wroclaw.pl strona główna Kulturalny Wrocław – najświeższe wiadomości o kulturze Kultura - strona główna

Infolinia 71 777 7777

13°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 20:15

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Kultura
  3. Aktualności
  4. Stypendia prezydenta Wrocławia na realizację przedsięwzięcia. Laureaci V edycji 2021

Stypendia prezydenta Wrocławia na realizację przedsięwzięcia. Laureaci V edycji 2021

Redakcja www.wroclaw.pl,

Kolejnych 20 artystów otrzymało stypendia artystyczne prezydenta Wrocławia. W 5. naborze złożonych zostało łącznie 198 wniosków. Stypendia, w wysokości 2500 zł brutto miesięcznie, zostały przyznane osobom zajmującym się twórczością artystyczną w siedmiu dziedzinach: sztuki wizualne (7), muzyka (4), teatr (2), literatura (2), upowszechnianie kultury (3), film (1), taniec (1).

Reklama

Laureaci V edycji stypendiów prezydenta

Wyniki V edycji programu stypendialnego dla artystów.

Sztuki wizualne

1. Małgorzata Maternik

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu na kierunku Sztuka i Wzornictwo Ceramiki oraz Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku Japonistyka. W czasie studiów na wrocławskiej uczelni przewodniczyła Kołu Naukowemu Katedry Ceramiki, angażowała się w organizację Festiwalu Wysokich Temperatur, wystaw studenckich i wypałów ceramiki alternatywnymi technikami. W swoich pracach odwołuje się do przeszłości, obserwując relacje między sztuką a przedmiotami codziennego użytku.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Dom – uczucia, miejsce, materiał

Rezultatem przedsięwzięcia będzie cykl rzeźb zmontowanych z elementów ceramicznych oraz obiektów ready-made, oscylujących wokół pojęcia domu. Artystka zamierza przenieść symbolicznie w przestrzeń galerii sztuki codzienność tematu, jakim jest domi pozwolić prozaicznym przedmiotom na wybrzmienie jako elementy rzeźb.

2. Marian Misiak

Projektant i publicysta, badacz kultury wizualnej. Studiował socjologię na Uniwersytecie Warszawskim, a następnie przeniósł się do Wielkiej Brytanii, gdzie ukończył projektowanie krojów pism na Wydziale Typografii i Komunikacji Wizualnej na Uniwersytecie w Reading. Jego działalność jest mocno związana z Wrocławiem. W 2013 r. zainicjował tak zwany „Typoaktywizm”, projekt, mający na celu szczególne uwrażliwienie na elementy typograficzne występujące w obrębie konkretnego miasta.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Katalog mostów Wrocławia. Otwarte archiwum symbolu

Projekt wizualno-badawczy, prezentujący graficzne opracowanie wszystkich mostów i kładek Wrocławia (ok. 130), w celu innowacyjnego udostępnia wiedzy i wizerunków unikatowego symbolu Wrocławia, jakim są przeprawy przez wodę. Opracowany katalog przybliżać ma również symboliczny wymiar mostu jako łącznika, spoiwa, które charakteryzuje Wrocław, jego historię i misję. Katalog zostanie udostępniony w formie cyfrowej i drukowanej.

3. Izabela Opiełka

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Zajmuje się malarstwem abstrakcyjnym. Współzałożycielka i kuratorka Galerii JEST, zajmującej się promowaniem młodych artystów. Nominowana do 13. Konkursu Gepperta. Brała udział w organizacji wystawy LIMITED VISION, będącej cyklem wystaw w ramach Triennale Rysunku we Wrocławiu. Współpracuje z Galerią Krupa. Bierze udział w wystawach w kraju i za granicą.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: My Beautiful Twisted Fantasy

Stworzenie minimum dziesięciu obrazów bazujących na losowo wybieranych wątkach kultury masowej, które na co dzień kształtują postrzeganie rzeczywistości artystki i mają wpływ na szereg często nieuświadomionych zachowań. Projekt zrealizowany zostanie na podstawie wyselekcjonowanych materiałów, takich jak zrzuty ekranu, zdjęcia, pliki muzyczne, filmowe stop klatki oraz szkiców koncepcyjnych tworzonych w programach graficznych.

4. Anna Różycka

Absolwentka wrocławskiej Akadami Sztuk Pięknych, dyplom w 2012 r. obroniła w pracowni prof. Grażyny Jaskierskiej-Albrzykowskiej. Forma rzeźb artystki inspirowana jest fragmentami ludzkiego ciała. Dobór fragmentów, ich reinterpretacja i kompozycja mają odkryć przed odbiorcą „ukryte piękno”. W swoich obiektach poszukuje form „idealnych”, spójnych, zrównoważonych pod kątem prezentowanej bryły, harmonijnie zestawionych z otoczeniem.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: „Sztuka bliska człowiekowi – wzbogacający odbiorcę wpływ rzeźby”

Projekt polega na wykonaniu rzeźby z blachy aluminiowej o wysokości ok. 3,5 m oraz jej publicznej prezentacji w formie okresowej ekspozycji w przejściu przy pl. Tadeusza Kościuszki 4 we Wrocławiu. Praca inspirowana jest anatomią ludzkiego ciała. Poprzez swoją prace artystka chce odwoływać się do emocji odbiorcy, bez narzucania tytułu i gotowej interpretacji oraz skłonić odbiorcę do bezpośredniego kontaktu z formą rzeźbiarską.

5. Ala Savashevich

Artystka pochodząca z Białorusi, od 6 lat mieszkająca we Wrocławiu. Absolwentka Katedry Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Mińsku i Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. W 2017 r. z wyróżnieniem obroniła dyplom na wrocławskiej Akademii. Artystka, która pracuje z pamięcią, dziedzictwem kulturowym, poprzez symbole i obrazy. W swojej praktyce odwołuje się do własnej przeszłości, zbiorowych i osobistych opowieści. Wykorzystuje zarówno monumentalne formy, jak i wideo czy działania performatywne.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Listy wydarzeń 2020

W ramach projektu artystka zamierza zrealizować książkę w wersji dwujęzycznej, przedstawiającą hertstorie białoruskich i polskich kobiet artystek, pracowniczek kultury, aktywistek, które w listach opisały wydarzenia dziejące się w ich kraju od sierpnia 2020 r. Artystka odda głos kobietom w przełomowym dla dwóch narodów momencie, zwracając uwagę odbiorcy na osobiste doświadczenie.

6. Michał Wasiak

Absolwent Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu na kierunku Rzeźba oraz Międzywydziałowych Studiów Doktoranckich tejże Akademii. W pracy twórczej skupia się obecnie na sztuce figuratywnej. Nawiązując do estetyki nurtu fantastyki naukowej (science-fiction) oraz postapokaliptycznej (post-apo) stara się w metaforyczny sposób oddać sylwetkę współczesnego człowieka i jego relacji z otoczeniem.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Zapomniany język – detal architektoniczny w ujęciu współczesnej rzeźby figuratywnej

Przedsięwzięcie zakłada wykonanie cyklu pięciu rzeźb figuratywnych nawiązujących do elementów dawnej architektury miasta Wrocławia, poruszających temat obecności postaci w języku współczesnej rzeźby. Realizacjom towarzyszyć będzie katalog „Zapomniany język – detal architektoniczny w ujęciu współczesnej rzeźby figuratywnej” – prezentujący osiągnięcia całego procesu projektu.

7. Liliana Zeic

Laureatka OP Young w OP ENHEIM we Wrocławiu w 2020 r. W 2020 r. nominowana do nagrody WARTO we Wrocławiu. Laureatka nagrody publiczności: Spojrzenia 2019. Jej prace pokazywane były na ponad 100 wystawach grupowych i indywidualnych w Polsce i za granicą. Jej prace znajdują się w kolekcjach prywatnych i publicznych (m.in. Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Muzeum Współczesne Wrocław).

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Każde słowo przemienia się w nonsens

Intermedialny projekt artystyczny, badający ślady nieheteronormatywnych i queerowych relacji w historii kobiecego ruchu emancypacyjnego. W ramach stypendium artystka będzie kontynuować pracę nad projektem Sourcebook | Książka źródeł, skupiając się na postaciach i relacji pomiędzy dwiema pisarkami Marią Dąbrowską i Anną Kowalską, która to budowała krajobraz literacki i akademicki powojennego Wrocławia od 1945 roku. W efekcie powstanie cykl fotograficzny oraz cykl obiektów rzeźbiarskich, czerpiących z tradycyjnych/kobiecych form rzemiosła. Fotografie splatać się będą z tekstem oraz notatkami rysunkowymi.

Muzyka:

8. Julieta Gonzalez Springer

Naukę śpiewu zaczynała w Konserwatorium Narodowym w Meksyku. Ukończyła studia wokalne w krakowskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem Barbary Niewiadomskiej, a następnie studia podyplomowe w Centrum Muzyki Dawnej w Genewie pod kierunkiem Beatrice Cramoix w dziedzinie śpiewu barokowego i Fancis Biggi (Lucidarium) oraz Laurence Brisset (De Caelis) w zakresie muzyki średniowiecznej.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Co śpiewano w XV-wiecznym Wrocławiu?

Koncert z utworami przekazanymi w traktacie Anonima Wrocławskiego Tractatus de musica mensurabili, czyli tzw. wrocławski traktat menzuralny, to jedno z najważniejszych środkowoeuropejskich źródeł na temat teorii muzyki. Anonimowy rękopis spisany został prawdopodobnie w połowie XV w., a przechowywany jest obecnie w Bibliotece Uniwersyteckiej we Wrocławiu. Celem projektu jest zbudowanie programu koncertowego w oparciu przede wszystkim o traktat Anonima Wrocławskiego. Wydarzenie to ukazuje różnorodność wpływów, które mieszały się na terenie średniowiecznego Śląska.

9. Paweł Jabłczyński

Kontrabasista. Absolwent AM im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie profesora Tadeusza Górnego. Ukończył studia III stopnia pod kierunkiem Rinata Ibragimova oraz Ruslana Lutsyka w Hochschule der Kȕnste Bern. Od 2006 r. zawodowo związany z AM im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. W 2018 r. otrzymał stopień doktora habilitowanego sztuki. Współpracował ze Scottish Chamber Orchestra, NFM Orkiestrą Leopoldinum, Chain Ensemble, Baltic Neopolis Orchestra, Orkiestrą Akademii Filharmonii Berlińskiej. Był członkiem grupy kontrabasów Sȁchsische Staatskapelle Dresden.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Światowa premiera utworów Joachima Stuczewskiego w transkrypcji na kontrabas

Przedsięwzięcie będzie polegało na transkrypcjach utworów wiolonczelowych Joachima Stuczewskiego na kontrabas i zarejestrowanie materiału w postaci płyty CD z bookletem, dotyczącym życia i twórczości tego kompozytora. Joachim Stuczewski, obecnie postać mało znana, był urodzonym w 1891 r. w Romnie w guberni połtawskiej (obecna Ukraina) wiolonczelistą, kompozytorem i muzykologiem. Pochodził z rodziny klezmerów. W dwudziestoleciu międzywojennym założył wraz z Rudolfem Kolisczerem Wiedeński Kwartet Smyczkowy „Kolish Quartet”, dokonując prawykonań utworów A. Schoenberga, A. Berga i A. Weberna. Przedsięwzięcie wzbogaci literaturę utworów na kontrabas solo i przyczyni się do przypomnienia o Joachimie Stuczewskim, twórcy i pedagogu związanym z Polską.

10. Marek Otwinowski

Absolwent Akademii Sztuk Pięknych, projektant wydawnictw i kurator wystaw w BWA Awangarda. Od 2000 r. aktywny jako freelancer – zajmuje się projektowaniem wydawnictw i elementów wizerunku. W 2003 r. z P. Czepułkowskim i I. Gawlikowskim założył we Wrocławiu grupę „Karbido”, która sięgnęła po liczne nagrody za audio-spektakl „Stolik”, wystąpiła na kilkudziesięciu festiwalach muzycznych i teatralnych dając blisko 500 koncertów – od Sao Paulo, przez Nowy Jork i Melbourne po Bejrut, Teheran i Jerozolimę.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: CICHO. BEZ TYTUŁU

To zbiór eksperymentalnych kompozycji łączących elementy teatru dźwiękowego, muzyki improwizowanej, aktorskiej interpretacji tekstu oraz literatury. Tworzywem eksperymentów są materiały dźwiękowe (nagrania) oraz tekst. Warstwa muzyczna pochodzi z sesji nagraniowych swobodnej improwizacji, głównie instrumentów akustycznych, a także z nagrań lektorsko-aktorskich i rejestracji terenowych (field recording), których Marek Otwinowski dokonuje od wielu lat. Będzie to zbiór rozmaitych form – od miniatur i etiud po rozległe ambientowe pejzaże – składających się na autentycznie pandemiczny, artystyczny skutek izolacji. 

