Kino we Wrocławiu (strona 3)
Repertuar kin
Kalendarium Kiedy
Znalezione wydarzenia
-
W 1 kinie
Vinci 2Cuma (Robert Więckiewicz), emerytowany mistrz złodziejskiego fachu, wiedzie spokojne życie na andaluzyjskim wybrzeżu Hiszpanii. Niespodziewanie dostaje propozycję kolejnego skoku. Odmawia – aż dowiaduje się, że Chudy (Mirosław Haniszewski) – dawny partner Grubego, dziś rywal – planuje największy napad w Krakowie i to bez niego. Co gorsza, z nową, młodą ekipą – szybką, pewną siebie i działającą bez sentymentów (Piotr Witkowski, Jakub Hycnar). Dla Cumy to nie tylko wyzwanie. To sprawa osobista. Wraca, żeby udowodnić, że nadal jest złodziejem numerem jeden. Żeby odzyskać szacunek. I wyrównać rachunki. Razem z dawnymi przyjaciółmi (Borys Szyc, Kamilla Baar, Jacek Król) i na nowo skompletowaną ekipą (Zofia Jastrzębska, Jan Sałasiński) Cuma wchodzi do gry na własnych zasadach. Plan? Prosty: ukraść to, co planują inni, i zrobić to lepiej. Szybko jednak wszystko zaczyna wymykać się spod kontroli. Problem w tym, że nikt nie gra tu czysto. Cuma trafia na celownik up artego gliny (Łukasz Simlat) i bezwzględnego agenta FBI, niegdyś komisarza Wilka (Marcin Dorociński), który wraca do Krakowa z nową misją i starymi porachunkami. Rozpoczyna się gra o najwyższą stawkę – pełna podstępów, zaskoczeń i mistrzowskich trików.
-
W 1 kinie
Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog-Wrocław w KNHWłączając się w świętowanie Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Dialog-Wrocław, zapraszamy Was na mini-przegląd filmowy, który uzupełni festiwalową ofertę o spojrzenie na teatr i aktorstwo z perspektywy X Muzy. Najpełniej z ideą Dialogu spotkamy się przy seansie „Opening Night” Johna Cassavetesa. Reżyser, będący patronem amerykańskiego kina autorskiego, stawia ponownie akcent na burzliwe emocje. To film, w którym teatr i życie przenikają się do granic, a kamera staje się świadkiem rozpadu osobowości aktorki próbującej zmierzyć się z własnym cieniem. Gena Rowlands tworzy rolę, o której pisano, że redefiniuje pojęcie filmowej intensywności. Po projekcji zapraszamy Was na rozmowę z Romanem Gancarczykiem – aktorem Starego Teatru, współpracownikiem Krystiana Lupy, który ma za sobą doświadczenie grania w adaptacjach Cassavetesa i potrafi na własnym przykładzie pokazać, jak wielka filmowa wizja potrafi rezonować w teatrze. Spotkanie poprowadzi Tomasz Domagała. Drugim tytułem w programie jest „Klient” Asghara Farhadiego. Irański reżyser przygląda się małżeństwu aktorów, których życie prywatne w jednej chwili zostaje naznaczone przemocą. To opowieść o dochodzeniu do prawdy, ale też o cenie, jaką płacą bohaterowie za podtrzymywanie społecznych i rodzinnych ról. Farhadi z charakterystyczną dla siebie precyzją buduje napięcie, nie dając łatwych odpowiedzi. Na zakończenie pokażemy „Drive my car” Ryûsukego Hamaguchiego – film, który uczynił japońskiego twórcę jednym z najgłośniejszych autorów ostatnich lat. To adaptacja opowiadania Harukiego Murakamiego, rozwinięta w trzygodzinne kino o teatrze, żałobie i pracy z aktorami. Hamaguchi prowadzi widza przez próby do Wujaszka Wani, wplatając w nie opowieść o utracie i poszukiwaniu sensu. Trzy filmy, trzy spojrzenia na relację między sceną a ekranem. Od klasycznego Cassavetesa, przez precyzyjnego Farhadiego, po współczesnego Hamaguchiego – przegląd Dialog-Wrocław w Kinie Nowe Horyzonty to okazja, by zobaczyć, jak kino rozmawia z teatrem w najciekawszych momentach swojej historii. Pełen program przeglądu: 11 października (sobota), 16.00 – „Klient”, reż. Asghar Farhadi 15 października (środa), 18.00 – Premiera + spotkanie z Romanem Gancarczykiem, „Opening Night” reż. John Cassavetes 19 październik (niedziela), 16.30 – „Drive my car”, reż. Ryûsuke Hamaguchi
-
W 1 kinie
Harry AngelRok 1955, Nowy Jork. Prywatny detektyw Harry Angel (Mickey Rourke) przyjmuje intratne zlecenie od tajemniczego Louisa Cyphre’a (Robert De Niro). Jego zadaniem jest odnalezienie zaginionego przed wielu laty piosenkarza Johnny’ego Favorite’a. Śledztwo prowadzi głównego bohatera do Nowego Orleanu, w samo serce okultystycznych rytuałów, w skwar dusznego lata, w świat czarnego jazzu i zadymionych spelunek. Ścigany przez wizje, koszmary i ścielące się gęsto trupy Angel dotrze w końcu do przerażającej prawdy – a widz do niezapomnianego finału i jednego z najbardziej ikonicznych plot twistów w historii kina, nie tylko grozy. Alan Parker (“Missisipi w ogniu”, “Midnight Express”, “Pink Floyd: The Wall”) w mistrzowski sposób łączy kryminał noir z horrorem satanistycznym, tworząc dzieło o niepodrabialnym klimacie. Frenetyczny i zmysłowy jak “Opętanie”, oniryczny i niepokojący jak “Zagubiona autostrada”, pogański i występny jak “Dziewiąte wrota”, a do tego błyskotliwy i zaskakujący jak “Memento” (które zresztą zainspirował) – “Harry’ego Angela” można porównywać do wielu tytułów, ale zawsze wymknie się klasyfikacjom. Podobnie jak kreujący w tym filmie być może najlepszą rolę w życiu, niepokorny Mickey Rourke, a także De Niro w chyba najbardziej ekscentrycznym ze swoich ekranowych wcieleń.
