Budowa Alei Wielkiej Wyspy
Aleja Wielkiej Wyspy w 2023 roku połączy Krzyki z Biskupinem i Sępolnem.
Aktualizacja:
17.05.2022
Most nad Odrą na Alei Wielkiej Wyspy. Trochę w jego cieniu jest inny most. Budujemy podczas tej inwestycji także drugą bardzo ważną przeprawę przez rzekę Oławę. Będzie miała 350 metrów długości. Na AWW powstają jeszcze dwa wiadukty. W sumie ponad 1100 metrów obiektów inżynierskich. Inwestycja kosztuje nas ponad 234 miliony złotych. Planujemy, że mostami pojedziemy i przejdziemy się w przyszłym roku.
29.04.2022
Na ul. Krakowskiej uzupełniliśmy masę bitumiczną w międzytorzu. Trwają prace przy budowie mostów nad rzekami Odrą i Oławą oraz wiaduktu nad ul. Wilczą. Trwają prace na Sępolnie, Biskupinie, Dąbiu.
12.04.2022
Trwają prace przy budowie mostów nad rzekami Odrą i Oławą oraz wiaduktu nad ul. Wilczą. Budowane są sieci podziemne na Sępolnie i Biskupinie wzdłuż AWW, wykonawca przygotował podbudowę pod odcinek nowego fragmentu ul. Wilczej.
30.03.2022
Trwają prace przy budowie mostów nad rzekami Odrą i Oławą oraz wiaduktu nad ul. Wilczą. Wykonawca przygotowuje się do układania masy bitumicznej na ul. Krakowskiej oraz Dembowskiego.
14.03.2022
Tak powstaje ustrój nośny mostu nad rzeką Oławą na Alei Wielkiej Wyspy. Niebawem pojawią się szalunki i zbrojenie. Przeprawa będzie mieć 350 metrów długości. Stalowe elementy konstrukcyjne przyjadą do nas z Zagłębia Dąbrowskiego.
Imponujący segment startowy tej przeprawy od strony Wielkiej Wyspy. Niebawem betonowanie kolejnych wózków na moście i kolejne elementy nawisowe.
1.03.2022
Prowadzone są zaawansowane prace przy budowie mostów nad rzekami Odrą i Oławą. Trwa rozbieranie szalunków przy ul. Międzyrzeckiej na konstrukcji nośnej przeprawy. Budowlańcy działają intensywnie przy ul. Dembowskiego, Wilczej i Krakowskiej. W sobotę 5 marca tramwaje będą zatrzymywać się już na przystanku usytuowanym przy ul. Krakowskiej (w kierunku centrum) na wysokości estakady. Wyremontowany został tam peron przystankowy w ramach budowy AWW.
16.02.2022
400 metrów sześciennych betonu zostało ułożonych na płycie układu nośnego mostu nad Odrą na wysokości ul. Międzyrzeckiej. Prace trwały kilkanaście godzin. Beton wiąże, a wykonawca przymierza się do betonowania elementów konstrukcyjnych przy segmencie startowym nad rzeką. Wózki są gotowe. Betonowanie elementów nawisowych zaplanowane jest na trzeci tydzień lutego.
Trwają prace na kilku odcinkach m.in. przy budowie mostu nad Oławą, budowie wiaduktu nad ul. Wilczą, rozbudową układu drogowego w pobliżu na ul. Krakowskiej, prace sieciowe przy skrzyżowaniu AWW z ul. Dembowskiego, ul. Olszewskiego oraz ul. Mickiewicza.
1.02.2022
Montowane są elementy pierwszego wózka na segmencie startowym mostu nad Odrą. W lutym planowane jest betonowanie pierwszego segmentu nawisowego na tej 700-metrowej przeprawie. Trwają prace na kilku odcinkach m.in. przy budowie mostu nad Oławą, budowie wiaduktu nad ul. Wilczą, rozbudową układu drogowego w pobliżu na ul. Krakowskiej, prace sieciowe przy skrzyżowaniu AWW z ul. Dembowskiego, ul. Olszewskiego oraz ul. Mickiewicza.
26.01.2022
Będzie mieć 700 m i zostanie jednym z dłuższych wrocławskich mostów. Budowana w ramach Alei Wielkiej Wyspy przeprawa nad Odrą powstaje dzięki specjalnej technologii.
Most między ul. Międzyrzecką i Biegasa budowany jest metodą betonowania nawisowego, to coraz częściej spotykane rozwiązanie przy pracach nad mostami.
Na zbrojenie i wylewanie betonu konstrukcji nawisowej pozwoli specjalny wózek. Technologia pozwala na połączenie mostu między brzegami bez budowania rusztowania, dzięki temu ruch żeglugowy na Odrze zostanie zachowany.
17.01.2021
Trwa drugi etap budowy dłuższej przeprawy, która powstaje od zera w ramach inwestycji i połączy al. Armii Krajowej z ul. Mickiewicza. Mowa o zbrojeniu części mostu wyrastającego spod ziemi przy ul. Międzyrzeckiej.
Do samej Odry jest pięć etapów powstawania przeprawy, my jesteśmy na drugim, gdzie trwa zbrojenie. Następnie dojdziemy do wózków nawisowych, które połączą lewą i prawą stronę rzeki – od ul. Międzyrzeckiej i Biegasa.
12.01.2022
1.12.2021

