Nr projektu Nr projektu 158
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Bezpieczne połączenia piesze i rowerowe (Pawłowice-Zakrzów-Psie Pole) [WBO. 2023]
-
Kategoria piesze/rowerowe
-
Budżet zweryfikowany 3 000 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
2 382
Statystyki Oddanych głosów
-
Lider projektu: Marcin Gliński
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ poszerzenie chodników i przebudowa ich na ciągi pieszo-rowerowe stoi w kolizji z rosnącymi wzdłuż ulic drzewami. Konieczna byłaby wycinka drzew, co jest niezgodne z zasadami WBO wynikającymi z przyjętego przez gminę Miejskiego Planu Adaptacji Do Zmian Klimatu. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 3) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Projekt zakłada dostosowanie dwóch ciągów komunikacyjnych łączących Pawłowice z Zakrzowem i Zakrzów z Psim Polem do standardów ciągów pieszo-rowerowych. Są one wykorzystywane do codziennej komunikacji pieszej i rowerowej, ale ich stan techniczny i parametry odbiegają od ideału.
Odcinek 1 - wzdłuż ul. Przedwiośnie od skrzyżowania z ul. Bora-Komorowskiego i Okulickiego do mostu Pawłowickiego
Odcinek 2 - wzdłuż ul. Dobroszyckiej od skrzyżowania z ul. Siedzikówny do skrzyżowania z ul. Bierutowską
Uzasadnienie projektu
Nowe połączenie rowerowe osiedla Zakrzów i Pawłowice wpłynie na poprawę bezpieczeństwa, połączy dwa osiedla. Pozwoli osobom korzystającym z pumptracka i boiska MCS na Zakrzowie bezpiecznie poruszać się w obu kierunkach, a mieszkańcom Zakrzowa na bezpieczne dotarcie do Jeziora Pawłowickiego oraz do Pałacu Kornów. Obecnie rowerzyści jeżdżą po dziurawej, wieczorem słabo oświetlonej ścieżce, chodnikiem lub przez pola.
Druga wymieniona inwestycja pomoże przemieszczać się mieszkańcom (zwłaszcza pracownikom dużych zakładów zlokalizowanych przy ul. Bierutowskiej i pacjentom przychodni Provita) w bardziej komfortowych warunkach, dostosować przestarzałą infrastrukturę do współczesnych warunków i potrzeb osób m.in. o ograniczonej sprawności.
Grupa beneficjentów projektu
Beneficjentami projektu będą głównie mieszkańcy Psiego Pola-Zawidawia (Zakrzowa i jego najbliższej okolicy, tj. Pawłowic i Psiego Pola).
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
Około 2 tys. osób
Elementy projektu
1) dostosowanie odcinków chodników na ul. Przedwiośnie do standardu ciągu pieszo-rowerowego
2) budowa przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów przy moście Pawłowickim
3) naprawa nawierzchni chodnika na ul. Dobroszyckiej i wyznaczenie ciągu pieszo-rowerowego
4) wyeliminowanie problemu gromadzenia się wody opadowej przy przejściu dla pieszych przy nastawni kolejowej
5) obniżenie krawężników i likwidacja uskoków chodnika przy ul. Dobroszyckiej
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Psie Pole-Zawidawie Osiedle
Lokalizacja szczegółowa brak.
Załączniki - 1 szt.
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
2 382Papier
0Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
1 297Mężczyźni
1 085Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt został oceniony pozytywnie dla odcinków, na których nie ma kolizji z rosnącymi wzdłuż ulic drzewami: - budowa ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Dobroszyckiej, - budowa ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Przedwiośnie od parkingu przy Biedronce do mostu nad rzeką Dobrą. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu.