28 kwietnia 2021

Tramwaj na Swojczyce

1%
POSTĘP PRACY

Nowa linia tramwajowa wydłuży zasięg tramwajów obsługujących pętlę Sępolno do nowej pętli, która powstanie na Swojczycach.

Aktualizacja:

28.04.2021

Projekt trasy chce stworzyć osiem firm.

W przetargu na stworzenie projektu trasy tramwajowej, nowej pętli oraz parkingu dla samochodów wzięło udział osiem firm. 

Najtańszą ofertę złożyła spółka BIPROGEO-PROJEKT SP. Z O.O. z Wrocławia na kwotę 1 723 723,23 zł brutto, z czego 68 191,20 zł to zakres MPWiK. Najdroższą ofertę przedstawiła firma PROGREG z Sieprawia (2 901 570,00 zł brutto, zakres MPWiK 222 384,00 zł).

Pozostałe oferty złożyły: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o. (2,59 mln zł brutto, zakres MPWiK 85,5 tys. zł), SAFEGE S.A.S. z Francji (2,56 mln zł brutto, zakres MPWiK 157 tys. zł), LPW Sp. z o.o. z Katowic (2,27 mln zł brutto, zakres MPWiK 164 tys. zł), CONE AMG Spółka z o.o. z Warszawy (2,39 mln zł brutto, zakres MPWiK 179 tys. zł), Biuro Projektów Dróg i Mostów „BBKS-PROJEKT” Sp. z o.o. z Wrocławia (2,72 mln zł brutto, 88,8 tys. zł), Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o.o. z Wrocławia (2,13 mln zł brutto, zakres MPWiK 170,8 tys. zł). 

Wrocławskie Inwestycje planują przeznaczyć na projekt 2 mln zł, a MPWiK 413,2 tys. zł brutto.

 

5.03. 2021

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na projekt trasy tramwaju na Swojczyce. Tramwaj pojedzie po nowych mostach Chrobrego.

Wykonawca będzie miał za zadanie przygotować projekt torowiska tramwajowego na odcinku 1,7 km. Pętla na Swojczycach powstanie w pobliżu ulic Bazaltowej i Chałupniczej, obok powstanie parking parkuj i jedź (Park&Ride) na 181 aut.

Projekt obejmuje przebudowę pętli tramwajowo-autobusowej na Sępolnie, blisko 2,1 km drogi wojewódzkiej 455, budowę dróg rowerowych, chodników, przejść dla pieszych, przebudowę sieci podziemnych oraz fragmentu nowego odcinka ulicy Marco Polo, która połączy osiedle nad Odrą z ulicą Swojczycką na wysokości ul. Mydlanej.

5.02.2021

Przebieg nowej linii planowany jest z ul. Mickiewicza poprzez nowe mosty Bolesława Chrobrego (od razu będą budowane z torowiskiem, przetarg został już rozstrzygnięty – szczegóły TUTAJ) i dalej ulicą Swojczycką.

Za skrzyżowaniem Swojczyckiej z Mydlaną torowisko ma przechodzić z północnej strony drogi na południową – dzięki temu pasażerowie będą mieli lepszy dostęp do przystanku. Jednocześnie taka koncepcja budowy nowej linii pozwoli zachować zdecydowaną większość rosnących w okolicy drzew.

Projekt obejmie m.in. przebudowę blisko 2,1 km drogi wojewódzkiej 455, budowę dróg rowerowych, chodników, przejść dla pieszych, przebudowę sieci podziemnych oraz fragmentu nowego odcinka ulicy Marco Polo, który połączy osiedle nad Odrą z ulicą Swojczycką na wysokości ul. Mydlanej.

Nowe przystanki

Wybrany wariant zakłada także przebudowę pętli na Sępolnie – przystanek zlokalizowany zostanie w takim miejscu, by mógł obsługiwać pasażerów z tej pętli i tramwajów kursujących na Swojczyce, a także autobusów. Trzy kolejne przystanki przewidywane są przed skrzyżowaniem z ul. Mydlaną, przy stacji paliw Orlen i przed skrzyżowaniem z ul. Magellana. Koncepcja zawiera także kilka wersji rozwiązań na obsługę pasażerów na nowej pętli Swojczyce – w planach jest budowa parkingu park and ride.

Nowa linia kolejowa pomoże także w komunikacji aglomeracyjnej. Pasażerowie wysiadający z pociągów na stacji Wrocław Swojczyce będą mieli do nowego przystanku przy ul. Magellana niespełna 300 m.

Zmodernizowany zostanie także układ drogowy

Według założeń koncepcji zostanie zmieniona geometria skrzyżowania Mickiewicza/Monte Cassino. Istniejący wjazd w ulicę Marco Polo zastąpi nowy łącznik będący przedłużeniem ulicy Mydlanej w kierunku Marco Polo. A skrzyżowanie Swojczyckiej z Mydlaną zostanie wyposażone w sygnalizację świetlną, która m.in. umożliwi przejazd tramwajów na południową stronę ulicy. Druga sygnalizacja świetlna ma obsługiwać skrzyżowanie Swojczyckiej z Magellana.

 

TIME LINE

  • Przedstawienie koncepcji trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce

    marzec 2019
  • Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskanie decyzji ZRID

    I kw. 2021
  • Uzyskanie decyzji ZRID i zakończenie prac projektowych

    IV kw. 2022
  • Przetarg na roboty budowlane

    IV kw. 2022
  • Zakończenie robót

    IV kw. 2024
Rozwiń