega wzdłuż:

  • ul. Metalowców od ul. Stargardzkiej do ul. Idzikowskiego w obszarze planowanego parku (teren zadrzewiony),
  • wzdłuż Bystrzyckiej od Idzikowskiego do Balonowej w terenie zielonym,
  • wzdłuż Bystrzyckiej od Balonowej do Horbaczewskiego wzdłuż jezdni,
  • przy Horbaczewskiego (nawiązanie do inwestycji deweloperskiej w obszarze ul. Horbaczewskiego).

Przez Zachodnią

Drugim odcinkiem na którym planowane są prace to fragment drogi na ul. Zachodniej od ul. Lubińskiej do Poznańskiej. Cały odcinek przebudowy, od ul. Lubińskiej do ul. Poznańskiej, to około 250 m. Tam powstanie dodatkowo również przystanek wiedeński poprawiający komfort pasażerów autobusów.

Cieszyńskiego i Nowym Światem 

Trzecim odcinkiem planowanym w ramach tej inwestycji jest przebudowa drogi dla rowerów na ul. Nowy Świat, a także budowa ulicy rowerowej na Cieszyńskiego w pobliżu Arsenału.

Na Cieszyńskiego powstanie tzw. ulica rowerowa o długości 150 m wraz z oświetleniem. Nowy Świat zostanie przebudowany na długości 100 m. Do Rynku dojedziemy na wysokości "Krzesła Kantora" nowym przejściem pieszo-rowerowym przez Nowy Świat.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama