wroclaw.pl strona główna

WROCŁAW Pracze Odrzańskie będą miały kieszonkowy park

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Zdrowie we Wrocławiu
  4. Żłobki
  5. Jak założyć żłobek niepubliczny

Jak założyć żłobek niepubliczny

Data publikacji: Autor:

Reklama

Zgłaszanie do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Jednostka odpowiedzialna:Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy: ul. G. Zapolskiej 4pokój nr 343, 347 (sekretariat wydziału) i 352 godziny przyjmowania klientów: poniedziałek-piątek: 7.45 – 15.45

Informacje: Teleinformatyczne Centrum Obsługi Mieszkańcatel. +48 71 777 77 77Sekretariat Wydział Zdrowia i Spraw Społecznychtel. +48 71 777 77 60

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę: osoby fizyczne,osoby prawnej, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej

Wniosek i dokumenty wymagane do wniosku:

  1. wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych;
  2. w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej – numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;
  3. numer NIP i REGON, o ile wnioskodawcy te numery nadano;
  4. oświadczenie o spełnianiu warunków lokalowych;
  5. w przypadku osoby fizycznej oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
  6. oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
  7. w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL;
  8. oświadczenie potwierdzające dokonanie opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

W celu sprawdzenia zgodności danych, o których mowa w ww. dokumentach, prezydent miasta może żądać:

  1. odpisu z odpowiedniego rejestru;
  2. dokumentu potwierdzającego tożsamość;
  3. zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.

Ponadto wnioskodawca proszony jest o:

  1. złożenie kserokopii z oryginałami do wglądu pozytywnej opinii komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej oraz pozytywnej opinii właściwego państwowego inspektora sanitarnego;
  2. przedłożenie do wglądu dokumentu potwierdzającego dokonanie opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych;
  3. przedłożenie do wglądu dokumentu potwierdzającego posiadanie tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.

Druki do pobrania:

Opłaty:

Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych pobierana jest w wysokości 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę które w 2013 r. wynosi 1.600,00 zł zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 września 2012 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2013 r. (Dz.U. z dnia 17 września 2012 r.).

Wpłat można dokonywać : w Punktach Obsługi Bankowej Gminy Wrocław na rachunek bankowy: Gmina Wrocław: PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452

Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.

Termin i sposób załatwienia sprawy: Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje w ciągu 30 dni od dnia złożenia kompletnej dokumentacji .

Tryb odwoławczy: Od decyzji o odmowie wpisu do rejestru lub o wykreśleniu wpisu z rejestru żłobków lub klubów dziecięcych można wnieść odwołanie do samorządowego kolegium odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2013 r. poz. 1457);Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011r.w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych dotyczących żłobków i klubów dziecięcych (Dz. U. Nr 69, poz. 367); Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011r.w sprawie zakresu programów szkoleń dla opiekuna w żłobku, klubie dziecięcym, dziennego opiekuna oraz wolontariusza (Dz. U. Nr 69, poz. 368)Ustawa z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. Nr 200, poz. 1679 z późn. zm.); Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2012 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2013 r. (Dz.U. z dnia 17 września 2012 r.), Uchwała Nr IX/171/11 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 19 maja 2011 roku w sprawie ustalania wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Uwagi: Prowadzenie żłobków lub klubów dziecięcych jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 672 z późn. zm.) i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych funkcjonujących na terenia Miasta Wrocławia prowadzi Prezydent Wrocławia. Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Wrocław. Przed dokonaniem wpisu do rejestru osoby upoważnione przez Prezydenta Wrocławia dokonają wizytacji lokalu w celu ustalenia czy zapewnione są bezpieczne i higieniczne warunki wychowania i opieki na dziećmi.Po przeprowadzonej wizytacji zostaje sporządzony protokół z wizytacji, którego jeden egzemplarz otrzymuje Wnioskodawca. Po potwierdzeniu spełnienia warunków wymaganych do dokonania wpisu do rejestru Prezydent Wrocławia wydaje zaświadczenie o zarejestrowaniu podmiotu . W przypadku, gdy podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego, lub wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem, Prezydent Wrocławia odmawia dokonania wpisu żłobka lub klubu dziecięcego do rejestru w drodze decyzji administracyjnej.

1. Zmiany w rejestrze Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach, które zobowiązany był przedłożyć przy składaniu wniosku o wpis do rejestru - w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.

Po otrzymaniu informacji organ prowadzący rejestr dokonuje zmian w rejestrze oraz wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenie, uwzględniające te zmiany.

2. Wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych Wykreślenie z rejestru następuje w przypadkach: złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.

Uwaga: Podmiot prowadzący żłobek lub klub dziecięcy zamierzający złożyć wniosek o wykreślenie z rejestru powinien powiadomić o tym zamiarze organ prowadzący rejestr oraz rodziców dzieci objętych opieką co najmniej 1 miesiąc przed terminem złożenia wniosku o wykreślenie z rejestru.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama