Aleja Wielkiej Wyspy w 2023 roku połączy Krzyki z Biskupinem i Sępolnem.
Trwa zbrojenie konstrukcji mostu nad Oławą 350 metrowa przeprawa powstaje na Alei Wielkiej Wyspy Robi wrażenie.
Planujemy, że mostem przejedziemy w tym roku.
AWW kosztuje nas ponad 234 mln zł.
Przebudowa skrzyżowania ul. Olszewskiego i Wróblewskiego z AWW.
Od soboty 3 grudnia 2022 r. kierowcy jadący od strony Biskupina będą musieli pojechać nowym łącznikiem - fragmentem AWW (równoległym do Kosiby) do ul. Dembowskiego, a następnie w lewo w kierunku ul. Tramwajowej. W stronę Biskupina ruch będzie odbywał się bez zmian. Ruch tramwajowy na ul. Olszewskiego będzie utrzymany, sieci podziemne rozstały przebudowane już podczas remontu torowiska na Olszewskiego. Prace na Olszewskiego potrwają pół roku.
Przy skrzyżowaniu z Aleją Wielkiej Wyspy układamy w tym tygodniu masę bitumiczną na jezdni. To oznacza, że utrudnienia w ruchu drogowym związane z wahadłem na tym fragmencie dobiegają końca .
Pod jezdnią przebudowaliśmy tu infrastrukturę podziemną. To jedno z czterech skrzyżowań na AWW.
Planujemy, że z tego miejsca w kierunku ul. Krakowskiej i al. Armii Krajowej powinniśmy dojechać w kilka minut już za rok.
Pierwsza warstwa masy bitumicznej została ułożona na AWW na odcinku między ul. Dembowskiego i Olszewskiego. To blisko 250 metrowy odcinek, który w docelowej organizacji ruchu połączy Sępolno z Biskupinem.Przy jezdni powstaną dwukierunkowe drogi rowerowe, chodniki, jest budowana zatoka dla autobusów. Nasadzimy tu piękne lipy oraz krzewy. Pod tym odcinkiem alei zgodnie z decyzją środowiskową wybudowaliśmy trzy tunele dla płazów i innych małych zwierząt.AWW kosztuje nas ponad 234 mln zł.
Nowy 300 metrowy odcinek ulicy Wilczej w dwóch warstwach masy bitumicznej. Przekładamy na niego ruch. Stary fragment zostanie przecięty nasypem, którym przejedziemy po AWW. Nad nowym biegiem ul. Wilczej powstał kilkudziesięciometrowy wiadukt.
Oto konstrukcja jezdna naszego nowego mostu nad Oławą. Przeprawa powstaje na Alei Wielkiej Wyspy. Z wytwórni w Będzinie dotarły do nas pierwsze elementy łuków. Będziemy je montować jeszcze tego lata. Most będzie miał 350 metrów długości. Skorzystamy z niego w drugiej połowie 2023 r.
W tym momencie pracujemy nie tylko nad mostami, ale również nad wiaduktem nad ul. Wilczą, przy tunelu na wysokości ul. Wittiga, a na Sępolnie, Biskupinie i Dąbiu budujemy sieci podziemne i infrastrukturę drogową.
Prace brukarskie prowadzimy m.in. na odcinku AWW od ul. Dembowskiego do Olszewskiego. Chcemy, aby ten fragment był oddany do użytku jako pierwszy! Pozwoli wówczas na szybki dojazd z Sępolna na Biskupin.
Za nami już część prac na ul. Krakowskiej, gdzie rozbudowujemy układ drogowy i przebudowaliśmy torowisko tramwajowe.
Most nad Odrą na Alei Wielkiej Wyspy. Trochę w jego cieniu jest inny most. Budujemy podczas tej inwestycji także drugą bardzo ważną przeprawę przez rzekę Oławę. Będzie miała 350 metrów długości. Na AWW powstają jeszcze dwa wiadukty. W sumie ponad 1100 metrów obiektów inżynierskich. Inwestycja kosztuje nas ponad 234 miliony złotych. Planujemy, że mostami pojedziemy i przejdziemy się w przyszłym roku.
Galeria zdjęć
Na ul. Krakowskiej uzupełniliśmy masę bitumiczną w międzytorzu. Trwają prace przy budowie mostów nad rzekami Odrą i Oławą oraz wiaduktu nad ul. Wilczą. Trwają prace na Sępolnie, Biskupinie, Dąbiu.