Realizacja zadań ujętych w tym obszarze pozwoli zrealizować jeden z celów operacyjnych:Budowa 6 nowych połączeń z gminami sąsiednimi
Obecnie większość z gmin otaczających Wrocław zabiega o wybudowanie połączeń rowerowych, aby umożliwić bezpieczne połączenie rowerowe z miastem Wrocławiem. Jednocześnie kilka lat temu budową tras rowerowych zainteresowanych było jedynie kilka gmin. Dobrym przykładem realizacji takiego połączenia jest wspólna inicjatywa Wrocławia i Kobierzyc. Gminy w ramach wspólnego projektu unijnego wybudowały znaczne odcinki dróg dla rowerów tworząc długie połączenie obsługujące ruch międzygminny.
Wskazane poniżej połączenia z gminami ościennymi wynikają z analizy opinii mieszkańców aglomeracji oraz wskazań poszczególnych gmin zebranych w trakcie konsultacji społecznych zorganizowanych w ramach prac nad "Planem Zrównoważonej Mobilności Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Wrocławia”.
Priorytety realizacyjne w zakresie łączenia z gminami ościennymi do 2030 roku:
- Gmina Kąty Wrocławskie:
- Ul. Mokronoska, [REALIZACJA]
- Ul. Zabrodzka;
- Gmina Kobierzyce:
- Ul. Kutrzeby,
- Ul. Ołtaszyńska, [PROJEKTOWANIE]
- Ul. Kobierzycka - podłączenie od granicy miasta do trasy rowerowej wzdłuż al. Karkonoskiej;
- Gmina Miękinia:
- Ul. Średzka na odcinku od strefy ekonomicznej do ul. Lutyńskiej;
Trasy zależne od właścicieli terenów:
- Gmina Siechnice:
- Trasa przez wały - tereny wodonośne MPWiK;
Trasy zależne od innych inwestycji:
- Gmina Długołęka:
- Al. Jana III Sobieskiego na odcinku od ul. Zatorskiej do ul. Odolanowskiej18;
- Ul. Bierutowska19;
- Gmina Siechnice:
- Ul. Opolska - Trasa Krakowska, Centralny Port Kolejowy;
- Gmina Miękinia
- Ul. Średzka;
- Ul. Wilkszyńska; [REALIZACJA]
- Gmina Kobierzyce
- Trasa na wałach wzdłuż rzeki Ślęzy.
_____________________________________________
18 Realizacja związana z inwestycjami deweloperów w sąsiedztwie.
19 Realizacja związana z inwestycjami deweloperów w sąsiedztwie.