11. Joanna Skowrońska

Z zawodu etnolog, z zamiłowania śpiewaczka i archiwistka. Od ponad 20 lat prowadzi badania terenowe, głównie w Łęczyckiem – skąd pochodzi i na Dolnym Śląsku – gdzie mieszka od 2009. Rejestruje, dokumentuje i bada pieśni, czego efektem są archiwa i płyty, które wydaje przy współpracy z Fundacją Ważka i Fundacją Muzyka Zakorzeniona. Pieśni uczy sie głównie od wiejskich śpiewaczek i śpiewaków, lecz ma doświadczenie warsztatowe z wybitnymi folklorystami i etnomuzykologami z Europy Środkowo-Wschodniej.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Pieśni – rytuał – wspólnota. Repertuar obrzędowy dziś

Projekt muzyczny o charakterze artystycznym i edukacyjnym oparty na twórczości ludowej – pieśniach obrzędowych z zakresu cyklu kalendarzowego (rok obrzędowy) (wiosna, lato – żniwa, kupała, kolędy wiosenne i zimowe, kolędy życzące, ostatki, Matka Boska Gromniczna, pieśni majowe) i cyklu życiowego (obrzędy przejścia) (wesele, pogrzeb, przyjęcie do nowej społeczności) – mający na celu stworzenie oryginalnych prac (cyklu utworów muzycznych) ściśle bazujących na tradycyjnych pieśniach obrzędowych, z zachowaniem charakterystycznych cech pieśni (emisji, brzmienia, tempa, struktury pieśni), lecz będący osadzony we współczesności (warstwa tekstowa). Skupia się na roli pieśni i śpiewu w obrzędach.

Teatr:

12. Łukasz Chojęta

Absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie. Scenarzysta i reżyser. Od 2012 r. prowadzi warsztaty aktorskie dla młodzieży i dorosłych. W ramach warsztatów zrealizowanych zostało ponad 30 spektakli teatralnych, do których napisał scenariusze oraz które wyreżyserował. Spektakle te były wystawiane m.in. w teatrze Ad Spectatores, w Teatrze Polskim i w Hali Stulecia we Wrocławiu.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Wielka Bójka

Spektakl będzie opowiadał historię śledztwa, badającego przyczyny i skutki wybuchu Wielkiej Bójki, która jest alegorią I wojny światowej. Śledztwa (spektakle) będą cztery. Wnioski wyciągane przez bohaterów będą się różniły w zależności od reprezentowanej przez nich strony konfliktu. Spektakl będzie skierowany przede wszystkim do młodych widzów, a jego celem jest zwiększenie wiedzy historycznej dotyczącej okresu I wojny światowej, ze szczególnym naciskiem na historię Polski. Spektakl będzie miał formę spaceru – ślady i poszlaki będą rozmieszczone na niewielkim obszarze miasta.

13. Magdalena Kolska

Absolwentka wydziału aktorskiego łódzkiej PWSFTiT. Od roku 2017 dyplomowana logopedka i terapeutka zaburzeń mowy. Od roku 2020 pedagog w Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Pop Porn – spektakl teatralny

Realizacja monodramu pt.: „Pop Porn”. Spektakl będzie korzystał z narzędzi filmowych oraz języka reklamy. Autorką tekstu i reżyserką monodramu będzie Magdalena Drab. Spektakl zostanie zrealizowany w Teatrze Układ Formalny we Wrocławiu. Monodram inspirowany jest między innymi biografią Jenny Jameson oraz zbiorem esejów „Kobieta bez winy i wstydu” Wojciecha Eichelbergera.

Ada Tabisz

Komisja Stypendialna na posiedzeniu uzupełniającym 24.06.2021 postanowiła nie przyznawać stypendium pani Adzie Tabisz (teatr), jednocześnie decydując o przyznaniu stypendium pani Soni Mielnikiewicz (upowszechnianie kultury). Protokół zawierający przedmiotową informację został opublikowany w BIPIe.

Reżyserka, animatorka, działaczka społeczna, producentka, studentka V roku reżyserii teatru lalek na Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie (Filia we Wrocławiu).

Literatura:

14. Radosław Wiśniewski

Poeta, krytyk literacki, współzałożyciel i redaktor naczelny kwartalnika „Red”. W 2019 r. ukazała się jego książka eseistyczna „Palimpset powstanie” oraz prozatorska „Transmigracja”. Współzałożyciel i aktywny członek działającej w Brzegu grupy poetyckiej Stowarzyszenie Żywych Poetów. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2004 oraz 2016 w dziedzinie literatury. W 2009 r. nominowany do „Paszportu Polityki” za tom „NoeNoe”. W latach 2003-2007 współpracował z czasopismem „Odra” jako współredaktor kwartalnego dodatku literackiego „Ośmy arkusz”. Tłumaczony na język angielski, niemiecki, hiszpański, czeski, węgierski i ukraiński.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: książka eseistyczna „Esej heroiczny”

W książce chciałby kontynuować temat, który podjął w pracy magisterskiej pod tytułem „Obecność mitycznej postaci wojownika w doświadczeniach rozwojowych człowieka”. Ów wojownik to postać, która mieszka w każdym, mieszka w mitologiach, archetypach, opowieściach jakie z pokolenia na pokolenie snujemy o sobie, swojej tożsamości – rodzinnej, lokalnej, narodowej, państwowej, ludzkiej.

15. Tamara Włodarczyk

Jest autorką ponad 30 artykułów naukowych o tematyce żydowskiej, a także autorką lub współautorką (oraz inicjatorką) 10 publikacji. Od ponad 20 lat jest związana z wrocławskimi organizacjami żydowskimi. W tym czasie przeprowadzała wywiady z członkami wrocławskiej społeczności żydowskiej oraz emigrantami, którzy w różnym czasie wyjechali z Polski do Izraela, USA lub Szwecji.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Przygotowanie publikacji „Wrocławski jidyszkajt. Rozmowy z polskimi Żydami”

Wśród osób, które udzielały wywiadów, byli zarówno pionierzy życia żydowskiego we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku, którzy uczestniczyli w życiu tej społeczności od lat 40., jak i liderzy żydowscy, którzy odegrali ważną rolę w reaktywacji organizacji żydowskich w latach 80. i na początku lat 90. XX wieku. Ważną kategorię rozmówców stanowią emigranci żydowscy, którzy wyjechali z Polski w drugiej połowie lat 50. (w czasie tzw. aliji gomułkowskiej) oraz po wydarzeniach Marca ’68. Dziś mieszkają w Izraelu, Stanach Zjednoczonych oraz Szwecji i nadal utrzymują kontakty z Polską.

Upowszechnianie kultury:

16. Paweł Kosuń

Prezes i współzałożyciel Wrocławskiej Fundacji Filmowej. Współtwórca popularnych wrocławskich przeglądów i festiwali filmowych Polish Cinema for Beginners oraz Miasto Movie. Dyrektor festiwalu filmowego SPEKTRUM w Świdnicy. Wieloletni dziennikarz nieistniejącego już pisma kulturalnego „Machina”. Absolwent Mistrzowskiej Szkoły Andrzeja Wajdy na kierunku produkcji kreatywnej.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: NA SZCZYCIE JEST SIĘ NIGDY – archiwizacja, digitalizacja i zabezpieczenie unikatowych materiałów dotyczących Wandy Rutkiewicz

W ramach stypendium planowane jest zarchiwizowanie, zdigitalizowanie i zabezpieczenie cennych, ocalonych przed całkowitym zniszczeniem, unikalnych materiałów i artefaktów, dotyczących wybitnej taterniczki, himalaistki i wrocławianki, Wandy Rutkiewicz. Kolejnym etapem będzie przygotowanie wystawy wraz z niewielką publikacją podsumowującą prace archiwizacyjne.

17. Sonia Mielnikiewicz

Komisja Stypendialna na posiedzeniu uzupełniającym 24.06.2021 postanowiła nie przyznawać stypendium pani Adzie Tabisz (teatr), jednocześnie decydując o przyznaniu stypendium pani Soni Mielnikiewicz (upowszechnianie kultury). Protokół zawierający przedmiotową informację został opublikowany w BIPIe.

Absolwentka filozofii i niderlandystyki na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Polskiej Szkoły Reportażu w Warszawie. Od lat współpracuje z BWA Wrocław - Galeriami Sztuki Współczesnej i wrocławskimi instytucjami kultury jako tłumaczka, edytorka, dokumentalistka. Publikowała m.in. w magazynach Zwykłe Życie, Dwutygodnik, Biuro, Romka, Vice, Monogram.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Wrocławski welodrom, czyli historia ukryta pod warstwą betonu

Projekt ma na celu stworzenie serii tekstów o fenomenie 100-letniego welodromu usytuowanego we Wrocławiu przy ulicy Żmigrodzkiej. Ukazanie jak ten wyjątkowy (określany mianem jednego z najbardziej wymagających torów w Europie) i jedyny w swoim rodzaju architektoniczny zabytek (matematyczna precyzja kątów o wyjątkowo stromym nachyleniu) wpisuje się w historię miasta Breslau/Wrocław i jego mieszkańców – jak opowiada o historii ludzi, którzy go budowali, którzy na nim trenowali, którzy przychodzili oglądać tam sportowe zmagania i kibicować.

