Drogowcy zbudowali ok. 100-metrowy bypass przy ślimaku na wysokości ogródków działkowych ROD "Oławka". Przez najbliższe kilka miesięcy to właśnie tędy będą przejeżdżać kierowcy, co może spowolnić ruch. W tym miejscu będzie ograniczenie do 40 km/h.
Czytaj więcej: Latem początek budowy mostów na Alei Wielkiej Wyspy
– Rozpoczynamy duże zadanie, budowę węzła, ktory rozpocznie Aleję Wielkiej Wyspy prowadzącej na Biskupin i Sępolno – tłumaczy Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. – Zmiany w organizacji ruchu są kosmetyczne, ale północna nitka prowadząca od Księża w kierunku centrum zostanie przeniesiona o kilkadziesiąt metrów w prawo, w stosunku do tego, jak odbywa się to obecnie – dodaje.
W piątek w tym miejscu wylano asfalt. Pojawi się również odpowiednie oznakowanie.
Kierowcy nie pojadą już prosto ul. Krakowską. Skręcą w ok. 100-metrowy bypass, fot. www.wroclaw.pl
– Zmiany wynikają z konieczności przebudowy sieci podziemnych - gazowej, elektroenergetycznej, mkt, wodno-kanalizacyjnej. Jednocześnie poszerzamy wjazd na ślimaka od ul. Krakowskiej, żeby kierowcy mogli jechać od ul. Opolskiej w kierunku Armii Krajowej. Wjazd zostanie poszerzony o blisko 140 cm. Dzięki temu drogowcy rozpoczną prace na wschodnim fragmencie węzła – dodaje Świercz.
Poszerzanie jezdni na węźle prowadzącym do al. Armii Krajowej, fot. www.wroclaw.pl
Aleja Wielkiej Wyspy (AWW) to jedna z najważniejszych i najbardziej oczekiwanych inwestycji we Wrocławiu. Powstanie we wschodniej części miasta. W jej ramach wybudowane zostaną przeprawy nad rzekami Odrą i Oławą. Połączy ul. Krakowską z ulicą Mickiewicza. Droga ułatwi wjazd i wyjazd z Wielkiej Wyspy i wpłynie na zmniejszenie ruchu przez serce Parku Szczytnickiego.
Łączna długość Alei Wielkiej Wyspy to blisko 3,4 km. Powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych. Koszt inwestycji to ok. 234 mln zł.