– To całkowicie rewolucyjne połączenie Pragi, Czech Wschodnich i czterech województw Polski, bo do tej pory bezpośrednim pociągiem z Pragi do Polski można było dojechać jedynie przez północne Morawy. W tej chwili trasa ta jest wielokrotnie skracana przez wschodnie Czechy, a następnie przez zachodnią część Polski, aż do Bałtyku – powiedział Pavel Trojan, dyrektor praskiego oddziału Polskiej Organizacji Turystycznej.
W ramach moderowanego panelu na scenie pojawili się goście z Polski – Adam Mateuszuk, dyrektor Departamentu Transportu Intermodalnego i Logistyki w Ministerstwie Infrastruktury, a także przedstawiciele polskich regionów i miast, które od grudnia będzie łączyć Baltic Express.
Galeria zdjęć
Marek Ciechanowski, wiceprezes Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, zapraszał uczestników konferencji na Dolny Śląsk i zaprezentował pierwsze 5 przystanków pociągu po polskiej stronie.
Alfred Wagner, Zastępca Dyrektora Wydziału Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia, zaprosił do popularnego w Czechach Wrocławia, do którego z Pragi można dojechać w niecałe 4 godziny.
– Od 2022 roku we Wrocławiu widoczne jest zwiększenie zainteresowania turystów z Czech. Dziś to druga (po Niemcach) najliczniejsza grupa zagranicznych turystów we Wrocławiu. Dzięki nowemu połączeniu będziemy mogli ugościć jeszcze większą liczbę naszych sąsiadów we Wrocławiu - mieście stu mostów, stolicy kultury, krasnali i oczywiście kraftowego piwa – mówił Wagner.
Pociągi na trasie Gdynia – Praga przez Wrocław mają kursować codziennie (3 pociągi dzienne, jeden nocny). Planowany czas dojazdu z Pragi do Wrocławia to 3 godz. 56 minut. Sprzedaż biletów rozpoczęła się 30 października.
Źródło: materiały prasowe