wroclaw.pl strona główna Wrocławski Budżet Obywatelski

Infolinia 71 777 7777

17°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 20:25

wroclaw.pl strona główna
  1. Wrocławski Budżet Obywatelski
  2. Lista projektów 2023
  3. Projekt nr 67

Nr projektu Nr projektu 67

PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł

[PROJEKT WYCOFANY NA WNIOSEK LIDERA] Świdnicka - brakujący element rowerowego Wrocławia + wygodny przystanek [WBO. 2023]

piesze/roweroweKategoria

3 000 000 złBudżet zgłoszony

Projekt nie bierze udziału w głosowaniu Status

Lider projektu: Antoni Kwiatkowski

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie wyniesienia i przebudowy peronu na przystanku Arkady Capitol. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta posiada projekt budowy przystanku wiedeńskiego w tym miejscu ul. Świdnickiej, który należy zaktualizować i wykorzystać. Realizacja projektu może się wiązać z koniecznością likwidacji jednego pasa ruchu dla aut wzdłuż przystanku.
Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł.
Ocena negatywna dla pozostałych elementów, którym Lider nadał w formularzu poprawkowym niższy priorytet, ponieważ nie zmieszczą się one w maksymalnym budżecie dla projektu WBO.
Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu a załącznikiem decydujący jest opis projektu. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 67 i 82. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ jego szacunkowy koszt przekracza 3 000 000 zł. Dodatkowo fragment dotyczący peronu autobusowo-tramwajowego przystanku Arkady Capitol jest opisany nieprecyzyjnie. Przystanek autobusowy znajduje się na pasie drogi, a peron tramwajowy musiałby mieć szerokość dwóch pasach ruchu. Jak przenieść peron wyłącznie na lewy pas ruchu? Do prawidłowej oceny konieczne jest uzupełnienie przez Lidera jaki to ma być przystanek (czy wiedeński) i jakie chce rozwiązania zastosować. W tym momencie projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 10) oraz § 3 ust. 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 67 i 82.

Opis projektu

[PROJEKT WYCOFANY NA WNIOSEK LIDERA] Dwukierunkowa droga dla rowerów po zachodniej stronie ul. Świdnickiej, łącząca trasę wzdłuż ul. Powstańców Śląskich z okolicami Rynku. Nowy peron autobusowo-tramwajowy przystanku Arkady Capitol w kierunku południowym. Od Podwala trasa ma iść w miejscu obecnego pasa rowerowego i barierki, na placu Kościuszki w miejscu prawego pasa ruchu, do Piłsudskiego w miejscu przystanku - peron przenieść na lewy pas ruchu, do nasypu w miejscu prawego pasa ruchu. Trasa ma łączyć wszystkie kierunki: trasę na ul. Powstańców Śląskich, Bogusławskiego (istniejący przejazd dla rowerów), Piłsudskiego, Kościuszki, Podwale, Promenadzie Staromiejskiej, projektowaną trasą wzdłuż ul. Bożego Ciała i ewentualne przyszłe połączenie z deptakiem w ul. Świdnickiej.

Uzasadnienie projektu

Droga dla rowerów na ul. Powstańców Śląskich jest najpopularniejszą trasą rowerową we Wrocławiu. Niestety urywa się w ciągu ul. Świdnickiej, co odstrasza mniej doświadczonych rowerzystów. W brakującym fragmencie powinna powstać dwukierunkowa droga dla rowerów, gdyż jest najbardziej przyjazna rowerzystom - w przeciwnym wypadku część z nich będzie dalej jeździła po chodniku.

Wspólny peron autobusowo-tramwajowy będzie znacznie bezpieczniejszy niż obecne wsiadanie z jezdni, a przy tym lepiej dostosowane do osób z ograniczoną mobilnością. Bezpieczniejszy również od przystanku Wiedeńskiego. Równocześnie pasażerowie nie będą musieli się zastanawiać, co nadjedzie pierwsze, autobus, czy tramwaj.

Grupa beneficjentów projektu

Rowerzyści poruszający się po centrum, pasażerowie MPK korzystający z przystanku Arkady Capitol.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

500 tys.

Elementy projektu

1 x Dwukierunkowa droga dla rowerów między nasypem kolejowym a Promenadą Staromiejską
3 x Przejazdy rowerowe
1 x Nowy peron autobusowo-tramwajowy Arkady Capitol w kierunku południowym

Lokalizacja

Pomiń mapę

projekt ponadosiedlowy Lokalizacja

Powstańców Śląskich, Przedmieście Świdnickie Osiedle

Lokalizacja szczegółowa Zachodnia strona ulicy Świdnickiej między Promenadą Staromiejską a ulicą Bogusławskiego

Kontakt z liderem projektu