Kalendarium Kiedy
W 1 kinie
Gdy tata 10-letniej Niny nagle traci pracę, dziewczynka stara się mu pomóc ze wszystkich sił. Wraz z sąsiadem Mehdim i rezolutnym jeżem rusza na podbój skarbu ukrytego w opuszczonej fabryce. Czy bohaterka dopnie swego?Rodzice Niny i Mehdima nie są tak entuzjastycznie nastawieni do pomysłów swoich dzieci. Martwią się o nie i nie chcą, żeby włóczyły się całymi dniami po lesie. Poza tym wejścia do zakładu pilnuje chciwy dozorca Lupin i jego pies, od którego szczekania włos aż jeży się na głowie! Mehdi, Nina i rysunkowy jeż, którego poznała dzięki swojemu uzdolnionemu tacie, nie zrażają się jednak przeszkodami i krok po kroku planują, jak włamać się do opuszczonej fabryki. Dzięki sprytowi i zaufaniu, którymi zaczynają darzyć siebie nawzajem, przybliżają się do odnalezienia ukrytego skarbu. Wielka przygoda właśnie się rozpoczyna!
W 1 kinie
Katak bardzo chce dorosnąć, ale nadal wygląda młodziej od rówieśników. Do tego mało kto wierzy, że jest samodzielny. Niezwykła oceaniczna podróż obróci jednak jego życie o 180 stopni. Nadszedł czas, aby podbić wielką Północ!Katak należy do białuchów, których nazwa wywodzi się od białego koloru ciała. Nie są takie od urodzenia, jaśnieją z wiekiem. Skóra zwierzątka uparcie pozostaje szara, dlatego musi ono inaczej udowodnić całej gromadzie, że nie jest już dzieckiem. Gdy jego babcia opowiada z tęsknotą o dziadku żyjącym na drugim końcu oceanu, Katak postanawia wziąć sprawy w swoje płetwy. Podczas poszukiwania krewnego połączy siły z natrętnym, ale przezabawnym jesiotrem i przekona się, że warto było ćwiczyć nurkowanie. Młody ssak morski pozna siłę rodziny i wreszcie poczuje się wśród bliskich jak ryba w wodzie!
W 2 kinach
„Nawet na służącą się nie nadajesz!”, mówi do Delii jej mąż, jedną ręką zabierając jej wypłatę, a drugą wymierzając siarczysty policzek. Nieśmieszne? A może jednak dobrze się będziecie bawić w tym (nie)miłym towarzystwie? „Jutro jest nasze” – mocny, a jednocześnie zabawny i pełen emocji kobiecy głos, który stał się jednym z największych przebojów kinowych we Włoszech, wyprzedzając w tamtejszym box office nawet Barbie Grety Gerwig i Oppenheimera Christophera Nolana. Jutro będzie nasze to debiut komiczki i aktorki Paoli Cortellesi, która, podążając śladem Phoebe Waller-Bridge („Fleabag”), zagrała w nim także główną rolę. Z Delią może utożsamić się każda z nas, bo i my dokonujemy na co dzień rzeczy niemożliwych – ogarniamy dom i pracę, dzieci i starszych członków rodziny, łagodzimy złe humory męża albo emocje nastoletniej córki. Delia urabia sobie ręce po łokcie, a w zamian dostaje tylko kolejne razy, pretensje i fochy. Jest również przekonana, że szykującą się do zamążpójścia córkę czeka podobny los. Jednak pewnego dnia przychodzi do niej list, który prowokuje ją do buntu i skłania do zaskakująco śmiałych czynów, których nikt się nie spodziewa po gospodyni domowej. Jutro będzie nasze emanuje duchem zmiany, wiarą w siłę kobiet i kobiecą solidarność. Jest też odą na cześć pięknych, acz burzliwych relacji matek z córkami. Ten włoski przebój rozgrywa się w podnoszącym się z kryzysu powojennym Rzymie i nawiązuje do dzieł neorealizmu, w szlachetną tradycję wkłada jednak współczesne treści. Bo „Jutro będzie nasze” mówi o zbiorowym przebudzeniu, o kobietach, które jako pierwsze odważyły się przeciwstawić dziedzictwu przemocy. Przeplatający śmiech i łzy, wprost dotykający bolesnych doświadczeń, a przy tym lekki jak rzymskie wakacje film Cortellesi dowodzi, że przyszłość leży – dosłownie – w naszych rękach. Czy od czasów naszych babek coś dla siebie wywalczyłyśmy? Tak, i lepiej mocno tego pilnujmy, mówi reżyserka. Film Cortellesi w rytm włoskich ballad prowadzi nas przez współczucie, wściekłość, śmiech i wzruszenie, zarówno stawiając nas przed brutalną prawdą, jak i dając nieskończone pokłady nadziei. Bella ciao!
