wroclaw.pl Zielony Wrocław - środowisko we Wrocławiu Zielony Wrocław logo
Pogoda we Wrocławiu temperatura powietrza wynosi 24°C
Link do portalu wroclaw.pl
Aby wyświetlić zawartość strony, zaakceptuj pliki cookie
Reklama

„Bez śmieci – bez śladu”, czyli jak pomóc zwierzakom i nie szkodzić przyrodzie. Nowa akcja społeczna

Maciej Wołodko,
Adam Wajrak, jeden z ambasadorów akcji #NoTrashNoTrace mat. prasowe
Adam Wajrak, jeden z ambasadorów akcji #NoTrashNoTrace

#NoTrashNoTrace (Bez śmieci – bez śladu) pod takim hasłem startuje właśnie inicjatywa marki Helikon-Tex, z Miękini pod Wrocławiem. Wraz z ambasadorami akcji – Adamem Wajrakiem, Pawłem Supernatem oraz Ośrodkiem Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt „Puchaczówka” – firma zachęcać będzie do spędzania czasu blisko natury tak, by nie zostawiać po sobie śladów.

Reklama

Wielorazowy worek na śmieci, który jest jednocześnie „cegiełką” na ratowanie dzikich zwierząt

Helikon-Tex będzie promował worek wielokrotnego użytku Dirt Bag, zaprojektowany właśnie z myślą o zbieraniu do niego śmieci podczas wędrówek i spacerów (w wariancie minimum – własnych, w wariancie zalecanym – wszelkich pozostawionych w lesie/górach/na wydmach etc.). Część dochodu z każdego sprzedanego w trakcie akcji worka (dokładnie 10 złotych) przeznaczy na wsparcie ośrodka Puchaczówka, czyli na leczenie i rehabilitację dzikich zwierząt, które Aneta i Marcin Marzec ratują i - jeśli tylko mogą – zwracają im wolność.

Ośrodek Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt Puchaczówka powstał w 2010 roku w Wyszonowicach koło Strzelina na Dolnym Śląsku. Od tej pory leczyło się w nim już ponad 1150 dzikich zwierząt. Ponad 850 z nich wypuszczono z powrotem na wolność.

Akcja edukacyjna z Adamem Wajrakiem i twórcami ośrodka Puchaczówka

Przez kilka miesięcy firma prowadzić będzie akcję edukacyjną, której celem jest pokazanie, jak bardzo drobne, codzienne działania każdego z nas mogą przyczynić się do ograniczenia tego problemu.

W akcji edukacyjnej – prowadzonej w mediach, serwisach społecznościowych firmy oraz na warsztatach w schroniskach górskich – firmę wesprą jej przyjaciele i ambasadorzy:

Zachęcić turystów do zminimalizowania używania sprzętu jednorazowego i promować naprawianie ekwipunku

– Temat jest nam bardzo bliski – my nie tylko produkujemy sprzęt i odzież outdoorową, ale też wszyscy aktywnie korzystamy z tych produktów, spędzając każdą wolną chwilę na świeżym powietrzu. Podczas naszych wypraw i wędrówek wielokrotnie boleśnie uświadamialiśmy sobie, jak dużo jest do zrobienia w kwestii edukacji i wyrabiania w ludziach odpowiednich nawyków, związanych z zachowaniem się w terenie – wyjaśnia Paweł „Super” Supernat, specjalista od bushcraftu i survivalu, designer marki Helikon-Tex.

Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie akcji oraz w serwisach społecznościowych Facebook, Instagram oraz Youtube.

Źródło: materiały prasowe

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Zobacz więcej wiadomości portalu wroclaw.pl Więcej wiadomości portalu wroclaw.pl Wróć na portal wroclaw.pl Logo wroclaw.pl