Nr projektu Nr projektu 105
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Bezpiecznie rowerem z wału przez ul. Pęgowską - Budowa brakującego odcinka ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Pęgowskiej od skrzyżowania z ul. Zarzecze do wału przeciwpowodziowego [WBO. 2024]
-
Kategoria piesze/rowerowe
-
Budżet zweryfikowany 80 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
138
Statystyki Oddanych głosów
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie budowy pary progów zwalniających wraz z odpowiednim oznakowaniem oraz montażu barier spowalniających rowerzystów. Takie rozwiązanie pozwoli na bezpieczne przekroczenie jezdni przez pieszych i rowerzystów w miejscu przecięcia trasy na wałach na ogólnych zasadach ruchu drogowego. Negatywna ocena dla pozostałych elementów projektu, inwestycja wiązałaby się z wycinką drzew i likwidacją zieleni, co jest niezgodne z zasadami WBO wynikającymi z przyjętego przez gminę Miejskiego Planu Adaptacji Do Zmian Klimatu. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 3) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Szacunkowy koszt realizacji pozytywnie ocenionego zakresu wynosi 80 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.
Opis projektu
Budowa brakującego odcinka ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Pęgowskiej od skrzyżowania z ul. Zarzecze do wału przeciwpowodziowego. Droga poprowadzona jest na nasypie i w tym miejscu jest za wąska, by mógł tam powstać ciąg pieszo-rowerowy. Dlatego dobudowanie go wiąże się z koniecznością poszerzenia nasypu i wybudowania muru oporowego.
Uzasadnienie projektu
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów przy przejeżdżaniu przez DW342. Teraz piesi i rowerzyści dochodzący/dojeżdżający wałem od Pałacu Stolbergów do ul. Pęgowskiej nie mogą dostać się do przejścia dla pieszych w pobliżu skrzyżowania z ul. Zarzecze, lecz przekraczają drogę wojewódzką w miejscu zupełnie
nieoznakowanym, w dodatku mając po lewej stronie drzewa i krzewy zasłaniające widoczność drogi, na którą wchodzą. Samochody wyjeżdżające z Wrocławia w tamtym miejscu pędzą, gdyż kończy się teren zabudowany, a nadjeżdżające z Szewc jeszcze nie zwalniają nim dojadą do zabudowań i przejścia dla pieszych. Ruch na tej drodze jest bardzo
intensywny, a w sezonie letnim również do kąpieliska "Kopalnia" Paniowice.
Grupa beneficjentów projektu
Piesi i rowerzyści z osiedla Świniary, Lipa Piotrowska, Widawa, Rędzina, Osobowic oraz pozostali mieszkańcy Wrocławia lubiący aktywny wypoczynek.
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
10 000
Elementy projektu
Budowa pary progów zwalniających wraz z oznakowaniem.
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Świniary Osiedle
Lokalizacja szczegółowa Świniary AM 2 dz.1 Świniary AM 5 dz.1
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
138Papier
0Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
69Mężczyźni
69Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie budowy pary progów zwalniających wraz z odpowiednim oznakowaniem. Takie rozwiązanie pozwoli na bezpieczne przekroczenie jezdni przez pieszych i rowerzystów w miejscu przecięcia trasy na wałach na ogólnych zasadach ruchu drogowego. Negatywna ocena dla pozostałych elementów projektu, ponieważ inwestycja wiązałaby się z wycinką drzew i likwidacją zieleni, co jest niezgodne z zasadami WBO wynikającymi z przyjętego przez gminę Miejskiego Planu Adaptacji do Zmian Klimatu. Projekt w tym zakresie nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 3) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Szacunkowy koszt realizacji pozytywnie ocenionego zakresu wynosi 80 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.