Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Przejażdżka minęła błyskawicznie, choć w poniedziałek 5 lutego regularnym kursem podróż zapewne zajmie więcej niż 5 minut. Rano z Jagodna w kierunku centrum podróżują tysiące mieszkańców, więc wsiadanie pasażerów na przystankach trochę potrwa. Nie zmienia to faktu, że teraz - już niezależnie od korków - dojazd do Świeradowskiej zajmie zaledwie kilka minut.
Co któryś kurs zostanie spowolniony przez rogatki na linii kolejowej nr 285 - tej, która przez lata blokowała możliwość budowy tramwaju. A propos tramwaju na Jagodno - Wrocławskie Inwestycje wybrały firmę, która go zaprojektuje. Dodatkowo projekt będzie obejmował rozbudowę ulicy Bardzkiej do czterech pasów. Ma być gotowy pod koniec 2026 roku.
Trasa autobusowa to strategiczna zmiana dla Jagodna
Po raz kolejny jest głośno o Jagodnie. Wydzielona trasa nie tylko tu, ale również na ulicy Hubskiej sprawia, że autobusy z Jagodna do centrum dojadą w 13-18 minut. Do autobusów na tym wydzielonym korytarzu wkrótce dołączą tramwaje. Rozstrzygnęliśmy dziś przetarg. Jest również dobra wiadomość dla kierowców: na ulicy Buforowej zlikwidowany zostanie buspas, a zatem ruch samochodowy będzie udrożniony.Renata Granowska, wiceprezydent Wrocławia
- Mamy połowiczny sukces, bo tramwaju jeszcze nie ma, ale mimo to bardzo duży. To ogromne przyspieszenie komunikacji z sypialni Wrocławia, jaką jest Jagodno, do centrum, do pracy, do punktów usługowych i handlowych - dodaje Małgorzata Konieczna, przewodnicząca Rady Osiedla Jagodno.
Zadowolenia nie kryje również Grzegorz Ossowski, wiceprzewodniczący RO Jagodno. - To najważniejsza inwestycja dla mieszkańców Jagodna. Zyskujemy więcej połączeń do większej liczby miejsc we Wrocławiu. Dotychczas o poranku autobusy były tak przepełnione, że nie wszyscy zdołali wsiąść. Teraz to się zmieni i bez przesiadek będziemy mogli dojeżdżać do ogrodu botanicznego czy na Psie Pole - mówi Grzegorz Ossowski. - Zmniejszyć powinny się również korki, a to ważne dla kierowców.
Cieszą się z autobusów, już szykują tramwaje
35 tys. mieszkańców będzie mieć dobry dostęp do sprawnej komunikacji miejskiej. Do przystanku dojadą w ciągu pięciu minut. 2,7 km trasy powstało kosztem 50 mln zł. W dodatku powstała trasa autobusowa ma parametry trasy tramwajowej, więc łatwo będzie ją przebudować.Michał Młyńczak, wiceprezydent Wrocławia
Budowę trasy na Jagodno w imieniu miasta prowadziły Wrocławskie Inwestycje i prowadzą kolejną. - Cieszę się że dziś udało się rozstrzygnąć przetarg na projektowanie tramwaju i dodatkowych jezdni na Buforowej - mówi Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji. - Wykona go solidna wrocławska firma, z którą już współpracowaliśmy.
Otwarcie trasy na Jagodno 5 maja - jakie zmiany w autobusach?
Tak duża inwestycja oznacza zmiany w siatce połączeń. Pojawi się tu pięć linii autobusowych, które wspólnie wydyskutowaliśmy z mieszkańcami. Bardzo dziękuję za te rozmowy. Te linie otworzą Jagodno na nowe rejony miasta. Będziemy monitorować, słuchać pasażerów, co jeszcze wymaga korekty. Do zobaczenia na trasie.Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności
- Duża zmiana siatki połączeń wymaga zmiany rutyny, sposobu podróżowania. Na przystankach rozwiesiliśmy plakaty z kodem QR, który prowadzi do rozkładu jazdy na wroclaw.pl. Tam też pojawią się godziny odjazdów obowiązujące od 5 maja. Nowe rozkłady fizycznie na przystankach powiesimy w nocy z 4 na 5 maja - zapowiada Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektorka Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego. - Proszę o zwracanie uwagi nie tylko na to, z którego peronu jaki autobus odjeżdża z pętli na Jagodnie, ale również przy Galerii Dominikańskiej. Tam również zaszły zmiany.
Witold Woźny, prezes MPK informuje, że zmiany w siatce połączeń związane z otwarciem trasy autobusowej na Jagodno to duże wyzwanie dla przewoźnika. - Cieszę się, że jesteśmy w stanie temu podołać. Z przystanków na trasie na Jagodno co trzy minuty odjeżdżać będzie autobus. Do obsługi tych połączeń przeznaczyliśmy 50 autobusów, 130 kierowców i 150 osób obsługi technicznej - informuje Witold Woźny.
Nowe nazwy i nowe przystanki od 5 maja
5 maja wraz z otwarciem trasy na Jagodno pojawiają się nowe nazwy przystanków: |
„Jagodzińska” (26108, 26107) na „Kopycińskiego” |
„Kajdasza” (26110, 26109) na „Jagodno (P+R)” |
„Lutosławskiego” (26119, 26122) na „Maszkowskiego” |
Tego samego dnia zostaną uruchomione następujące przystanki: |
21181 – Morwowa |
21183, 21182 - Bardzka (Cmentarz) |
26123, 26124 - Buforowa (Rondo) |
26125, 26126 – Konduktorska |
26127, 26128 – Malinowskiego |
26129, 26130 – Kopycińskiego |
26131, 26132, 26134, 26136, 26138 - Jagodno (P+R) |
Zobacz zdjęcia z pierwszego przejazdu autobusem po nowej trasie na Jagodno: