Informacje o inwestycji:
- Kategoria inwestycji: Piesze
- Rok zakończenia inwestycji: 2022
- Stopień wykonania: 100%
- Wartość inwestycji: 1 205 000 zł
- Jednostka prowadząca: ZDiUM
- Osiedle: Ołtaszyn
- Projekt finansowany w ramach WBO: nie
- Projekt finansowany w ramach Funduszu Osiedlowego: nie
Celem inwestycji była poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów przekraczających tory kolejowe, w miejscu zlikwidowanego przed modernizacją linii kolejowej przejścia. Zaprojektowane przejście pieszo – rowerowe o szerokości 4m i powierzchni 17 m2 wyposażone będzie w oświetlenie, automatycznie zamykane rogatki i system kamer przemysłowych. Nawierzchnia przejścia wykonana zostanie z płyty przejazdowych wielkogabarytowych CBP (2 szt. wewnętrzne skrajne, 4 szt. zewnętrzne). Powierzchnia objęta inwestycją wraz z dojściem do rogatek – 137m.
Zakres zamówienia:
- branża drogowo – torowa;
- branża elektroenergetyczna;
- branża sterowania ruchem kolejowym;
- branża telekomunikacji.
Branża elektroenergetyczna: Projektowane przejście pieszo-rowerowe zostanie wyposażone w oświetlenie typu LED, sterowane za pomocą zegara astronomicznego, czujnika zmierzchowego a także będzie posiadało możliwość sterowania zdalnego przez dyżurnego ruchu za pomocą sterownika NEK. Do oświetlenia przejścia zostaną użyte wirobetonowe słupy oświetleniowe EOP 10,5/2,5 z wysięgnikami o długości 1m zakończone oprawami oświetleniowymi RACER MINI 826 LED (łącznie 2 szt. – po jednej na każdym słupie).
Branża sterowania ruchem kolejowym (SRK): Projektowane przejście kat. E zostanie wyposażone w samoczynny system przejazdowy. Bezpośrednie zabezpieczenie przejścia będą stanowiły zlokalizowane z obydwu stron toru napędy rogatkowe z drągami zamykające wejście na przejście, oraz posadowione przed nimi sygnalizatory drogowe wyposażone w urządzenia emitujące dźwięk. Ze względu na bliską lokalizację budynków mieszkalnych sugeruje się zmniejszenie natężenia sygnałów dźwiękowych pomiędzy godziną 22 a 6. Działanie urządzeń zabezpieczających będzie opierało się na ich samoczynnym działaniu w wyniku najazdu pociągu na czujniki torowe (liczniki osi) załączające bądź wyłączające urządzenia. Czujniki włączające zostały zlokalizowane w odległości zapewniającej uzyskanie co najmniej minimalnego czasu ostrzegania 30 s (określonego w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie wraz z jego późniejszymi zmianami). Projektowane urządzenia ssp są kompatybilne do współpracy z urządzeniem zdalnej kontroli (UZK) dla przejazdów już zaprojektowanych i realizowanych na linii kolejowej nr 285 odc. Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście.
Galeria zdjęć
Branża telekomunikacji: Na projektowanym przejściu pieszo-rowerowym w km 7,954 linii nr 285 projektuje się zabudować cyfrowy system telewizji przemysłowej, który będzie wykorzystywać urządzenia zapewniające obserwację obiektów i zdarzeń na wydzielonym i nadzorowanym obszarze. W skład systemu wchodzić będzie zestaw urządzeń analizujących i przetwarzających obraz na elektryczny, urządzeń transmisyjnych oraz urządzeń rejestrujących. Obraz zapisywany będzie na rejestratorze za pomocą 2-ch kamer, zamontowanych na dwóch słupach kamerowych. Rejestrator umożliwia nagrywanie obrazu przez 7 dni z pełną rozdzielczością przy 25kl/s.