wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

6°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: dobra

Dane z godz. 05:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Wielu chętnych do budowy trasy tramwajowej na Hubskiej

W przetargu na budowę trasy tramwajowej na ul. Hubskiej (odcinek między ulicami Glinianą i Dyrekcyjną) złożono aż 10 ofert. Prowadzone przez Wrocławskie Inwestycje postępowanie  uwzględnia także wymianę nawierzchni na ul. Dyrekcyjnej.

Reklama

Według nowego prawa zamówień publicznych cena nie powinna być jedynym kryterium wyboru. W tym przypadku zamawiającego interesowały m.in. także okres gwarancji i termin wykonania. Wszyscy oferenci uznali 9 lat gwarancji i wykonanie do połowy grudnia 2017 roku za optymalne. Zatem głównym rozstrzygającym pozostaje cena, która waha się od niespełna 34,3 mln zł do ponad 45,5 mln zł.

Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum kierowane przez mającą hiszpański rodowód spółkę Balzola Polska. Najdrożej swoje usługi wyceniła firma Eurovia Polska. Zwycięstwo nie może być na tym etapie przesądzone, ponieważ dla większości propozycji rozrzut cen jest nieduży, a kilku oferentów wręcz depcze liderowi po piętach – choćby wrocławskie konsorcjum pod wodzą Zakładu Sieci i Zasilana czy mocno ugruntowana na lokalnym rynku Skanska.

Zresztą zwycięzców tego przetargu może być więcej, ponieważ składa się on aż z trzech części. Część druga to wykonanie docelowej organizacji ruchu. To warte poniżej 500 tys. zł zadanie jest wydzielone, bo zmodyfikowane prawo zamówień publicznych, z przychylności dla drobnych wykonawców, preferuje wyodrębnianie zadań na miarę takich firm. W tym przypadku złożono tylko dwie oferty.

Ciekawsza jest część trzecia, która dotyczy wymiany nawierzchni na ul. Dyrekcyjnej. W tym przypadku wpłynęło sześć ofert. Wszystkie zgadzają się co do 9-letniej gwarancji i 4-miesięcznego terminu wykonania. Ceny? Od nieco ponad 3,5 mln zł (Skanska) do 4,6 mln zł (Eurovia Polska). Jak widać, tu różnice są jeszcze mniejsze.

Czego Wrocławskie Inwestycje oczekują od oferentów? W ramach planowanej inwestycji ma powstać wydzielone torowisko tramwajowe na odcinku między Glinianą a Dyrekcyjną, w tym dwa nowe przystanki, tzw. wiedeńskie, czyli takie jak na Krupniczej. Wydzielone będą także pasy ruchu dla reszty pojazdów, w tym również ścieżki rowerowe. Pieszych poza zmodernizowanymi chodnikami powinno ucieszyć nowe oświetlenie. Planowane jest także odnowienie nawierzchni na ul. Dyrekcyjnej, na odcinku od Hubskiej do powstającego centrum handlowego. Te prace swoim zakresem mają objąć jezdnie i torowisko pod wiaduktem kolejowym między Dyrekcyjną i Małachowskiego.

Jak się dowiadujemy we Wrocławskich Inwestycjach, według wstępnych założeń realizacja miałaby być prowadzona przez cały przyszły rok i ewentualnie w 2018 r.  Przy czym prace najbardziej utrudniające ruch, mowa zwłaszcza o ul. Dyrekcyjnej i przejeździe pod wiaduktem, powinny trwać nie dłużej niż trzy miesiące i zaplanowane są na okres wakacyjny. Terminy jednak, jak już wspomnieliśmy, są jednym z kryteriów przetargu i jak widać nieco odbiegają od tych założeń. 

ram

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl