Dr hab. Michał JacuńskiUniwersytet Wrocławski
Projekt zakłada włączenie metod badawczych do świadczonych przez przedsiębiorcę szeroko rozumianych usług komunikacyjnych. W obszarze współpracy z firmą Komunikacja Plus analiza sieciowa (SNA) znajdzie zastosowanie w ocenie i monitorowaniu m. in. aktywności liderów opinii w sieci internetowej, w szczególności ich potencjału w zakresie oddziaływania na inne osoby i podmioty w mediach społecznościowych (tzw. social impact).
Celem projektu jest wzrost konkurencyjności firmy poprzez rozbudowę kompetencji zarówno organizacji, jak i jej pracowników. Wyniki projektu zostaną wdrożone m.in. jako nowa usługa przedsiębiorstwa. Ponadto poszerzona zostanie oferta firmy w zakresie prowadzenia badań wstępnych (diagnostycznych), na podstawie których Komunikacja Plus będzie mogła przygotowywać właściwe, precyzyjnie dostosowane oferty dla swoich klientów w zakresie działań prowadzonych w sieci internetowej.
Realizacja projektu poszerzy wiedzę praktyczną naukowca i rozumienie potrzeb sektora aktywności gospodarczej. W środowisku macierzystym uczonego współpraca będzie miała wpływ na metody dydaktyczne i treści programowe przedmiotów poprzez włączenie do nich elementów praktycznych oraz pracę w oparciu o analizę studium przypadku (case study). Dodatkowo partnerstwo wpisuje się w rozwój i doskonalenie zarówno kompetencji absolwentów, jak i kadry naukowej w warunkach gospodarki opartej na wiedzy.
Co skłoniło naukowca i firmę do podjęcia współpracy?
Do współpracy skłoniła przedsiębiorstwo świadomość rosnących, coraz bardziej wyspecjalizowanych potrzeb diagnostycznych oraz informacyjnych klientów oraz konieczność wykorzystania warsztatu naukowego do lepszego rozumienia zachodzących w sieci internetowej zmian w obszarze komunikacji - w tym powstawania, dynamiki i trwałości relacji pomiędzy jednostkami oraz grupami (a ta staje się dla wielu firm ważnym elementem w budowaniu strategii komunikacji).