Najważniejsze informacje
- Miasto ogłosi przetarg na stworzenie dwóch koncepcji budowy buspasa na ulicy Grota-Roweckiego.
- Po wyborze wariantu zostanie zaprojektowana przebudowa pierwszego odcinka: od Borowskiej do Iwaszkiewicza.
Część mieszkańców opowiadało się za dwukierunkowym, jednak problem jest w szerokości niezabudowanego korytarza wzdłuż ulicy. Mimo wszystko jednak będzie próba zmieszczenia zarówno jezdni dla samochodów, jak i dwóch pasów dla autobusów.
To ważna inwestycja drogowa na południu miasta. Rozbudowa ul. Grota-Roweckiego - wraz z budową buspasa oraz kompleksową modernizacją infrastruktury - ma usprawnić dojazd z Ołtaszyna i Wojszyc do centrum oraz poprawić ruch komunikacji zbiorowej.Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
Kolejnym realizowanym przedsięwzięciem z Pakietu w tym rejonie jest stworzenie możliwości ucieczki z Grota-Roweckiego do Kajdasza, aby stamtąd kontynuować szybką podróż wydzielonym buspasem wzdłuż Buforowej i Bardzkiej.
Buspas na Grota-Roweckiego. Biuro projektowe opracuje:
- dwa warianty koncepcji programowo-przestrzennej dla odcinka około trzech kilometrów od projektowanej pętli "Borowska Szpital" do ronda na Wschodniej Obwodnicy Wrocławia;
- pełną dokumentację projektową dla odcinka około 1,5 km od projektowanej pętli "Borowska Szpital" do skrzyżowania z ul. Iwaszkiewicza, wraz z uzyskaniem wszystkich opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych, w tym Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej.
Dwa warianty przebudowy Grota-Roweckiego
Wariant I zakłada:
- dwukierunkową jezdnię z buspasami po obu stronach,
- przystanki zlokalizowane na buspasach,
- dwukierunkową drogę dla rowerów oraz chodnik po stronie wschodniej,
- ciąg pieszo-rowerowy po stronie zachodniej,
- poszerzenie wiaduktu kolejowego na Towarowej Obwodnicy Wrocławia.
Wariant II zakłada:
- dwukierunkową jezdnię z buspasem tylko w kierunku centrum,
- ciąg pieszo-rowerowy po stronie zachodniej,
- chodnik i dwukierunkową drogę dla rowerów po stronie wschodniej,
- możliwość utrzymania istniejących miejsc postojowych po stronie zachodniej,
- również poszerzenie wiaduktu kolejowego.
W obu wariantach zaplanowano budowę pętli autobusowej w rejonie ul. Kryształowej (teren gminy Siechnice), wraz z parkingiem Park & Ride na minimum 50 miejsc, parkingiem rowerowym B&R, zapleczem socjalnym dla MPK oraz nową zielenią.
Na mapie widać miejsce przyszłej pętli autobusowej
O projekcie przebudowy do Iwaszkiewicza
Od pętli "Borowska Szpital" do ul. Iwaszkiewicza dokumentacja obejmie m.in.:
- budowę buspasa wg wybranej koncepcji wraz z przebudową infrastruktury drogowej, pieszej i rowerowej oraz dowiązaniem do istniejącego układu w rejonie wiaduktu kolejowego i planowanej pętli "Borowska Szpital",
- przebudowę przejazdu kolejowego w ciągu ul. Grota-Roweckiego,
- nową infrastrukturę przystankową,
- system odwodnienia, oświetlenie i zieleń,
- infrastrukturę monitoringu i urządzenia ITS,
- przebudowę kolidujących sieci podziemnych.
Wykonawca będzie miał 18 miesięcy na opracowanie dokumentacji koncepcyjnej i projektowej od podpisania umowy.