wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

6°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 04:17

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Mobilny Asystent Mieszkańca – miesiąc działania

Wrocławska aplikacja mobilna MAM (Mobilny Asystent Mieszkańca) to nowe narzędzie dla wrocławian. Od miesiąca dzięki aplikacji można m.in. zgłaszać awarie przez smartfona. Takich zgłoszeń od początku aktywności aplikacji jest prawie 300.

Reklama

Aplikację bezpłatnie pobrać można ze sklepów dedykowanych urządzeniom z systemami Android, IOS i Windows Phone. Przez ostatni miesiąc program pobrało 532 użytkowników.

Nowa aplikacja pozwala nam na szybkie zgłoszenie m.in. uszkodzonej sygnalizacji świetlnej, dziury w jezdni czy nieopróżnionych pojemników na śmieci. Wystarczy za jej pośrednictwem wysłać zgłoszenie dotyczące sprawy. – Prosimy jednak mieszkańców, aby bardziej precyzyjnie podawali opisy zgłaszanych spraw – mówi Anna Bytońska z biura prasowego wrocławskiego magistratu. Dla przykładu, jeśli zgłaszamy przepełniony śmietnik na ul. Długiej, warto w polu z opisem doprecyzować, gdzie ten śmietnik się znajduje. – Może to być nazwa przystanku, najbliższego skrzyżowania lub jakikolwiek inny opis, który pomoże szybciej zlokalizować problem.

W ostatnim miesiącu mieszkańcy zgłosili przez MAM 275 zgłoszeń. Najczęściej w kategoriach: pijany bezdomny, dziury w jezdni, zajęcie chodnika uniemożliwiające ruch pieszych i źle działający wyświetlacz rozkładu jazdy. – Warto przed rozpoczęciem pracy w aplikacji zapoznać się ze wszystkimi kategoriami, aby zgłoszenie szybko trafiło do odpowiednich służb i jednostek – zachęca Anna Bytońska. – Oczywiście każde zgłoszenie, nawet gdy trafi do złej kategorii, zostanie rozpatrzone.

Przypomnijmy, że aby wysłać zgłoszenie należy: wybrać odpowiednią z dostępnych kategorii, wskazać lokalizację na udostępnionej mapie, dodać opis i ewentualnie zdjęcia. Zgłoszenie wysłać można jako osoba anonimowa lub mając konto w aplikacji. Dodatkową pomocą dla użytkowników aplikacji jest możliwość bezpośredniego przeniesienia do strony internetowej, zawierającej informacje o miejskich aktualnościach lub procedurach urzędowych. Do aplikacji dołączony jest także samouczek i możliwość bezpośredniego połączenia z infolinią 71 777 77 77.

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl