Dokąd dojedziemy z FlixBusem z Wrocławia? [MAPA POŁĄCZEŃ]

FlixBus podsumowuje pół roku w Polsce i ogłasza nową siatkę połączeń. Z Wrocławia dojedziemy bezpośrednio do prawie 80 miast, m.in. do Gorzowa Wielkopolskiego, Szklarskiej Poręby, Berlina i Amsterdamu.

  • Promocyjne ceny na bilety FlixBus zaczynają się od 99 groszy.


– Wrocław, obok Warszawy i Krakowa, stanie się jednym z trzech centrów przesiadkowych FlixBusa w Polsce, szczególnie istotnym z punktu widzenia przesiadek międzynarodowych – ze stolicy Dolnego Śląska dojedziemy bezpośrednio aż do około 30 destynacji zagranicznych – komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska.

 – Łącznie nasza nowa siatka połączeń obejmie co najmniej 130 destynacji w ramach ponad 40 krajowych i międzynarodowych tras. Znajdą się w niej nie tylko największe aglomeracje, lecz także małe miejscowości, dotychczas słabo skomunikowane, jak np. Iłowa, Jastrzębie Zdrój czy Wałbrzych – dodaje Michał Leman.

(kliknij, aby powiększyć)

Nowa siatka FlixBusa umożliwi bezpośrednią podróż z Wrocławia do miast w Polsce i Europie, w ramach około 20 tras, m.in. do Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Szklarskiej Poręby, Berlina, Amsterdamu czy Wiednia. Do tej pory FlixBus Polska otrzymał blisko 40 zezwoleń na obsługę tras. Na ich podstawie, trasy nowej siatki połączeń są sukcesywnie uruchamiane i włączane na bieżąco do sprzedaży. Poza Wrocławiem, znajdzie się w niej także 14 miast z województwa dolnośląskiego, w tym m.in. Jelenia Góra, Legnica, Lubin, Wałbrzych, Zgorzelec, Kudowa-Zdrój, Duszniki-Zdrój, Karpacz, Szklarska Poręba.

Wzmocnienie kursów na lotnisko

Do połowy lipca ruszą natomiast kolejne linie, już dostępne w sprzedaży, na trasach: Kraków-Szczecin (przez Wrocław, o czasie przejazdu na odcinku Wrocław-Szczecin zbliżonym do połączenia kolejowego), Warszawa-Szczecin, Warszawa-Kielce oraz Warszawa-Poznań.

Siatka połączeń tworzona przez FlixBusa opiera się na idei węzłów multimodalnych. Centra przesiadkowe FlixBusa znajdą się we Wrocławiu, Krakowie i Warszawie. Idea ta uwzględnia też włączanie do siatki przystanków na lotniskach.

W marcu tego roku FlixBus włączył już do swojej siatki przystanek na lotnisku we Wrocławiu. Autobus wahadłowy między Dworcem Wrocław a Portem Lotniczym Wrocław kursuje co 50 minut. FlixBus sprzedaje bilety na to połączenie w ramach biletów łączonych w cenie 7 złotych, regularna ich cena to 10 zł.

– Linia cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Tygodniowo jeździ z nami około 1500 pasażerów. Liczymy, że ta liczba dzięki sprzedaży biletów w systemie FlixBus jeszcze się zwiększy – mówi Krzysztof Balawejder, prezes Polbus PKS.

Pół roku w liczbach

Nową siatkę połączeń FlixBusa obsługuje 18 partnerów autobusowych z Polski, z czego 2 firmy pochodzą z województwa dolnośląskiego (Usługi Autokarowe Mariusz Romańczuk z Milicza oraz Grabor z Tyńca Małego). Przewoźnicy dysponują łącznie flotą blisko 150 autobusów i zatrudniają 600 kierowców. Wśród nich znajdują się zarówno duże spółki o wieloletniej tradycji, rodzinne firmy, jak i spółka komunalna.

Model biznesowy FlixBusa zakłada ścisłą współpracę z lokalnymi przewoźnikami. Partnerzy odpowiedzialni są za codzienne operacje oraz flotę autobusów, po stronie FlixBusa leży natomiast marketing, sprzedaż, planowanie sieci, obsługa klienta, oraz rozwój biznesu i technologii.

150 autobusów przeszło lub jest w trakcie procesu rebrandingu, w ramach którego autobusy są przemalowywane w barwy FlixBusa i dostosowywane pod kątem standardów do jego wymogów, obowiązujących w całej Europie. Uwzględniają one m.in. określoną odległość na nogi między siedzeniami, darmowe Wi-Fi oraz toalety na pokładzie.

20 punktów sprzedaży we Wrocławiu

W ciągu ostatnich 6 miesięcy FlixBus przewiózł w Polsce blisko 2 mln pasażerów. Wśród najpopularniejszych celów podróży w pierwszym półroczu 2018 znalazły się Kraków, Warszawa, Wrocław, Berlin oraz Rzeszów. Mieszkańcy Wrocławia najchętniej podróżowali natomiast do Krakowa, Berlina, Drezna, Warszawy i Pragi. Średnie zapełnienie autobusów w tym czasie wyniosło ponad 60%. W drugim kwartale 2018 roku FlixBus uruchomił wyczekiwany przez pasażerów system rezerwacji miejsc.

FlixBus posiada w Polsce blisko 200 aktywnych punktów sprzedaży stacjonarnej, w tym ponad 20 we Wrocławiu (m.in. Polbus-PKS, TravelPunkt, Tu podróże) i właśnie wprowadził usługę Google Pay w aplikacji FlixBus na Androida.

Wkrótce zakup biletu będzie możliwy także na pokładzie autobusu. Firma planuje w kolejnych latach rozpocząć działalność na Ukrainie oraz w krajach bałtyckich, dzięki czemu Polska stanie się jeszcze istotniejszym punktem komunikacyjnym na mapie całego FlixBusa.

Zgłoś uwagę