Nr projektu Nr projektu 89
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Ekspresowo autobusem po Strzegomskiej-szybki korytarz dla autobusów [WBO. 2023]
-
Kategoria komunikacja zbiorowa
-
Budżet zweryfikowany 3 000 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
588
Statystyki Oddanych głosów
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ realizacja tak krótkiego odcinka dałaby niewielkie efekty w usprawnieniu ruchu komunikacji publicznej przy poniesionych wysokich kosztach realizacji. Realizacja buspasa w ciągu ul. Strzegomskiej i dalej ul. Mińskiej podlegała analizie Urzędu Miejskiego W. Stwierdzono, iż konieczne jest opracowanie kompleksowego rozwiązania w obu kierunkach z uwzględnieniem utrudnień związanych z przejazdem kolejowym, przeprawą mostową i rondem. W pierwszym etapie należy jednak zrealizować TAT, następnie wprowadzić rozwiązania z nim powiązane dalej w kierunku Muchoboru Wielkiego. Jednak koszt takiej inwestycji znacznie przekracza kwotę 3 000 000 zł. Zakres projektu nie spełnia więc kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 8), 9) i 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę buspasa - oddzielonego od ruchu aut osobnego, odseparowanego korytarza w miejscu rezerwy pod przyszłą trasę autobusowo-tramwajową na osiedle Muchobór Wielki.
Uzasadnienie projektu
Projekt jest zgodny z polityką mobilności w zakresie tworzenia uprzywilejowania dla transportu zbiorowego, przyspieszenia komunikacji. Obecnie dziesiątki kursów linii 106, 132 oraz linii regionalnych muszą stać w korku-z powodu wysokiej liczby aut czy gdy zamykają się szlabany- gdyby istniał osobny korytarz to mogłyby ominąć korek. Dzięki temu autobusy nie będą stać w korkach, mogą nadrobić opóźnienie i zwiększy się jakość transportu w mieście.
Grupa beneficjentów projektu
Mieszkańcy i pasażerowie MPK
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
2 tys. osób dziennie
Elementy projektu
1 x Ułożenie buspasa o powierzchni około 1000 m2
1 x budowa śluzy zjazdowej
1 x budowa śluzy wjazdowej
1 x budowa sygnalizacji świetlnej
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Nowy Dwór , Muchobór Mały Osiedle
Lokalizacja szczegółowa brak.
Załączniki - 1 szt.
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
587Papier
1Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
321Mężczyźni
267Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt został oceniony pozytywnie. Należy podkreślić, że realizacja tak krótkiego odcinka spowoduje pewne przyspieszenie autobusów (co zaobserwowano w bieżącym roku na ulicy Długiej po remoncie), jednak będą to efekty niewielkie. Dodatkowo budowa buspasa będzie się też wiązać z koniecznością likwidacji urządzonej zieleni w pasie między jezdniami i zabetonowaniem funkcjonującej w tej chwili powierzchni biologicznie czynnej. Dlatego projekt otrzymuje rekomendację negatywną. W celu umożliwienia sprawnego włączenia autobusów do ruchu, wymagana jest budowa sygnalizacji świetlnej od strony Mostu Strzegomskiego oraz dostosowanie sygnalizacji na skrzyżowaniu z ul. Rogowską. Konieczne będzie odwodnienie drogi, a wody opadowe należy w całości zagospodarować na miejscu. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu a załącznikiem decydujący jest opis projektu.