18. Kalina Zatorska

Od 2014 r. realizuje misję: obserwować, chronić, edukować. Aktualnie jako Autor W., wcześniej pod szyldem Fundacji 102, zgłębiając i popularyzując dorobek wrocławskiej grafiki użytkowej. Współpracuje z projektantami graficznymi jako autor koncepcji komunikacji wizualnej, jest współautorką m. in. identyfikacji wizualnej NOSPR i Muzeum Narodowego we Wrocławiu.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Typo Społem

Opracowanie cyfrowego (Instagram) i drukowanego (publikacja) archiwum o ginącym rzemiośle dekoratora sklepowego na podstawie uratowanych przed kontenerem zasobów dekoratorni PSS Społem we Wrocławiu. Publikacja zawierać będzie materiał archiwalnyw postaci kilkudziesięciu udokumentowanych sklepowych dekoracji, tekst opisujący pracę dekoratora sieci PSS Społem Południe (całe życie w 1 firmie i 43 lata w zawodzie), a także próbę opisania tej oryginalnej formy komunikacji wizualnej jako zjawiska w szerszym ujęciu.

Film:

19. Małgorzata Szczerbowska

Aktorka, scenarzystka, wykładowczyni Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, Filia Wrocław. Pracowała w Teatrze Pieśń Kozła we Wrocławiu i w Teatrze Dramatycznym im. Jana Kochanowskiego w Opolu. Od roku 2010 jako aktorka i scenarzystka współpracuje z Teatrem Boto w Sopocie i festiwalem Sopot Non -Fiction.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Prace literackie i napisanie czterech odcinków serialu pt. „Cyber Egg”

Scenariusz serialu będzie mieszanką gatunków mystery, thrillera psychologicznego i science fiction. Bohaterowie zapadają na Fatal Familial Insomnia, chorobę genetyczną, która staje się chorobą globalną, ludzie umierają w ciągu 6 miesięcy od wystąpienia objawów. Tytułowy Cyber Egg to pensjonat położony na odludziu w którym toczy się akcja.

Taniec:

20. Piotr Wach

Jest artystą teatru działającym na przecięciu performance’u i choreografii. Absolwent akademii Sztuki teatralnej w Krakowie, Wydziału Tańca w Bytomiu, Szkoły Aktorskiej LART studio w Krakowie oraz Letniej Akademii Sztuk Pięknych i Mediów w Wenecji (kierunek Choreografia performance). Podczas swojej wieloletniej kariery jako twórca teatralny stworzył 8 solowych spektakli teatru tańca oraz 4 spektakle na profesjonalne zespoły, które były prezentowane na wielu festiwalach w Polsce i za granicą. Dodatkowo w ostatnich latach stworzył 5 choreografii w spektaklach dramatycznych.

Tytuł przedsięwzięcia stypendialnego: Realizacja autorskiego projektu choreograficzno-performatywnego pt. „KSIĘGA THOTA”

Projekt jest zwieńczeniem kolejnego etapu badań autora, dotyczących świadomego śnienia i możliwości przełożenia tej praktyki na działania choreograficzne i performatywne. To performance, którego premiera i późniejsze prezentacje zaplanowane są w Centrum na Przedmieściu we Wrocławiu – siedzibie Teatru Układu Formalnego, z którym artysta współpracuje od czerwca 2020 r. Performance choreograficzny jest wyjątkowy ze względu na swoją formę – oparty na 22 kartach Tarota (Atu Wielkie) jest dedykowany tylko dla jednego widza. Każda karta będzie inspiracją do stworzenia autorskich modułów choreograficznych. W trakcie performance’u widz otrzyma dedykowany tylko dla niego choreograficzno-performatywny obraz, zbudowany z wcześniej wyłożonych dla niego kart.

Zobaczcie także: Laureaci IV naboru stypendialnego

Zobaczcie także: Laureaci III naboru stypendialnego

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl