wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

2°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:15

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rowerzyści
  4. Plan działań rowerowych do 2030
  5. Trasy rowerowe
  6. Podniesienie standardu istniejących tras

W ramach podniesienia standardu istniejących tras planowane działania skupią się na poprawie stanu nawierzchni tras rowerowych oraz drobnych modernizacjach zapewniających spełnienie wymogów CROW. Zadania podzielone zostały zatem na dwie grupy: zadania utrzymaniowe (naprawa nawierzchni) oraz inwestycyjne (wymagające projektów). 

Reklama

Realizacja zadań ujętych w tym obszarze pozwoli zrealizować jeden z celów operacyjnych:
Modernizacja istniejących tras rowerowych

Priorytety realizacyjne w zakresie poprawy standardu do 2030 roku:

  • Ul. Krzywoustego [zadanie eksploatacyjne GOTOWE 2023], al. Jana III Sobieskiego, al. Brucknera (zadanie inwestycyjno-eksploatacyjne);  
  • Ul. Grota Roweckiego - obniżenie krawężników, zachowanie ciągłości drogi dla rowerów na zjazdach (zadanie eksploatacyjne); [GOTOWE 2022]
  • Ul. Grabiszyńska, na odcinku od linii kolejowej istniejącej drogi dla rowerów na wysokości stacji paliw (zadanie inwestycyjne); [GOTOWE 2023]
  • Ul. Kamienna, na odcinku od ronda Powstańców Śląskich do ul. Borowskiej - naprawa nawierzchni (zadanie eksploatacyjne);
  • Bulwar nad Oławą - nawierzchnia bitumiczna (zadanie eksploatacyjne); 
  • Ul.Piłsudskiego, przy skrzyżowaniu z Pl. Orląt Lwowskich - ciągłość asfaltu na pasie rowerowym (zadanie eksploatacyjne); [GOTOWE 2023]
  • Ul. Hubska, na odcinku od al. Armii Krajowej do ul. Glinianej po wschodniej stronie, wymiana nawierzchni na bitumiczną, ciągłość drogi dla rowerów na zjazdach (zadanie eksploatacyjne);
  • Ul. Borowska, na odcinku od al. Armii Krajowej do ul. Dyrekcyjnej - wymiana nawierzchni, zachowanie ciągłości drogi dla rowerów na zjazdach (zadanie eksploatacyjne); 
  • Most Milenijny, ul. Milenijna - zapewnienie dwukierunkowego ruchu rowerowego oraz połączenie z wałami po północnej stronie, np. poprzez zastosowanie szyny do prowadzenia rowerów (zadanie inwestycyjne);
  • Ul. Bałtycka - dwukierunkowa droga dla rowerów po stronie wschodniej (zadanie inwestycyjne);
  • Ważne aleje parkowe, np. Park Szczytnicki, Park Juliusza Słowackiego (zadanie inwestycyjne);
  • Ul. Legnicka - zły stan nawierzchni (zadanie eksploatacyjne), brak drogi dla rowerów (zadanie inwestycyjne);
  • Ul. Pilczycka - przebudowa drogi dla rowerów po południowej stronie, korekta przejazdów (zadanie inwestycyjne);
  • Ciąg Hallera - Wiśniowa - Armii Krajowej - wyznaczenie dwukierunkowych dróg dla rowerów (zadanie inwestycyjne), wymiana nawierzchni z kostki betonowej, naprawy nawierzchni spowodowane wybrzuszeniami korzeni (zadanie eksploatacyjne); 
  • Ul. Rogowska - naprawa nawierzchni drogi dla rowerów (zadanie utrzymaniowe);
  • Ul. Powstańców Śląskich - wymiana nawierzchni na asfaltową (zadanie eksploatacyjne), obejście drzewa z obu strony przy Sztabowej (zadanie inwestycyjne), likwidacja barier odgradzających drogę dla rowerów od jezdni za przystankiem; 
  • Ul. Ślężna - po południowej stronie od Hallera  (zadanie inwestycyjne i eksploatacyjne);  
  • Ul. Kasprowicza - wymiana nawierzchni, wyniesione przejazdy  (zadanie inwestycyjne)
  • Most Uniwersytecki - przebudowa nawierzchni na bardziej rowerową (zadanie eksploatacyjne);
  • Ul. Św. Jadwigi - organizacja ruchu jak np. P-27 (zadanie eksploatacyjne);
  • Modernizacja przejazdu podziemnego pod Placem Społecznym - oświetlenie, naprawa odwodnienia liniowego (zadanie eksploatacyjne); 

Trasy zależne od innych inwestycji: 

  • Modernizacja przejazdu podziemnego pod Placem Społecznym - szersza przebudowa możliwa w ramach zmiany funkcji Placu Społecznego (jak np. przebieg, nawierzchnia, etc.);
  • Ul. Kosmonautów - wydzielenie trasy z jezdni. Niezbędne sprawdzenie sytuacji po realizacji Osi Zachodniej; 
  • Ul. Krasińskiego - analiza możliwości wyznaczenia dwukierunkowej drogi dla rowerów oraz dodanie przejazdu i przejścia po zachodniej stronie skrzyżowania z ul. Traugutta. Inwestycja wymaga korelacji z ewentualną szerszą ingerencją w Plac Społeczny;

Trasy zależne od właścicieli terenów:

  • Wymiana nawierzchni na sztywną - bitumiczna, betonowa lub inna na wałach przeciwpowodziowych, np. ciąg wzdłuż ul. Osobowickiej (minimalnie od Mostu Milenijnego do Mostu Osobowickiego), od Mostów Trzebnickich do Warszawskich (północna strona), od Warszawskich do Mostu Szczytnickiego (strona południowa) i dalej do Mostu Zwierzynieckiego, od Mostu Zwierzynieckiego do kładki Bartoszowickiej i dalej do przelewu Odra-Widawa, od Mostów Jagiellońskich do Mostów Chrobrego, Widawa.
Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl