wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

26°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: poniżej normy

Dane z godz. 16:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rowerzyści
  4. Plan działań rowerowych do 2030
  5. Trasy rowerowe
  6. Połączenie tras w centrum miasta

Realizacja zadań ujętych w tym obszarze pozwoli zrealizować jeden z celów operacyjnych:
Krzyż tras rowerowych wschód-zachód i północ-południe

W praktyce ważne jest, żeby powstały dedykowane korytarze wygodne dla poruszania się rowerem na najważniejszych kierunkach. Dodatkowo ulice i place w ścisłym centrum miasta często mają nieodpowiednią nawierzchnię dla ruchu rowerowego a poprawa tej sytuacji powinna dotyczyć wybranych ciągów.  Dlatego przygotowując propozycję priorytetów brano pod uwagę również wyznaczenie wewnątrz Strefy Centralnej głównych połączeń rowerowych. Propozycja tras powstała w koordynacji z dokumentem “Masterplan dla przestrzeni miejskich w centrum”.

Priorytety realizacyjne w Strefie Centralnej do 2030 roku: 

  • Korytarz północ - południe:
    • Ulica Muzealna wraz z ul. Zielińskiego - ulica rowerowa lub droga dla rowerów;
    • Ulica Sądowa; [GOTOWA 2023]
    • Połączenie Plac Nankiera - Bulwar Dunikowskiego - Most Piaskowy[PROJEKTOWANIE] 
  • Korytarz wschód -  zachód: 
    • Wydłużenie trasy w ciągu Promenady Staromiejskiej13;

Korytarze w centrum do analizy: 

  • Ul. Św. Mikołaja lub ul. Cieszyńskiego - dwukierunkowa droga dla rowerów lub w przypadku Cieszyńskiego możliwa również ulica rowerowa;
  • Analiza możliwości przeprowadzenia dwukierunkowego ruchu rowerowego po północnej stronie centrum miasta;

Trasy zależne od innych inwestycji: 

  • Przejazd dla rowerów przez ul. Nowy świat  na wysokości ul. Łaziennej; [PROJEKTOWANIE]
  • Korytarz Świdnicka-Szewska;
  • Plac Dominikański i Aleja Słowackiego - droga dla rowerów zależna od rozstrzygnięć w sprawie Placu Społecznego;  
  • Poprawa funkcjonowania tras rowerowych w rejonie Dworca Głównego PKP (np. Peronowa, Stawowa, Borowska, Kołłątaja, Krasińskiego) i lepsze jego wpięcie w system głównych tras  (PKP) 

Priorytety realizacyjne w Strefie Centralnej do 2030 roku
Priorytety realizacyjne w Strefie Centralnej do 2030 roku

_____________________________________________

13 Przejazd na wysokości Placu Jana Pawła II, Nowa - Piotra Skargi, modernizacja drogi dla rowerów od Świdnickiej do Piotra Skargi, Budowa drogi dla rowerów przez Park Słowackiego

Reklama