Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Wielorazowy worek na śmieci, który jest jednocześnie „cegiełką” na ratowanie dzikich zwierząt
Helikon-Tex będzie promował worek wielokrotnego użytku Dirt Bag, zaprojektowany właśnie z myślą o zbieraniu do niego śmieci podczas wędrówek i spacerów (w wariancie minimum – własnych, w wariancie zalecanym – wszelkich pozostawionych w lesie/górach/na wydmach etc.). Część dochodu z każdego sprzedanego w trakcie akcji worka (dokładnie 10 złotych) przeznaczy na wsparcie ośrodka Puchaczówka, czyli na leczenie i rehabilitację dzikich zwierząt, które Aneta i Marcin Marzec ratują i - jeśli tylko mogą – zwracają im wolność.
Ośrodek Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt Puchaczówka powstał w 2010 roku w Wyszonowicach koło Strzelina na Dolnym Śląsku. Od tej pory leczyło się w nim już ponad 1150 dzikich zwierząt. Ponad 850 z nich wypuszczono z powrotem na wolność.
Akcja edukacyjna z Adamem Wajrakiem i twórcami ośrodka Puchaczówka
Przez kilka miesięcy firma prowadzić będzie akcję edukacyjną, której celem jest pokazanie, jak bardzo drobne, codzienne działania każdego z nas mogą przyczynić się do ograniczenia tego problemu.
W akcji edukacyjnej – prowadzonej w mediach, serwisach społecznościowych firmy oraz na warsztatach w schroniskach górskich – firmę wesprą jej przyjaciele i ambasadorzy:
- Aneta i Marcin Marzec – twórcy Ośrodka Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt Puchaczówka.
- Paweł „Super” Supernat – specjalista od bushcraftu i survivalu, designer marki Helikon-Tex, współzałożyciel firmy Survivaltech.
- Adam Wajrak – przyrodnik, dziennikarz, fotograf, laureat wyróżnienia Bohater Europy tygodnika Time, przyznanego za obronę środowiska naturalnego.
Zachęcić turystów do zminimalizowania używania sprzętu jednorazowego i promować naprawianie ekwipunku
– Temat jest nam bardzo bliski – my nie tylko produkujemy sprzęt i odzież outdoorową, ale też wszyscy aktywnie korzystamy z tych produktów, spędzając każdą wolną chwilę na świeżym powietrzu. Podczas naszych wypraw i wędrówek wielokrotnie boleśnie uświadamialiśmy sobie, jak dużo jest do zrobienia w kwestii edukacji i wyrabiania w ludziach odpowiednich nawyków, związanych z zachowaniem się w terenie – wyjaśnia Paweł „Super” Supernat, specjalista od bushcraftu i survivalu, designer marki Helikon-Tex.
Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie akcji oraz w serwisach społecznościowych Facebook, Instagram oraz Youtube.
Źródło: materiały prasowe