Aplikację bezpłatnie pobrać można ze sklepów dedykowanych urządzeniom z systemami Android, IOS i Windows Phone. Przez ostatni miesiąc program pobrało 532 użytkowników.
Nowa aplikacja pozwala nam na szybkie zgłoszenie m.in. uszkodzonej sygnalizacji świetlnej, dziury w jezdni czy nieopróżnionych pojemników na śmieci. Wystarczy za jej pośrednictwem wysłać zgłoszenie dotyczące sprawy. – Prosimy jednak mieszkańców, aby bardziej precyzyjnie podawali opisy zgłaszanych spraw – mówi Anna Bytońska z biura prasowego wrocławskiego magistratu. Dla przykładu, jeśli zgłaszamy przepełniony śmietnik na ul. Długiej, warto w polu z opisem doprecyzować, gdzie ten śmietnik się znajduje. – Może to być nazwa przystanku, najbliższego skrzyżowania lub jakikolwiek inny opis, który pomoże szybciej zlokalizować problem.
W ostatnim miesiącu mieszkańcy zgłosili przez MAM 275 zgłoszeń. Najczęściej w kategoriach: pijany bezdomny, dziury w jezdni, zajęcie chodnika uniemożliwiające ruch pieszych i źle działający wyświetlacz rozkładu jazdy. – Warto przed rozpoczęciem pracy w aplikacji zapoznać się ze wszystkimi kategoriami, aby zgłoszenie szybko trafiło do odpowiednich służb i jednostek – zachęca Anna Bytońska. – Oczywiście każde zgłoszenie, nawet gdy trafi do złej kategorii, zostanie rozpatrzone.
Przypomnijmy, że aby wysłać zgłoszenie należy: wybrać odpowiednią z dostępnych kategorii, wskazać lokalizację na udostępnionej mapie, dodać opis i ewentualnie zdjęcia. Zgłoszenie wysłać można jako osoba anonimowa lub mając konto w aplikacji. Dodatkową pomocą dla użytkowników aplikacji jest możliwość bezpośredniego przeniesienia do strony internetowej, zawierającej informacje o miejskich aktualnościach lub procedurach urzędowych. Do aplikacji dołączony jest także samouczek i możliwość bezpośredniego połączenia z infolinią 71 777 77 77.