W 1 kinie
„Strefa interesów” to nagrodzony Grand Prix festiwalu w Cannes, wyreżyserowany przez Jonathana Glazera („Sexy Beast”, „Narodziny” oraz „Under the Skin”) film o codziennym życiu komendanta Auschwitz, Rudolfa Hössa, i jego rodziny.W rolach głównych zobaczymy znaną z filmu „Toni Erdmann” Sandrę Hüller (Hewdig Höss) oraz Christiana Friedela (Rudolf Höss), który zasłynął występem w filmie „Biała wstążka” Michaela Hanekego. Media okrzyknęły „Strefę interesów” przejmującym i głęboko wciągającym filmem (Variety), który zostanie w widzach długo po seansie (Deadline), niezwykle potrzebnym we współczesnych czasach (Vanity Fair), zatrważającym spojrzeniem na banalność zła (Indiewire).Film jest koprodukcją Wielkiej Brytanii, Polski i USA. Po stronie polskiej za produkcję odpowiada Ewa Puszczyńska (Extreme Emotions), producentka takich filmów jak „Ida” i „Zimna wojna”. Film jest współfinansowany przez studio A24 i Polski Instytut Sztuki Filmowej, koprodukowany z Instytucją Filmową Silesia-Film. Zdjęcia do filmu zrealizował dwukrotnie nominowany do Oscara Łukasz Żal. Film został w całości nakręcony w Polsce, w miejscach, w których rozgrywa się jego akcja.„Strefa interesów” to brytyjski kandydat do Oscara w kategorii Najlepszy Film Międzynarodowy.
W 1 kinie
Jak to jest mieszkać w przyczepie, bez przerwy podróżować i dorastać u boku wiecznego lekkoducha? Poznajcie Laurę – bystrą trzynastolatkę, której życie dalekie jest od zwyczajnego.Tata Laury to zawodowy klown, który nie uznaje nudy i powagi. Dlatego codzienność bohaterki bywa przewrotna i bardzo nieprzewidywalna. Posiadanie wyluzowanego rodzica z pewnością ma wiele plusów, jednak dziewczynce nie zawsze jest do śmiechu. Czasem zwyczajnie chciałaby żyć tak, jak jej rówieśnicy. Mieszkać w jednym miejscu, pomidora kroić w plasterki, a cyrkowe sztuczki zamienić na książki. Kiedy postanawia postawić na swoim i zdawać do prywatnej szkoły, musi nie tylko nadrobić zaległy materiał i zająć się nauką, ale przede wszystkim przekonać do tego pomysłu tatę. Tylko jak to zrobić, skoro od zawsze kojarzy on edukację i stabilność z nudą? „Moje życie to cyrk” z humorem i urokiem opowiada o tym, że w życiu - tak jak na scenie - mamy rozpisane różne kwestie, a czasem najtrudniejszą sztuczką jest połączyć z pozoru odległe od siebie światy i marzenia.
W 1 kinie
Jest rok 1938, gdy młody Brytyjczyk Nicholas Winton podczas wizyty w Pradze odkrywa, że tysiące rodzin zbiegłych przed hitlerowcami z Niemiec i Austrii żyją tu w dramatycznych warunkach, często bez dachu nad głową i żywności. Niemiecka inwazja na Czechosłowację jest kwestią najbliższych tygodni, a wtedy los uchodźców będzie już przesądzony. Nicholas postanawia zrobić wszystko, co w jego mocy, by ocalić jak najwięcej potrzebujących. Wraz z grupą współpracowników organizuje transporty dzieci, które podążają z Pragi do Anglii w poszukiwaniu bezpiecznego schronienia. Jak wiele istnień uda się ocalić zanim granice zostaną zamknięte? Po 50 latach Nicholas wciąż wraca wspomnieniami do tamtych dni, zadając sobie pytania o los ocalonych i obwiniając się za to, że nie udało mu się ocalić wszystkich. Tymczasem niepodziewanie los dopisuje poruszający epilog do tej historii.Dwukrotny zdobywca Oscara ANTHONY HOPKINS jako sir Nicholas Winton, który tuż przed wojną ocalił ponad 600 dzieci z rąk hitlerowców. Jego historia ujrzała światło dzienne dopiero po 50 latach i wzruszyła miliony ludzi na całym świecie.Prawdziwa historia zwykłego człowieka, który przeciwstawił się hitlerowskiej machinie zagłady.Znakomita obsada w poruszającej opowieści o odwadze, poświęceniu i wdzięczności, które mogą odmienić świat.
W 1 kinie
Oparta na opublikowanej w 22 krajach, bestsellellerowej powieści Gillesa Legardiniera „Do usług szanownej pani”.Osiągnąwszy wiek, w którym niemal wszystkie bliskie mu osoby odeszły lub rozjechały się po świecie, Andrew Blake nie ma już nawet ochoty na żarty ze swoim kolegą z młodości, Richardem. Pod wpływem nagłego impulsu postanawia przekazać stery swojej małej angielskiej firmy w ręce zaufanej asystentki i zatrudnić się w charakterze majordoma we Francji, w rodzinnym kraju swojej zmarłej żony. Na miejscu nikt nie zna jego prawdziwej tożsamości i to mu się podoba.Niestety, kiedy Andrew pojawia się w posiadłości rodziny Beauvillier, nic nie wygląda tak, jak to sobie wyobrażał… Wdowa Nathalie, jego szefowa, zaskakuje osobliwymi zwyczajami... Z kucharką Odile nie jest łatwo znaleźć wspólny język, biorąc pod uwagę jej wybuchowy charakter i skrywane tajemnice. Młoda gosposia, Manon, wydaje się zagubiona i zrozpaczona. Zarządca majątku, Philippe, mieszkający w głębi parku, z jakiegoś powodu trzyma się na dystans z resztą mieszkańców posiadłości. No i trzeba jeszcze wkraść się w łaski imponującego kocura o imieniu Mefisto. Andrew wie, że nie ma już wyboru. On, który był przekonany, że jego życie dobiega końca, będzie musiał zacząć je od nowa…
W 1 kinie
Takiej historii o wampirach jeszcze nie widzieliście!Ta niesamowita czarna komedia to pozycja obowiązkowa dla fanów serialu „Wednesday” Tima Burtona, która została doceniona na wielu międzynarodowych festiwalach.Mogłoby się wydawać, że pochodząca z Quebecu Sasha (w tej roli nagradzana Sara Montpetit) to nastolatka, która zmaga się z typowymi dla tego wieku problemami. Nic bardziej mylnego, a to dlatego, że bohaterka jest… młodą wampirzycą. W dodatku nad wyraz empatyczną i wrażliwą, a tym samym niegotową na to, by dla zaspokojenia głodu wgryzać się w ludzkie tętnice.Dziewczyna stanowi spory zawód dla swoich najbliższych, którzy poza wampirycznym sekretem prowadzą bardzo spokojne, ułożone i nierzucające się w oczy życie. Brak instynktu oraz zdolności do polowania sprawia, że jedyną krew, jaką Sasha jest w stanie wypić, to ta z plastikowych torebek w lodówce. Kiedy zirytowani rodzice odcinają jej to źródło, życie Sashy jest zagrożone. Wkrótce dziewczyna poznaje jednak Paula, samotnego nastolatka ze skłonnościami samobójczymi, który w imię rodzącej się pomiędzy nimi przyjaźni jest w stanie oddać życie, byle tylko uratować bohaterkę.
W 1 kinie
Harry Potter tym razem nie może mieć spokojnych wakacji. Lord Voldemort powrócił, a prasa czarodziejska milczy na ten temat. Na mugolskim osiedlu Little Whinging pojawiają się Dementorzy, a zbzikowana sąsiadka Dursley'ów pani Figg jest charłakiem! W dodatku Harry staje przed całym Wizengamotem za użycie czarów przez nieletniego, a Straż Przednia zabiera go do kwatery głównej Zakonu Feniksa - organizacji powołanej przez Dumbledora do walki z Sam-Wiesz-Kim. Tymczasem w Hogwarcie rządy przejmuje sprzymierzeniec Korneliusza Knota i nauczycielka obrony przed czarną magią profesor Umbridge. Wygląda na to, że nikt nie wierzy Harry'emu i Dumbledorowi, że Lord Voldemort odrodził się na nowo. Kiedy zaatakuje wszystko wyjdzie na jaw, ale czy wtedy nie będzie już za późno?
W 4 kinach
„Love Lies Bleeding” w reżyserii Rose Glass to romans na sterydach, który zamiast łez wyciska siódme poty. To również kino zemsty, w zaskakujący sposób łączące brutalność z uwodzicielską vintage’ową estetyką. W prowincjonalnym amerykańskim miasteczku lat 80. managerka siłowni Lou (Kristen Stewart) traci głowę dla tajemniczej Jackie (Katy O’Brian) – hiperambitnej kulturystki, marzącej o wygraniu zawodów w Las Vegas. Landrynkowe kolory i szelest ortalionowych dresów nie maskują wszechobecnej przemocy, której sprawcami są lokalni gangsterzy, na czele z ojcem Lou (Ed Harris). Kiedy rodzinne szambo wybije, dziewczyny wezmą się za sprzątanie. Ale plamy z krwi wywabia się równie trudno, jak kłamstwa i złe wspomnienia.Krwawe, seksowne i nieobliczalne „Love Lies Bleeding” od A24 podbiło publiczność Sundance i Berlinale. Rose Glass, znana ze świetnie przyjętej „Saint Maud”, dowodzi nim, że tworzy kino zaskakujące i rozwalające wszelkie scenariuszowe prawidła, i że potrafi bawić się filmem niczym Tarantino. Napisane wspólnie z Polką Weroniką Tofilską (reżyserką netfliksowego przeboju „Reniferek”) jest hipnotyzującym thrillerem pełnym pożądania i fascynacji muskularnym ciałem, pięknym i jednocześnie niebezpiecznym. „Love Lies Bleeding” to podszyta czarnym humorem opowieści o wielkiej miłości i jeszcze większych bicepsach, która stawia prowokacyjne pytanie o to, ile siły potrzebuje kobieta, żeby wywalczyć sobie wolność.
W 1 kinie
Vanya adaptacja Simona Stephensa, na podstawie sztuki Antona Czechowa w reżyserii Sama Yatesa.Nadzieje, marzenia, skrywane żale i jeden aktor w wielu wcieleniach – nowa adaptacja z uwagą bada złożoność ludzkich emocji.Spektakl nagrano na żywo na londyńskim West Endzie.
W 1 kinie
Trzydziestoletni Pietro decyduje się zostawić za sobą życie dużego miasta i wyjechać w góry. Nie odnajduje się w swoim dotychczasowym, pełnym zgiełku życiu, chociaż sam nie potrafi określić czego mu brakuje. Prawdziwie wolny i szczęśliwy czuł się jedynie w dzikich Alpach, gdzie spędzał w dzieciństwie każde lato. Zaszczepiona w nim miłość do gór i odkrywania nowych ścieżek każe mu wyruszyć w świat, w którym nowe znajomości i stare przyjaźnie staną się ścieżką do odnalezienia siebie.„Osiem gór”, najnowszy film twórcy „Mojego pięknego syna”, to ekranizacja bestsellerowej powieść Paola Cognettiego. Jednak sercem opowieści jest uchwycona z wrażliwością obrazów Terrence'a Malicka relacja człowieka z przepiękną, majestatyczną i nieposkromioną naturą. Zdjęciom inspirowanym „Into the Wild”udało się oddać zarówno monumentalną, magnetyczną siłę gór, jak ich intymną stronę, gdzie kolejne kroki, milczenie, czas i właściwa miara to sposób na życie. „Osiem gór” to wyjątkowa opowieść o odkrywaniu siebie, naturze i miłości — platonicznej, ale mocniejszej niż jakakolwiek skała, na którą można by się wspiąć.
W 1 kinie
Fabuła filmu skupia się wokół bohaterki o imieniu Tashi, w którą wciela się Zendaya. Jest ona byłą tenisistką, która teraz pełni rolę trenerki. Dzięki wielkiemu wysiłkowi Tashi zmieniła swojego męża, Arta, z przeciętnego gracza w mistrza światowej klasy. Niestety mężczyzna ma pecha, dlatego Tashi zgłasza go do udziału w turnieju "Challenger", aby przerwać złą passę. Na korcie Art będzie musiał zmierzyć się z Patrickiem, niegdyś obiecującym zawodnikiem, swoim byłym przyjacielem i byłym chłopakiem Tashi.Scenariusz do filmu "Challengers" został napisany przez Justina Kuritzkesa, utalentowanego scenarzystę, znanego z pracy nad filmem "Ticklish". Reżyserią filmu zajmuje się Luca Guadagnino. Wybitny filmowiec, znany jest z takich dzieł jak "Melissa P.", "Jestem miłością", "Suspiria" czy "Tamte dni, tamte noce", który zdobył nominację do Oscara. Ostatnim filmem Guadagnino jest "Bones and All", w którym główne role zagrali Timothée Chalamet i Taylor Russell.
W 1 kinie
Piękna i charyzmatyczna Sisi po ponad dwóch dekadach ma już serdecznie dość spiętego świata austriackiej monarchii, a reprezentowanie cesarstwa to ostatnia rzecz, na jaką ma ochotę. O wiele bardziej ekscytująca wydaje jej się dekadencja – wyrusza więc w wielką podróż po Europie, aby spotkać się z dawnymi przyjaciółmi (i rozniecić na nowo dawne fascynacje). Jednak dworskie obowiązki wzywają ją z powrotem, a jej próby uczynienia życia bardziej ekscytującym wywołują szok i zgorszenie. Czy Sisi wymyśli sposób na to, by mogła żyć tak, jak naprawdę chce?
W 1 kinie
Kiedy pierwszy raz usłyszano brzmienie filmowych dialogów? Czy to pierwszy aktorski duet, czy może ostatnia rola? Kiedy pojawiła się w pełni kolorowa taśma filmowa? Mimo ponad stuletniej historii istnienia kinematografii, w sztuce filmowej wciąż podejmowane są nowe tematy, które wymuszają kolejne pytania i dają zaskakujące odpowiedzi. A kiedy ostatni raz byliśmy w kinie?
