Nr projektu Nr projektu 215
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Pieszo, Rowerowo i Samochodowo na Gądowie Małym [WBO. 2024]
-
Kategoria rewitalizacja
-
Budżet zweryfikowany 1 500 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
782
Statystyki Oddanych głosów
-
Lider projektu: Zbigniew Krysa
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt oceniony pozytywnie z uwagami. Zakres do realizacji: likwidacja barier architektonicznych (likwidacja schodów usytuowanych po obu stronach mostku w ciągu ulicy Bajana na wysokości skweru księdza Leszka Jabłońskiego) oraz przebudowa 2 sztuk ciągów pieszo-rowerowych o łącznej długości około 200 metrów wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu, dobudowanie wpustu odprowadzającego wodę ze zjazdu ulicy Horbaczewskiego na wysokości numeru 57a wraz z wymianą nawierzchni zjazdu, wykonanie przejścia dla pieszych przez ul. Balonową na numerów 27-29, wykonanie ciągu pieszego (zagospodarowanie skweru/przedeptu) przy ul. Hynka/Balonowa - około 25 m2, wykonanie poręczy na schodach Bajana/Bulwar Dedala, doświetlenie 6 przejść dla pieszych na skrzyżowaniu Bajana/Bystrzycka, Drzewieckiego/Szybowcowa oraz Drzewieckiego/Balonowa. Zieleń w pasie drogowym nie powinna zagrażać bezpieczeństwu uczestników ruchu, ograniczać wymaganego pola widoczności, skrajni oraz utrudniać utrzymania drogi. Tym samym nasadzenia powyżej 1 metra nie powinny znajdować się w polach widoczności na wlotach skrzyżowań, zjazdach czy przejściach dla pieszych, a także nie mogą przysłaniać sygnalizacji czy znaków drogowych. Należy uwzględnić wzrost w ciągu całego okresu wegetacyjnego, by zieleń nie wkraczała w przestrzeń dla pieszych, rowerzystów i pojazdów. Przed wykonaniem nasadzeń konieczne jest zweryfikowania i uwzględnienie istniejącej infrastruktury podziemnej. Negatywna ocena dla udrożnienia przepustowości ulicy Szybowcowej poprzez budowę/wydzielenie prawo skrętu na skrzyżowaniu Szybowcowa/Bajana od strony Hali Tęcza wraz z uporządkowaniem miejsc parkingowych i dostosowaniem cyklu sygnalizacji świetlnej - w ramach WBO nie realizuje się projektów zmian w organizacji ruchu. Wykonanie przejść dla pieszych przez ul. Balonową na wysokości (A) numerów 1-3 i (B) numerów 27-29 - przejście dla pieszych przy ulicy Horbaczewskiego 1-3 zlecone inwestorowi zewnętrznemu. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 500 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu. Projekt w negatywnie ocenionym zakresie nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 1) i 8) uchwały numer LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 151, 215.
Opis projektu
Tym razem chcemy wykonać prace w kilku punktach osiedla, tak aby bezpośrednimi beneficjentami byli wszyscy mieszkańcy Gądowa oraz przyległych osiedli.
Kontynuujemy pracy w centrum osiedla - chcemy uporządkować teren wokół wiaduktu przy parku da Vinci na ul. Bajana. Jest tam bałagan w ciągach komunikacji pieszo-rowerowej i parkowaniu samochodów.
Chcemy udrożnić wyjazd spod Hali Tęcza poprzez wykonanie nowego pasa do skrętu w prawo (lub na wprost) oraz chcemy tam uporządkować parkowanie.
Dodatkowo kilka pomniejszych prac: dziury na Horbaczewskiego, przedept na Hynka, doświetlenie i zbudowanie brakujących przejść na Balonowej, Szybowcowej, Drzewieckiego.
Zakres duży, bo chcemy dużo zrobić dla jak największej liczby mieszkańców.
Uzasadnienie projektu
Celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu pieszo-rowerowym i samochodowym oraz poprawa walorów otoczenia poprzez modernizację i przebudowę infrastruktury drogowej na Gądowie.
Wrocław boryka się z problemami zdegradowanych nawierzchni pieszych, rowerowych, drogowych, barierami architektonicznymi dla osób niepełnosprawnych i starszych, blokowaniem chodników przez samochody oraz zaburzeniem przestrzeni urbanistycznej.
Projekt WBO dostosowuje przestrzeń do potrzeb mieszkańców oraz poprawia estetykę miasta.
Grupa beneficjentów projektu
Mieszkańcy osiedli: dzieci, młodzież, dorośli i seniorzy przemieszczający się pieszo, rowerem i samochodem.
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
100 000
Elementy projektu
1 x Likwidacja barier architektonicznych (likwidacja schodów usytuowanych po obu stronach mostku w ciągu ulicy Bajana na wysokości skweru ks. Leszka Jabłońskiego) oraz przebudowa 2 szt. ciągów pieszo-rowerowych o łącznej długości ok. 200 m wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu
1 x Dobudowanie wpustu odprowadzającego wodę ze zjazdu ulicy Horbaczewskiego na wysokości numeru 57a wraz z wymianą nawierzchni zjazdu
1 x Wykonanie ciągu pieszego (zagospodarowanie skweru/przedeptu) przy ul. Hynka/Balonowa - około 25 m2
1 x Wykonanie poręczy na schodach Bajana/Bulwar Dedala
6 x Doświetlenie przejść dla pieszych na skrzyżowaniu Bajana/Bystrzycka, Drzewieckiego/Szybowcowa oraz Drzewieckiego/Balonowa
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Gądów-Popowice Płd. Osiedle
Lokalizacja szczegółowa brak.
Załączniki - 1 szt.
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
782Papier
0Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
413Mężczyźni
369Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt został oceniony pozytywnie z uwagami w zakresie likwidacji barier architektonicznych (likwidacja schodów usytuowanych po obu stronach mostku w ciągu ul. Bajana na wysokości skweru księdza Leszka Jabłońskiego) oraz przebudowy 2 ciągów pieszo-rowerowych o łącznej długości około 200 metrów wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu, dobudowanie wpustu odprowadzającego wodę ze zjazdu ulicy Horbaczewskiego na wysokości numeru 57a wraz z wymianą nawierzchni zjazdu, wykonanie przejścia dla pieszych przez ul. Balonową w pobliżu numerów 27-29, wykonanie ciągu pieszego (zagospodarowanie skweru/przedeptu) przy ul. Hynka/Balonowa - około 25 m2, wykonanie poręczy na schodach przy ul. Bajana/Bulwaru Dedala, doświetlenie 6 przejść dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Bajana/Bystrzyckiej, ul. Drzewieckiego/Szybowcowej oraz ul. Drzewieckiego/Balonowej. Zieleń w pasie drogowym nie powinna zagrażać bezpieczeństwu uczestników ruchu, ograniczać wymaganego pola widoczności, skrajni oraz utrudniać utrzymania drogi. Tym samym nasadzenia powyżej 1 metra nie powinny znajdować się w polach widoczności na wlotach skrzyżowań, zjazdach czy przejściach dla pieszych, a także nie mogą przysłaniać sygnalizacji czy znaków drogowych. Należy uwzględnić wzrost w ciągu całego okresu wegetacyjnego, by zieleń nie wkraczała w przestrzeń dla pieszych, rowerzystów i pojazdów. Przed wykonaniem nasadzeń konieczne jest zweryfikowania i uwzględnienie istniejącej infrastruktury podziemnej. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 500 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 151 i 215.