Realizacja zadań ujętych w tym obszarze pozwoli zrealizować jeden z celów operacyjnych:Krzyż tras rowerowych wschód-zachód i północ-południe
W praktyce ważne jest, żeby powstały dedykowane korytarze wygodne dla poruszania się rowerem na najważniejszych kierunkach. Dodatkowo ulice i place w ścisłym centrum miasta często mają nieodpowiednią nawierzchnię dla ruchu rowerowego a poprawa tej sytuacji powinna dotyczyć wybranych ciągów. Dlatego przygotowując propozycję priorytetów brano pod uwagę również wyznaczenie wewnątrz Strefy Centralnej głównych połączeń rowerowych. Propozycja tras powstała w koordynacji z dokumentem “Masterplan dla przestrzeni miejskich w centrum”.
Priorytety realizacyjne w Strefie Centralnej do 2030 roku:
- Korytarz północ - południe:
- Ulica Muzealna wraz z ul. Zielińskiego - ulica rowerowa lub droga dla rowerów;
- Ulica Sądowa; [GOTOWA 2023]
- Połączenie Plac Nankiera - Bulwar Dunikowskiego - Most Piaskowy; [PROJEKTOWANIE]
- Korytarz wschód - zachód:
- Wydłużenie trasy w ciągu Promenady Staromiejskiej13;
Korytarze w centrum do analizy:
- Ul. Św. Mikołaja lub ul. Cieszyńskiego - dwukierunkowa droga dla rowerów lub w przypadku Cieszyńskiego możliwa również ulica rowerowa;
- Analiza możliwości przeprowadzenia dwukierunkowego ruchu rowerowego po północnej stronie centrum miasta;
Trasy zależne od innych inwestycji:
- Przejazd dla rowerów przez ul. Nowy świat na wysokości ul. Łaziennej; [PROJEKTOWANIE]
- Korytarz Świdnicka-Szewska;
- Plac Dominikański i Aleja Słowackiego - droga dla rowerów zależna od rozstrzygnięć w sprawie Placu Społecznego;
- Poprawa funkcjonowania tras rowerowych w rejonie Dworca Głównego PKP (np. Peronowa, Stawowa, Borowska, Kołłątaja, Krasińskiego) i lepsze jego wpięcie w system głównych tras (PKP)
_____________________________________________
13 Przejazd na wysokości Placu Jana Pawła II, Nowa - Piotra Skargi, modernizacja drogi dla rowerów od Świdnickiej do Piotra Skargi, Budowa drogi dla rowerów przez Park Słowackiego