W 1 kinie
Tym razem w ramach międzynarodowego cyklu reportaży kinowych pod tytułem „Wystawa na Ekranie" do kin trafia nasza krakowska „Dama z łasiczką". Ten i wszystkie inne ocalałe obrazy i rysunki Leonarda da Vinci obejrzymy w najnowszym filmie pod tytułem "Leonardo. Dzieła wszystkie", zrealizowanym z okazji 500. rocznicy śmierci tego jednego z trzech wielkich twórców włoskiego renesansu (2 maja 1519 roku). Leonardo da Vinci to bez wątpienia najbardziej znany artysta, teoretyk sztuki, pisarz, architekt i uczony wszech czasów. Jego geniuszowi poświęcono już niezliczone ilości dokumentów, programów telewizyjnych, reportaży i filmów fabularnych. Nadal jednak nie zbadano wystarczająco dokładnie najważniejszego elementu, który składa się na fenomen Leonarda - jego sztuki. Phil Grabsky już po raz drugi zajmuje się Leonardem. Jego pierwszy film z 2011 roku (inaugurujący cykl "Exhibition on Screen" jego pomysłu) omawiał tylko dzieła artysty z okresu mediolańskiego. Teraz widzowie zobaczą "Monę Lisę", "Ostatnią Wieczerzę", "Damę z łasiczką" i wszystkie inne ocalałe dzieła. Niektóre z nich nigdy przedtem nie były prezentowane szerokiej publiczności. Część została niedawno poddana renowacji. Film "Leonardo. Dzieła wszystkie" skupia się również na życiu Leonarda, jego wynalazkach, umiejętnościach rzeźbiarskich, militarnym doświadczeniu i talencie do polityki. To dokument, który w pełni przedstawia jego historię. Zdjęcia realizowano na całym świecie, również w Muzeum Narodowym w Krakowie.
W 1 kinie
Mistrz wschodnich sztuk walk zostaje poproszony przez rządową agencję do walki z przestępczością zorganizowaną o odnalezienie zaginionej agentki. W tym celu wyrusza na wyspę Hana gdzie co trzy lata odbywają się turnieje kung-fu.
W 1 kinie
Sofija marzy o luzackich wakacjach z przyjaciółmi. Niestety plany krzyżuje jej rezolutna babcia – wspólnie jadą na chorwacką wyspę Hvar, żeby spędzić czas z rodziną. Czy te wakacje da się jeszcze uratować? Dwunastoletnia Sofija miała jechać na obóz ze swoimi przyjaciółmi, jednak plany te zostają pokrzyżowane przez jej babcię, która zabiera ją na wyspę Hvar w Chorwacji. Pobyt w starym domu bez internetu i zasięgu nie zapowiada się zbyt ciekawie. Jednak gdy Sofija dowiaduje się o istnieniu nieznanego wcześniej kuzyna, a na jaw wyjdą tajemnice rodzinne, zrozumie tego lata, jak ważne jest poznać swoich bliskich… bliżej.
W 2 kinach
Trasa, która przyciągnęła 1,8 miliona widzów i pobiła światowe rekordy w liczbie koncertów grup żeńskich, pozwala doświadczyć energii występów na żywo w kinach na całym świecie! Zawierający kultowy "Hanok" set, który oczarował fanów i prasę na całym świecie, film pokazuje bezprecedensową skalę produkcji, prezentując specjalnie zaaranżowane wersje hitów BLACKPINK, jedyne w swoim rodzaju dla tego wydarzenia i zawierające występy z Gocheok Dome w Seulu wraz z materiałami z innych miast na całym świecie. Dołącz do nas, aby zobaczyć wszystkie ekscytujące sceny, których światowe prapremiery odbędą się w ponad 110 krajach, co jest pierwszym tego typu wydarzeniem w historii żeńskiej grupy K-POP.
W 1 kinie
Podczas II wojny światowej i bombardowania Tokio jedenastoletni Mahito Maki traci matkę. Ojciec chłopca żeni się niebawem z Natsuko, młodszą siostrą swojej zmarłej żony i przenosi się z rodziną do domu na wsi. Przygnębiony Mahito, pełen niepokoju w związku z nową sytuacją, niechętnie zaczyna odkrywać okolicę. Tak poznaje tajemniczą, mówiącą ludzkim głosem czaplę siwą i trafia na opuszczoną wieżę w pobliskim lesie, do której wejście rozpoczyna ciąg zaskakujących i cudownych wydarzeń.Chłopiec i czapla, z autobiograficznymi wątkami z młodości reżysera, uznawany jest za jeden z najwybitniejszych wizualnie filmów Miyazakiego. Anime, którego światowa premiera odbyła się 7 września tego roku na Toronto International Film Festival, zostało wyprodukowane przez współzałożyciela Studia Ghibli Toshio Suzuki, a muzykę do niej skomponował wieloletni współpracownik Miyazakiego Joe Hisaishi.
W 1 kinie
Karin to młoda kobieta cierpiąca na schizofrenię. Razem z mężem, bratem i ojcem wybiera się na kilka dni na małą skalistą wysepkę. Tam jej choroba gwałtownie się nasila, a każdy z towarzyszących jej mężczyzn na swój sposób musi poradzić sobie z tą sytuacją. Ojciec, ceniony pisarz, początkowo przypatruje się cierpieniom córki z zawodowym zainteresowaniem, by w końcu uzmysłowić sobie własny egoizm. Mężowi, który jest lekarzem trudno pogodzić się z bezradnością medycyny wobec choroby. Młodszy brat, przeżywający problemy dojrzewania, jest jedynym, który stara się zrozumieć siostrę. Ta oczekując objawienia się Boga, w odruchu rozpaczy i osamotnienia doprowadza do zbliżenia z nim. Sytuacja staje się tak poważna, że konieczna jest hospitalizacja Karin. Dla jej ojca widok lądującego helikoptera i pielęgniarzy jest prawdziwym szokiem. Zaczyna opowiadać synowi o miłości Bożej...
W 1 kinie
Kino letnie w Centrum Historii Zajezdnia przy ul. Grabiszyńskiej będzie przez całe wakacje. Na darmowy film możecie się tu wybrać w każdy piątek o godz. 21:30. 05 lipca – „Butch Cassidy and the Sundance Kid”, reż. George Roy Hill (1969), 12 lipca – „C’mon C’mon”, reż. Mike Mills (2021), 19 lipca – „Pierwszy człowiek”, reż. Damian Chazelle (2018), 26 lipca – „Everest”, reż. Baltasar Kormakur (2015), 02 sierpnia – „Wszystko za życie”, reż. Sean Penn (2007), 09 sierpnia – „Poprzednie życie”, reż. Celine Song (2023), 16 sierpnia – film do wyboru przez widzów.
W 1 kinie
Podczas drugiej odsłony Kina organowego NFM zobaczymy tego lata aż trzy filmy legendarnego Charliego Chaplina – mistrza pantomimy i slapsticku: "Imigrant", "Lichwiarz" i 'Charlie ucieka" – w których Chaplin zagrał główne role i które również wyreżyserował. Podczas seansu towarzyszyć im będą improwizacje Anny Vavilkiny. Organistka ta pracuje na co dzień w działającym od niemal stu lat berlińskim kinie Babylon, grając na jedynych w Niemczech działających organach kinowych zamontowanych w miejscu, w którym zostały oryginalnie skonstruowane.
W 1 kinie
Rusza 24. edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty 2024. Wydarzenie odbędzie się w tym roku w dniach 18-28 lipca 2024, a do 4 sierpnia potrwa odsłona online z wybranymi tytułami. Podczas festiwalu widzowie obejrzą aż 285 filmów, w tym 160 polskich premier podczas 650 seansów. Wśród nich kręconą we Wrocławiu „Dziewczynę z igłą”. Pełny harmonogram seansów oraz bilety dostępne na stronie organizatora wydarzenia. Dodatkowo od piątku 19 do 28 lipca na wrocławskim rynku odbędą się darmowe seanse filmowe. Start o godzinie 22.00. Harmonogram: 19 lipca 2024 – Poprzednie życie, reż. Celine Song 20 lipca 2024 – Anatomia upadku, reż. Justine Triet 21 lipca 2024 – Chłopiec i czapla, reż. Hayao Miyazaki 22 lipca 2024 – Biegnij, Lola, biegnij, reż. Tom Tykwer 23 lipca 2024 – Cztery córki, reż. Kaouther Ben Hania 24 lipca 2024 – Popiół i diament, reż. Andrzej Wajda 25 lipca 2024 – Rydwany ognia, reż. Hugh Hudson 26 lipca 2024 – Zielona granica, reż. Agnieszka Holland 27 lipca 2024 – Skazani na Shawshank, reż. Frank Darabont 28 lipca 2024 – Powoli, reż. Marija Kavtaradze
FILTRUJ