wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Jaki buspas na Grota-Roweckiego? Będą dwie koncepcje

Miasto zamówi dwie koncepcje przebudowy całej ulicy Grota-Roweckiego. Jeden wariant będzie z buspasem dwukierunkowym, a drugi z buspasem tylko w kierunku centrum. Ta sama firma wykona projekt potrzebny do realizacji I etapu inwestycji, czyli przebudowy od Borowskiej do Iwaszkiewicza. Przetarg ma być ogłoszony jeszcze w tym roku.

Reklama

Najważniejsze informacje

  • Miasto ogłosi przetarg na stworzenie dwóch koncepcji budowy buspasa na ulicy Grota-Roweckiego.
  • Po wyborze wariantu zostanie zaprojektowana przebudowa pierwszego odcinka: od Borowskiej do Iwaszkiewicza. 

Przypomnijmy, że miasto przedstawiając "Pakiet dla południa" - zestaw kompleksowych zmian usprawniających komunikację w południowej części miasta - zapowiadało jednokierunkowy buspas na Grota-Roweckiego.

Część mieszkańców opowiadało się za dwukierunkowym, jednak problem jest w szerokości niezabudowanego korytarza wzdłuż ulicy. Mimo wszystko jednak będzie próba zmieszczenia zarówno jezdni dla samochodów, jak i dwóch pasów dla autobusów.

To ważna inwestycja drogowa na południu miasta. Rozbudowa ul. Grota-Roweckiego - wraz z budową buspasa oraz kompleksową modernizacją infrastruktury - ma usprawnić dojazd z Ołtaszyna i Wojszyc do centrum oraz poprawić ruch komunikacji zbiorowej.
Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia

Kolejnym realizowanym przedsięwzięciem z Pakietu w tym rejonie jest stworzenie możliwości ucieczki z Grota-Roweckiego do Kajdasza, aby stamtąd kontynuować szybką podróż wydzielonym buspasem wzdłuż Buforowej i Bardzkiej.

Buspas na Grota-Roweckiego. Biuro projektowe opracuje:

  • dwa warianty koncepcji programowo-przestrzennej dla odcinka około trzech kilometrów od projektowanej pętli "Borowska Szpital" do ronda na Wschodniej Obwodnicy Wrocławia;
  • pełną dokumentację projektową dla odcinka około 1,5 km od projektowanej pętli "Borowska Szpital" do skrzyżowania z ul. Iwaszkiewicza, wraz z uzyskaniem wszystkich opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych, w tym Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej.

Mapa przedstawia ulicę Grota-Roweckiego i zaznaczone etapy budowy buspasa Źródło: Wrocławskie Inwestycje
Mapa przedstawia ulicę Grota-Roweckiego i zaznaczone etapy budowy buspasa

Dwa warianty przebudowy Grota-Roweckiego

Wariant I zakłada:

  • dwukierunkową jezdnię z buspasami po obu stronach,
  • przystanki zlokalizowane na buspasach,
  • dwukierunkową drogę dla rowerów oraz chodnik po stronie wschodniej,
  • ciąg pieszo-rowerowy po stronie zachodniej,
  • poszerzenie wiaduktu kolejowego na Towarowej Obwodnicy Wrocławia.

Wariant II zakłada:

  • dwukierunkową jezdnię z buspasem tylko w kierunku centrum,
  • ciąg pieszo-rowerowy po stronie zachodniej,
  • chodnik i dwukierunkową drogę dla rowerów po stronie wschodniej,
  • możliwość utrzymania istniejących miejsc postojowych po stronie zachodniej,
  • również poszerzenie wiaduktu kolejowego.

W obu wariantach zaplanowano budowę pętli autobusowej w rejonie ul. Kryształowej (teren gminy Siechnice), wraz z parkingiem Park & Ride na minimum 50 miejsc, parkingiem rowerowym B&R, zapleczem socjalnym dla MPK oraz nową zielenią.

Na mapie widać miejsce przyszłej pętli autobusowej

O projekcie przebudowy do Iwaszkiewicza

Od pętli "Borowska Szpital" do ul. Iwaszkiewicza dokumentacja obejmie m.in.:

  • budowę buspasa wg wybranej koncepcji wraz z przebudową infrastruktury drogowej, pieszej i rowerowej oraz dowiązaniem do istniejącego układu w rejonie wiaduktu kolejowego i planowanej pętli "Borowska Szpital",
  • przebudowę przejazdu kolejowego w ciągu ul. Grota-Roweckiego,
  • nową infrastrukturę przystankową,
  • system odwodnienia, oświetlenie i zieleń,
  • infrastrukturę monitoringu i urządzenia ITS,
  • przebudowę kolidujących sieci podziemnych.

Wykonawca będzie miał 18 miesięcy na opracowanie dokumentacji koncepcyjnej i projektowej od podpisania umowy.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama