Wystarczy zarejestrować się na stronie gis.mpwik.wroc.pl podając tylko numer telefonu komórkowego i dokładny adres mieszkania. Otrzymamy wtedy kod, który trzeba wpisać w internetowy formularz by aktywować usługę. - Zajmuje to tylko chwilę, a od tego czasu będziemy dostawać z jedno lub dwudniowym wyprzedzeniem smsy o planowanych wyłączeniach wody plus informacje o awariach – zapewnia Konrad Antkowiak z MPWiK.
Bez spamu
Nie musimy się też obawiać, że nagle nasz telefon zaleje lawina wiadomości o zakłóceniach w działaniu wodociągów na terenie miasta czy całej, czasem dość długiej, ulicy. Zdarza się bowiem tak, że wody brakuje tylko w części mieszkań przy konkretnej arterii. Zamawiając sms-y od MPWiK będziemy dostawać informacje o suchych kranach tylko w budynku, w którym mieszkamy.
Co zrobić by przestać otrzymywać smsy
Likwidacją kont na Facebooku czy innych portalach społecznościowych zajmują się już nawet specjalistyczne firmy. Z sms-ami od MPWiK nie ma takich problemów. Przeprowadzając się pod inny adres można usunąć dane z systemu korzystając z zakładek dezaktywuj i wyrejestruj.
Żeby było łatwiej
Wprowadzając sms-y z informacjami o brakach w dostawach wody MPWiK nie rezygnuje ze znanych już form powiadamiania nas o problemach na sieci. - Informacje publikowane są na naszej stronie internetowej. Czasem wywieszamy też na klatkach budynków kartki z wiadomościami o planowanych przerwach w dostawach wody. Po prostu uznaliśmy, że telefon komórkowy ma prawie każdy, więc od marca smsy to nasz nowy, wygodny dla mieszkańców sposób komunikacji. Dzięki temu można się przygotować na brak wody w kranach, kupić wcześniej odpowiednią jej ilość w sklepie czy napełnić nią miski i wiadra – tłumaczy Konrad Antkowiak.
Joanna Strutyńska