-
W 1 kinie
Pulp Fiction (po śląsku)Vincent Vega i Jules Winnfield, dwaj zawodowi mordercy na usługach gangstera Marsellusa Wallace, odzyskują należącą do ich szefa tajemniczą czarną teczkę. Marsellus zleca Vincentowi opiekę nad swą młodą, intrygująca żoną, Mią. Gangster przekupuje też boksera Butcha Coolidge'a, każąc mu przegrać jedną z następnych walk. Butch przyjmuje pieniądze, ale decyduje się na podwójne oszustwo. Po odzyskaniu czarnej teczki Marsellusa Wallace i zabiciu młodych złodziei Vincent i Jules zabierają zakładnika, którego Vincent przypadkowo zabija strzałem z pistoletu. Całe wnętrze samochodu oraz twarze i ubrania Vincenta i Julesa spływają krwią.
-
W 1 kinie
Nieciekawa historiaZnany profesor medycyny po bezsennej nocy, wczesnym rankiem usiłuje dokonać rozrachunku swego życia. Rozpoczyna się kolejny, bliźniaczy, monotonny dzień w domu, w którym mężczyzna czuje się zupełnie wyobcowany.. Subtelne studium psychologiczne człowieka przeżywającego dramat samotności, człowieka "rozdartego", bez koncepcji na dalsze życie.
-
W 1 kinie
Super pies i kot łotr (dubbing)Danny to chłopiec, który marzy wielkich przygodach. Od zawsze jego najlepszym kumplem jest pies Charlie – wierny, zabawny i oddany. Niestety wraz z upływem lat psiak traci wigor i energię szczeniaka, ma też coraz mniej sił na wspólne zabawy. Wszystko zmienia się gdy Charlie oraz kot sąsiada – Puszek zostają porwani przez kosmitów, po czym powracają na Ziemię obdarzeni prawdziwymi supermocami. Od tej chwili Charlie znów ma niespożyte pokłady energii, ale nie wykorzystuje jej tylko do zabawy – zwierzak każdego dnia wkłada pelerynę i rusza ludziom na pomoc stając się wielkim psim superbohaterem. Niestety kocur Puszek wykorzystuje swoje nowe umiejętności w zupełnie inny sposób i staje się kocim złoczyńcą. Uwielbiany przez wszystkich Charlie musi stawić czoła miauczącemu niebezpieczeństwu, które zagraża całej ludzkości. Wspólnie z Dannym wyruszają w pełną akcji i wzruszeń misję, by pokonać podstępnego Puszka i udowodnić, że nawet najmniejszy bohater może dokon ać wielkich rzeczy.
-
W 1 kinie
Złote sidłaPunktem wyjścia tej znakomicie skonstruowanej komedii jest spotkanie w luksusowym hotelu w Wenecji pary oszustów – Gastona Monescu alias baron La Valle i ślicznej Lily Vautier. Rodzące się między nimi uczucie skłania ich do szczerych wyznań, w wyniku których wychodzi na jaw, że parę tę łączy nie tylko miłość, ale i profesja. Oboje trudnią się bowiem kradzieżami. Postanawiają zatem połączyć siły, by zdobyć pokaźną część fortuny pewnej bogatej wdowy. Fałszywy baron bez trudu zyskuje zaufanie kobiety, która czyni go swoim plenipotentem. Lily zostaje z kolei zatrudniona jako jej sekretarka. Wydaje się, że wszystko sprzyja realizacji złodziejskiego planu… Inteligentnie poprowadzona komedia, o której sam reżyser mówił, że jest to najlepszy film, jaki wyszedł spod jego ręki.
-
W 1 kinie
MałpaBliźniacy Hal i Bill odkrywają na strychu zabawkową małpkę swojego ojca. Wkrótce po tym, w ich najbliższym otoczeniu zaczyna dochodzić do serii zagadkowych i makabrycznych zgonów. Próbując odciąć się od ewidentnie nawiedzonego przedmiotu, bracia postanawiają wyrzucić małpę i kontynuować swoje życie, jakby nic się nie stało. Jednak po latach kolejne niewytłumaczalne śmierci wychodzą na światło dzienne. Czas nie jest sprzymierzeńcem, a zło czyha na każdym kroku.
-
W 1 kinie
Triumf serca (dubbing)„Triumf serca” to film, który powinien zobaczyć każdy, kto pragnie, by świat, w którym żyjemy, wciąż szukał światła i dobra. Poruszający dramat oparty na prawdziwej historii św. Maksymiliana Marii Kolbego – franciszkanina, który w obozie koncentracyjnym Auschwitz oddał życie za współwięźnia. Film amerykańskiego reżysera Anthony’ego D’Ambrosio rozpoczyna się tam, gdzie większość opowieści o ojcu Kolbem się kończy – w celi śmierci. I choć powracamy w retrospekcjach do ważnych momentów z życia św. Maksymiliana Marii Kolbego, to właśnie w tej przestrzeni rozgrywa się najbardziej przejmująca opowieść o ostatnich dniach życia świętego, ukazana z niezwykłą wrażliwością i duchową głębią. Znakomity Marcin Kwaśny w roli ojca Kolbego oddaje nie tylko duchową siłę, lecz także głębokie człowieczeństwo tej postaci. Współwięźniowie ojca Maksymiliana, dotąd anonimowi, zyskują twarze i historie, co czyni tę opowieść jeszcze bardziej realną i pełną emocji. Triumf serca to nie tylko historia męczeństwa, lecz przede wszystkim hołd dla miłości, która – i to jest duchowe przesłanie filmu – jest twórcza i silniejsza niż śmierć. W świecie pełnym podziałów i konfliktów Triumf serca staje się uniwersalnym apelem o dobro, wiarę i człowieczeństwo. 14 sierpnia to data śmierci św. Maksymiliana Marii Kolbego. Został zamordowany w obozie koncentracyjnym Auschwitz w 1941 roku, oddając życie za współwięźnia.
-
W 1 kinie
Trzy miłościŚmiało, zmysłowo i bezkompromisowo – oto „Trzy miłości”, najnowszy film Łukasza Grzegorzka („Moje wspaniałe życie”, „Kamper”) – reżysera, który wie, że życie nie składa się z prostych równań. Bo co, jeśli jeden plus jeden równa się trzy? Lena (Marta Nieradkiewicz), czterdziestoletnia aktorka, świeżo po rozwodzie, chce ułożyć swoje życie na nowo. Gotowa na zmiany, szybko wpada w objęcia tętniącej nocnym życiem Warszawy, a zaraz potem Kundla (Mieszko Chomka) – młodego, charyzmatycznego studenta. Ich związek to eksplozja namiętności, w której stopniowo rozmywają się granice między bliskością i pożądaniem. Tymczasem Jan (Marcin Czarnik), były mąż Leny i ceniony prawnik, nie potrafi pogodzić się z końcem ich małżeństwa. Aplikacja szpiegowska zainstalowana na telefonie Leny oraz wynajęte mieszkanie naprzeciw jej okien stają się narzędziami kontroli nad nią. Czy to jeszcze nieszczęśliwa miłość, czy już niebezpieczna obsesja. Balansując między romansem a erotycznym thrillerem, Grzegorzek tworzy zmysłowy, prowokujący – ale z charakterystyczną dla siebie szczyptą humoru – portret relacji we współczesnym świecie. To opowieść o tym, że miłość może być piękna, toksyczna, szalona i nieprzyzwoicie prawdziwa. A niektóre pary potrzebują trzeciej szansy. Na ekranie lśni aktorski trójkąt: znakomitym Marcie Nieradkiewicz („Przepiękne!”, „Zjednoczone stany miłości”) i Marcinowi Czarnikowi (serial „Aktorzy”, „Kler”) towarzyszy charyzmatyczny debiutant Mieszko Chomka, który doskonale ukazuje cienką linię dzielącą zagubionego człowieka pragnącego miłości od nieliczącego się z uczuciami innych niedojrzałego dzieciaka. Pulsujące kolorami zdjęcia Weroniki Bilskiej uwieczniły jedne z najpiękniejszych i najśmielszych scen erotycznych w polskim kinie. Jej kamera prowadzi widza przez intymny taniec trzech ciał tak, że czuć ich ciepło i wszechogarniające pożądanie. Całość dopełnia wyjątkowa ścieżka dźwiękowa, skomponowana na potrzeby filmu przez Steeza83, w tym utwór „Miłość!” w wykonaniu Ralpha Kaminskiego.
-
W 1 kinie
Ulica graniczna + LykantropiaW zestawie: Ulica graniczna, reż. Aleksander Ford - Polska, 1948 - 115’ gatunek: dramat, wojenny Opowieść o losach gromadki warszawskich dzieci - polskich i żydowskich na tle dramatycznych, wojennych wydarzeń. Sam reżyser określił "Ulicę Graniczną" jako "film o małych ludziach na tle wielkiej epoki". Ukazywał różne postawy Polaków wobec holocaustu: od otwartego sprzyjania Niemcom w zbrodniczych poczynaniach wobec Żydów, poprzez obojętność, po narażanie życia w dziele niesienia pomocy mieszkańcom getta. Lykantropia, reż. Piotr Dumała - Polska, 1981 - 5' gatunek: animacja, krótkometrażowy Pod wilczą skórą bije normalne serce, natomiast ludzie okazują się prawdziwymi wilkami.
-
W 1 kinie
Mitski: The LandMitski: The Land - wyjątkowy koncert na wielkim ekranie w Multikinie! Mitski, czyli japońsko-amerykańska artystka, która szturmem podbiła serca fanów na całym świecie - powraca w wyjątkowym wydarzeniu kinowym. „Mitski: The Land” przenosi magię jej koncertów na duży ekran, uchwyconą podczas trzech wieczorów w Fox Theatre w Atlancie w 2024 roku. To niezwykłe widowisko łączy teatralność, intymność i ogromną sceniczną energię Mitski. Artystka prezentuje materiał ze swojego uznanego siódmego albumu The Land Is Inhospitable and So Are We, a także nowe aranżacje utworów z całej kariery. W towarzystwie siedmioosobowego zespołu i z choreografią Moniki Mirabile, Mitski wykorzystuje każdy fragment sceny, przeplatając światło i cień w pełnym emocji spektaklu. Minimalistyczna, a zarazem poetycka scenografia autorstwa Andiego Watsona podkreśla tematy izolacji, tęsknoty i piękna ludzkich więzi. Reżyser Grant James oraz producent Patrick Hyland uchwycili Mitski w szczytowej formie - tworząc kinowe doświadczenie, które pozwala ponownie przeżyć magię koncertu albo odkryć ją po raz pierwszy.
-
W 1 kinie
Wirujące drążkiArcade kontra konserwa! Kiedy grupka młodych miłośników gier wideo prowadzi swój ulubiony salon gier, wszystko kręci się wokół joysticków, beatu i dobrego funu. Ale ich beztroska zostaje zagrożona przez lokalnych zgredów, którzy chcą zamknąć „źródło zepsucia”. To klasyczna komedia lat 80., w której neonowe kolory, synthowa ścieżka dźwiękowa i idiotyczny humor mieszają się z nieskrępowanym erotyzmem i niekończącym się slapstickiem.
-
W 1 kinie
Gorzkie zwycięstwoObraz, zrealizowany z okazji 70. rocznicy zakończenia II wojny światowej, stanowi próbę bilansu udziału Polski w koalicji antyhitlerowskiej. Autorka filmu zadaje pytanie, czy należąc do grupy państw zwycięskich, naprawdę odnieśliśmy zwycięstwo? W filmie zaprezentowano niepokazywane dotąd archiwalne materiały filmowe z 1945 r.
-
W 1 kinie
Dude Bro Party Massacre IIIGreg Sestero (Mark z „The Room”) w trzeciej części nieistniejącej serii slasherów stworzonej przez ekipę ekipę 5-Second Films. Bractwo Delta Bi to świątynia testosteronu, piwa i idiotyzmu. Ale kiedy ich imprezowy raj zamienia się w rzeźnię, na scenę wkracza Motherface – morderczyni w masce, która wygląda jakby uciekła z taniego VHS-a z wypożyczalni z 1987 roku. Zaczyna się klasyczna masakra w lesie: piwo leje się strumieniami, krew tryska fontannami, a każda śmierć jest bardziej absurdalna niż poprzednia. „Dude Bro Party Massacre III” to pastiszowy majstersztyk – udawana trzecia część nieistniejącej serii slasherów, nakręcona przez ekipę 5-Second Films, która postanowiła złożyć hołd wszystkiemu, co w kinie grozy było głupie, tanie i cudownie przesadzone. Film wygląda jak zapomniana kaseta VHS, którą ktoś znalazł na strychu obok starych „Piątków, trzynastego” i „Koszmarów z ulicy Wiązów”. Obraz specjalnie postarzały, dźwięk zgrzyta, a fabuła? Im mniej sensu, tym lepiej. W środku tego szalonego chaosu jest wszystko, co kochają fani kina klasy B: pijane bractwa, koszmarne efekty specjalne, przesadnie poważna narracja i żarty, które są tak głupie, że stają się sztuką. W obsadzie m.in. Patton Oswalt, Greg Sestero (czyli Mark z „The Room” – oczywiście, że tak!) i Andrew W.K., a całość to niekończący się festiwal gore, testosteronu i metahumoru. To nie jest film, to stan umysłu – jakby „Piątek, trzynastego” i „Straszny film” miały dziecko po nieudanym wieczorze w akademiku. Krwawy, absurdalny, niepoprawny i cudownie samoświadomy. „Dude Bro Party Massacre III” to czysta radość z kina, które nie zna pojęcia wstydu.
-
W 1 kinie
Film „Prawdziwy ból” Klub Filmowy PerspektywyZapraszamy na niepowtarzalny seans w ramach Klubu Filmowego Perspektywy, podczas którego obejrzymy poruszający i wielowarstwowy film „Prawdziwy ból” (A Real Pain), dzieło napisane, wyreżyserowane i zagrane przez Jessego Eisenberga, w którym to wraz z Kiernanem Culkinem wcielają się w role kuzynów, przemierzających Polskę w hołdzie ukochanej babci – a przy okazji stawiających czoła trudnej przeszłości, przeczuwanej i obecnej jednocześnie. David i Benji, dwaj krewni o zupełnie różnych temperamentach – jeden neurotyczny, sprawdzony przez życie, drugi swobodny, impulsywny i niespokojny – wyruszają do Polski na turystyczno-pamięciową podróż, w trakcie której odwiedzają miejsca naznaczone Holocaustem, a także rodzinne korzenie, które zbudowała ich babcia. Ich wzajemne napięcie, niekiedy ledwie skrywana tęsknota, a czasem desperacka potrzeba porozumienia, splatają się z oglądanymi zabytkami, muzeami i krajobrazami, tworząc opowieść, w której historia zbiorowa i emocje osobiste piętrzą się i oddziałują na siebie jednocześnie. Dlaczego ten film warto zobaczyć? Humor i melancholia idą tu w parze – film nie szuka moralnych lekcji, lecz pokazuje turystyczną podróż przez ból przeszłości w sposób zwyczajny, absurdalny i autentyczny, co nadaje mu niezwykłą siłę przekazu. Błyskotliwe kreacje aktorskie – Kieran Culkin jako Benji i Jesse Eisenberg jako David tworzą duet, w którym napięcie i emocjonalna szczerość mają swoje źródło w osobowości i reżyserii, co zyskało uznanie wielu krytyków. Film wielokrotnie nagradzany – „Prawdziwy ból” został wyróżniony nagrodą Waldo Salt za scenariusz na festiwalu Sundance i otrzymał liczne nominacje i nagrody, w tym w kategorii aktorskiej dla Culkin’a. Łączy przeszłość i teraźniejszość w rzeczywistym krajobrazie – zdjęcia autorstwa Michała Dymka, historyczne tło i dyskretna ścieżka dźwiękowa budują klimat refleksji i emocji. Widzowi zostaje przedstawiona relacja, w której dwoje mężczyzn, choć łączy ich krew, musi nauczyć się patrzeć na siebie oczami drugiego – w cieniu miejsc, w których historia pozostawiła trwały ślad; w przemilczeniu, który niesie więcej niż słowa; i w chwili, gdy podróż ku pamięci staje się podróżą do wnętrza siebie. Informacje praktyczne Bilet: 15 zł – dostępny w kasie Centrum Kultury oraz online na biletyna.pl Kup bilet online: [link] Tytuł oryginalny: A Real Pain, reż. Jesse Eisenberg Czas trwania: około 90 minut (film z 2024 r., koprodukcja Polska–USA)
-
W 1 kinie
Hommage: PasoliniPięć seansów, pięć spojrzeń i jeden twórca, który wciąż prowokuje do dyskusji. Z okazji zbliżającej się pięćdziesiątej rocznicy tragicznej śmierci Piera Paola Pasoliniego zapraszamy Was na październikowy przegląd jego najważniejszych filmów, prezentowanych w cyfrowo odrestaurowanych wersjach. To okazja, by jeszcze raz przekonać się, jak kino czytane przez poetę, filozofa i politycznego buntownika potrafi opisywać świat w sposób radykalny, przenikliwy i zaskakująco współczesny. Pier Paolo Pasolini pozostaje jednym z najbardziej niejednoznacznych artystów XX wieku. Reżyser, eseista, scenarzysta, poeta – a także figura nieustannie obecna w debatach politycznych i kulturowych. Ateista, który nakręcił najpiękniejszy film o Jezusie. Marksista, który czerpał inspiracje z Ewangelii i folkloru. Autor kina, które wymykało się schematom i zawsze szukało punktu zapalnego między literaturą, obrazem a rzeczywistością. Przez jednych odrzucany jako bluźnierca, przez innych – uznawany za moralistę, który odważył się mówić o tym, co najtrudniejsze.
-
W 1 kinie
Wszystkie Nieprzespane Noce: seans filmowy i afterpartySą filmy, które płyną z rytmem muzyki, oślepiają neonami dyskotek, wirują w głowie jak parkiet – takie kino trzeba roztańczyć. Razem z Wrocławskim Instytutem Kultury zapraszamy na Wszystkie Nieprzespane Noce – comiesięczne seanse filmów wprowadzających w imprezowy nastrój. A po projekcji, zamiast wracać z kina do domu, możecie od razu przenieść się na afterparty do Klubokawiarni Recepcja. Dla widzów z biletem na seans wejście na afterparty do Klubokawiarni Recepcja jest bezpłatne. Na barze będzie można dodatkowo zamówić nawiązujące tematycznie do filmu drinki i szoty w dobrej cenie. A na pierwszy seans w ramach cyklu nie mogliśmy wybrać nic innego niż „Wszystkie nieprzespane noce” w reżyserii Michała Marczaka: Przez całe swoje życie człowiek spędza siedem miesięcy na seksie, przez dwa tygodnie je czipsy, a dwa lata zajmuje mu nudzenie się – podsumowuje Krzysiek, główny bohater nagrodzonych na Sundance „Wszystkich nieprzespanych nocy”. O nudzie w jego przypadku jednak nie ma mowy, chłopak właśnie rozstał się z dziewczyną i rzuca się w wir życia towarzyskiego. Kroku dotrzymuje mu jego najlepszy przyjaciel, Michał. Razem szwendają się po warszawskich zaułkach, krążą od klubu do klubu, podrywając dziewczyny, zwierzają się sobie i odchorowują kaca. Autor „Fuck for Forest” z dżungli południowoamerykańskiej przenosi się do miejskiej dżungli. W swojej nocnej odysei po klubach i domówkach, pustych ulicach i zatłoczonych brzegach imprezowej Wisły zaciera granicę między fabułą a dokumentem – role powierzył swoim znajomym, a wiele scen oparł na improwizacji. Dzięki płynnym ruchom kamery i dynamicznemu montażowi udaje mu się odtworzyć chaotyczny rytm miasta, którego kluczowym elementem jest też energetyczna ścieżka dźwiękowa. „Wszystkie nieprzespane noce” to autentyczny portret dwóch „niewinnych czarodziejów” XXI wieku, napędzany używkami oraz młodzieńczymi nadziejami i iluzjami. Nagroda Publiczności 16. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty.
-
W 1 kinie
Film „Zamach na papieża”To film, który łączy dramat historyczny z elementami thrillera – pełen napięcia i niespodziewanych zwrotów akcji. Rok 1981 – to czas zimnej wojny, intryg i tajnych operacji. Kreml wydaje rozkaz: zlikwidować Jana Pawła II. W sam środek tej mrocznej tajemnicy trafia Konstanty „Bruno” Brusicki (w tej roli Bogusław Linda) – były snajper, legenda wywiadu, zmuszony do wzięcia udziału w operacji, która ma na celu nie tylko zatarcie śladów, ale także eliminację zamachowca, Alego Agcy. Bruno musi odnaleźć się w świecie pełnym zdrad, manipulacji i pogłosek. Wciągnięty w szpiegowską intrygę, balansuje między lojalnością a moralnością, stając przed wyborem, który może zmienić losy jednostek, ale także całej historii Kościoła i świata. Czy uda mu się przechytrzyć przeciwnika? Jaką rolę odegra w kulisach zamachu i jakie decyzje odcisną piętno na jego życiu? Bilety po 15 zł dostępne w kasie Centrum oraz online na biletyna.pl Kup bilet online: [link] Zarezerwuj swój bilet już dziś i bądź z nami w ten wyjątkowy wieczór. Serdecznie zapraszamy!
-
W 1 kinie
Najlepsze polskie dokumenty z Krakowskiego Festiwalu Filmowego w KNHKino Nowe Horyzonty po raz pierwszy zaprasza na pokazy najciekawszych filmów dokumentalnych z konkursu polskiego 65. Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Filmową podróż rozpoczną sierpniowe pokazy „Na własnych zasadach” Tadeusza Chudego. Bohaterem dokumentu jest młody, utalentowany bokser, na co dzień przebywający w pieczy zastępczej. Przed nim wyzwanie, które okaże się trudniejsze niż pojedynek na ringu. Paweł będzie musiał odpowiedzieć sobie na niezwykle ważne pytania dotyczące jego przyszłości. We wrześniu w ramach projektu odbędzie się podwójny pokaz filmów Rafała Łysaka. „Dwa papierosy” to wstrząsający, osobisty dokument o bolesnej konfrontacji z przeszłością, próbach przebaczenia i realnych szansach na resocjalizację. Z kolei krótkometrażowy Casting w niezwykle lekki sposób potrafi opowiadać o bolączkach i trudnościach współczesnych mieszkańców dużego miasta. Rafał Łysak spotyka się z całą galerią niebanalnych osobowości, którym marzy się występ w jego filmie dokumentalnym. W październiku publiczność będzie miała okazję udać się w podróż do miejsca, które po kilku wiekach przestało istnieć. „Miasto, które wyjechało” utalentowanej pary debiutantów Natalii Pietsch i Grzegorza Piekarskiego to zapis ostatnich miesięcy z życia mieszkańców historycznego Hasankeyf. Z rozkazu tureckich władz w regionie północnego Kurdystanu postanowiono stworzyć ponad 20 zapór, co oznacza zalanie terenu i przesiedlenie ponad 350 tysięcy ludzi, Kurdów i Arabów. Obietnice nowoczesnego życia odbierają ludziom tożsamość i rodzinne domy, zastępując je pozbawionymi duszy budynkami z betonu. Organizatorem wydarzenia jest Krakowska Fundacja Filmowa i Krakowski Festiwal Filmowy w ramach projektu współfinansowanego ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Patronat medialny nad projektem _insider w trasie. Polskie dokumenty w kinach studyjnych objęli czasopismo Ekrany, magazyn Presto, Dużo dobrego dokumentu.
-
W 1 kinie
„Gabinet doktora Caligari” z muzyką Jozefa van Wissema na żywoUznawany za jedno z arcydzieł niemieckiego ekspresjonizmu „Gabinet doktora Caligari” to film, który na trwałe wpisał się w historię kina grozy. Opowieść o tajemniczym hipnotyzerze, doktorze Caligarim i jego somnambulu Cezarze, który ponoć dokonuje zbrodni we śnie, do dziś fascynuje swoją niepokojącą atmosferą, zdeformowaną scenografią i sugestywnym stylem wizualnym. To także metafora niepewności i lęków epoki powojennej. Podczas specjalnego pokazu to klasyczne dzieło kina niemego zyska nowy, wyjątkowy wymiar – muzykę na żywo wykona Jozef van Wissem, holenderski kompozytor, lutnista i gitarzysta. Artysta ponownie odwiedzi Wrocław, by zaprezentować swój najnowszy projekt. Wcześniej tworzył muzykę na żywo do takich filmów jak „Nosferatu – symfonia grozy” (1922) F. W. Murnaua, „Upadek domu Usherów” czy „Zmęczona śmierć”. Wissem jest znany ze współpracy z Jimem Jarmuschem– wspólnie nagrali cztery albumy, a za ścieżkę dźwiękową do filmu „Tylko kochankowie przeżyją” (2013) został wyróżniony Cannes Soundtrack Award. W swoich kompozycjach kreuje ponadczasowy, mroczny i intensywny wszechświat, który doskonale rezonuje z ekspresjonistyczną estetyką filmu Wienego.
-
W 1 kinie
ANTYK W SWETERKU - cykl wykładów o antyku we współczesnej kulturzeANTYK W SWETERKU cykl wykładów o antyku we współczesnej kulturze Czy antyk skończył się wraz z upadkiem Imperium Rzymskiego? Inspiracje kulturą grecko-rzymską są obecne w tradycji europejskiej cały czas! Tym, co jest fascynujące, to sposób, w jaki różne epoki czerpały od starożytnych oraz interpretowały sztukę, mitologię, czy literaturę. Jak zmieniały się oblicza antyku na przestrzeni dziejów? Do jakich dzieł sztuki i kultury najczęściej odwoływali się późniejsi twórcy? Dlaczego antyk był ważny w tradycji europejskiej oraz czy jest ważny także współcześnie? Tematy prelekcji: - 1 października | W poszukiwaniu antyku – inspiracje starożytnymi Grecją i Rzymem w sztuce i kulturze. - 15 października |Antyczny look, czyli o antycznej modzie Greków i Rzymian i jej inspiracjach na przestrzeni epok. - 5 listopada | Hades all inclusive, czyli antyczne zaświaty i co w nich zwiedzić. - 19 listopada | Miecz i sandały, czyli antyk w filmie. - 3 grudnia | Od zera do bohatera – Herkules, Amazonki i Percy Jackson. Spotkania poprowadzi ROKSANY ŁAJKOSZ — historyczka sztuki i badaczka starożytności, która romansuje z filologią klasyczną. Obecnie doktorantka na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie zajmuje się tematem postrzegania sztuki przez starożytnych. Popularyzuje naukę we współpracy z Muzeum Narodowym we Wrocławiu oraz na platformie YouTube jako hydra w sweterku, gdzie opowiada o kulturze Grecji i Rzymu, ich mitologii oraz antycznych dziełach sztuki, w tym sposobie, w jaki inspirowały późniejsze epoki oraz…, że możemy je odnaleźć także dziś! IG: @hydrawsweterku; YT: hydra w sweterku 1.10, 15.10, 5.11, 19.11, 3.12. 2025 | godz. 17:00 DBP | Rynek 58 we Wrocławiu | 3. piętro | sala 35 wstęp wolny
-
Wkrótce...
Zawsze Has. Obchody Roku Wojciecha Jerzego HasaWojciech Jerzy Has (1925–2000) był jednym z najwybitniejszych reżyserów w historii polskiego i europejskiego kina, a także malarzem i pedagogiem. Absolwent krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, związany przez wiele lat z wrocławską Wytwórnią Filmów Fabularnych, stworzył własny, rozpoznawalny język filmowy – pełen oniryzmu, symboli i plastycznego bogactwa. Wśród jego najsłynniejszych dzieł znajdują się m.in. „Pętla”, „Rękopis znaleziony w Saragossie”, „Szyfry”, „Lalka” oraz „Sanatorium pod klepsydrą” – ekranizacja prozy Brunona Schulza, uznawana za jedno z arcydzieł światowego kina. Has był również cenionym profesorem i rektorem Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, w której wychował całe pokolenia polskich filmowców. Rok 2025, ustanowiony przez Senat RP Rokiem Wojciecha Jerzego Hasa, stanowi okazję do ponownego odkrycia jego niezwykłego dorobku, ale także do wspólnego świętowania, spotkania z osobami, które miały sposobność współpracować, przyjaźnić się i uczyć od Hasa, a także by przypomnieć wrocławskie momenty z biografii reżysera. Chcąc oddać hołd temu wybitnemu artyście, Instytut im. Jerzego Grotowskiego dołączył do wrocławskich obchodów Roku Hasa ze specjalnymi wydarzeniami, które odbędą się 13 listopada 2025 roku. Harmonogram wydarzeń 12:30 | Spotkanie na skwerze Wojciecha Jerzego Hasa przy wrocławskiej Wytwórni Filmów Fabularnych oraz złożenie kwiatów pod tablicą upamiętniającą reżysera 13:00 | Nadanie imienia Wojciecha Jerzego Hasa jednemu z wrocławskich tramwajów miejskich (miejsce wydarzenia: przystanek zabytkowy tramwajów przy Hali Stulecia) 13:30 | Przejazd tramwajem im. Wojciecha Jerzego Hasa na Plac Teatralny (do przystanku muzealnego przy Operze Wrocławskiej) 14:30 | Otwarcie plenerowej wystawy „Zawsze Has” w Przejściu Żelaźniczym – prezentacja plakatów nadesłanych na konkurs organizowany przez Instytut Grotowskiego na projekt graficzny plakatu inspirowanego twórczością Wojciecha Jerzego Hasa oraz wręczenie nagród. Czas trwania wystawy: 13-27.11.2025 18:00 | Kairos/καιρός – specjalny pokaz nowej odsłony performansu/instalacji Studia Wachowicz/Fret, inspirowanej filmem Wojciecha Jerzego Hasa pt. „Sanatorium pod klepsydrą” (miejsce wydarzenia: Centrum Sztuk Performatywnych Instytutu Grotowskiego)
-
W 1 kinie
Kino na wodzie w Odra CentrumW każdy czwartek serdecznie zapraszamy do Odra Centrum na wyjątkowe projekcje filmowe z cyklu „Odrzańskie opowieści”. To okazja, by zanurzyć się w historie związane z rzeką, która od wieków inspiruje i łączy ludzi. To wyjątkowa podróż w głąb kultury i przyrody regionu, która pozwala spojrzeć na rzekę z zupełnie nowej perspektywy. Ciekawe dokumenty i fabuły na długo pozostaną w pamięci. Nie może Cię zabraknąć, jeśli chcesz doświadczyć magii kina w otoczeniu rzeki. Wstęp na wszystkie projekcje jest bezpłatny. Spotykamy się w każdy czwartek. Wstęp na wszystkie projekcje jest bezpłatny. Projekt jest finansowany ze środków Gminy Wrocław www.wroclaw.pl Pełny repertuar dostępny jest na naszej stronie - zapraszamy serdecznie.
FILTRUJ
Kino Wrocław
Kina we Wrocławiu mają wiele do zaoferowania, zarówno lokalnym mieszkańcom, jak i turystom. Bogata oferta kinowa od małych niezależnych sal po duże multipleksy sprawia, że każdy może znaleźć coś dla siebie. To miejsce, gdzie można odkrywać różnorodne gatunki filmowe, poszerzać horyzonty i delektować się magią kina. Co więcej, w okolicach Wrocławia odbywają się również liczne festiwale filmowe, takie jak Festiwal Nowe Horyzonty, American Film Festival czy Millennium Docs Against Gravity. Te wydarzenia przyciągają miłośników kina z całego kraju i zagranicy, prezentując szeroki wybór filmów, dyskusje, warsztaty i spotkania z twórcami.Kina we Wrocławiu
We Wrocławiu możemy znaleźć 10 różnych kin. Lista wszystkich znajduję się poniżej:- Kino Helios Magnolia Park,
- Kino Helios Aleja Bielany,
- CinemaCity IMAX Wroclavia,
- CinemaCity Korona,
- Multikino Pasaż Grunwaldzki,
- Kino Nowe Horyzonty,
- DCF Dolnośląskie Centrum Filmowe,
- FAMA Centrum Biblioteczno-Kulturalne.