29.11.2021


Na pierwszym planie segment startowy nowego mostu nad Odrą od strony Dąbia.
23.11.2021

17.11.2021
8.11.2021
W ciągu najbliższych kilku tygodni zostanie przebudowane kilkaset metrów torowiska w ciągu ul. Krakowskiej. Inwestycja przeprowadzana jest przy okazji budowy Alei Wielkiej Wyspy.
Pod wiaduktem na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej z ul. Krakowską powstanie zintegrowany węzeł przesiadkowy, gdzie pasażerowie mogą przesiąść się do tramwaju. Tam położono także 300 m nowego torowiska. Trwają prace przy jego betonowaniu. Na wysokości Armii Krajowej na torowisko wjadą też autobusy MPK, które wrócą na jezdnię przy parku Wschodnim.
26.10.2021



20.10.2021




12.10.2021

24.09.2021
3.09.2021



26.08.2021



O zmianach w komunikacji szczegółowo tutaj
W rejonie węzła przy ul. Krakowskiej prace rozpoczną się 28 sierpnia. Przebudowane zostanie torowisko i jezdnia, potrzebne będą również prace przy sieciach podziemnych.
24.08.2021
Pierwszy korpus podpory pod most nad Odrą na Alei Wielkiej Wyspy już stoi. Kolejne się zbroją. Największy powstanie przy samej rzece. Palownica działa i wzmacnia grunt nad Oławą, gdzie wybudujemy drugą przeprawę. Stoi już trzeci słup wysokiego napięcia.
9.07.2021
Ponad 10 tonowy gazociąg o długości 60 metrów zniknął znad Oławy. Prace prowadził 220 tonowy dźwig. Wcześniej wykonaliśmy przewiert pod dnem rzeki i wybudowaliśmy nową sieć gazową. W tym miejscu powstanie 350 metrowy most nad Oławą w ramach budowy Alei Wielkiej Wyspy.
7.07.2021
Ekipa zbrojarzy ruszyła to zbrojenia podpory pod most nad Odrą w ramach Alej Wielkiej Wyspy. Geodeci wykonują ostatnie tyczenia i w najbliższych dniach jedna z podstaw 700-metrowego mostu zacznie rosnąć w oczach. Przy Odrze mamy już gotowe pale od strony ul. Międzyrzeckiej. Palownica działa teraz na wysokości ul. Biegasa na Dąbiu.
5.07.2021
Frezujemy na ul. Krakowskiej. Kierowcy korzystają z tymczasowej jezdni w kierunku centrum na wysokości wiaduktów, a wykonawca rozpoczął rozbieranie nawierzchni jezdni. Potem ruszy do prac związanych z przebudową sieci podziemnych.
29.06.2021

24.06.2021
2.06.2021
W kamiennym kręgu. To pale pod stopę fundamentową pod most nad Odrą w ramach Alei Wielkiej Wyspy i na tym etapie wyglądają ciekawie. Potem zostanie zbrojenie, które połączy się ze stopą. W tle palownica, która jest sprawczynią zamieszania i drąży w gruncie pale do 9 metrów głębokie. Takich pali utworzymy tu kilkaset. Most Wschodni będzie miał 700 metrów długości i połączy okolice ul. Międzyrzeckiej z Biskupinem i Dąbiem na wysokości ul. Urbańskiego i Biegasa.
30.04.2021
Odcinek torowiska na ul. Olszewskiego przecinający się z Aleją Wielkiej Wyspy jest gotowy.
Wykonawca wybudował nie tylko torowisko z drenażem i sieć trakcyjną z nowym zasilaniem, ale również kanał deszczowy, przepust pod gazociąg. Pozostałe prace sieciowe będą wykonywane przewiertami lub przeciskami pod torowiskiem. Wszystko po to, aby tramwaje na Biskupin mogły jeździć bez przeszkód podczas budowy AWW.
21.04.2021

10.04.2021

7.04.2021
Trwają prace przygotowawcze pod budowę Alei Wielkiej Wyspy, która połączy południe miasta z Biskupinem i Sępolnem. Na trasie pojawią się dwa nowe mosty.
31.03.2021
Na międzywalu w pobliżu ul. Międzyrzeckiej trwają prace przy budowie platform pod palownicę. Przyjedzie w kwietniu i utworzy w ziemi blisko 800 pali, które podtrzymają konstrukcję blisko 700 metrowego mostu i nasypów nad Odrą. W pobliżu ulicy Wilczej przebudowujemy sieci średniego napięcia, tu powstanie kilkudziesięciometrowy wiadukt. Trwają też prace przy ul. Olszewskiego tu także wykonawca siedzi pod ziemią przebudowując między innymi ciepłociąg. To pierwsze skrzyżowanie, które ma być gotowe na AWW.
16.02.2021



4.02.2021
Budowa Alei Wielkiej Wyspy (AWW) wkroczyła w fazę realizacji, pod koniec stycznia w rejonie ulicy Chełmońskiego rozebrane zostały kolidujące z nową drogą baraki.
To nie będzie ani autostrada, ani obwodnica! To droga jednojezdniowa przeznaczona tylko dla aut osobowych i komunikacji zbiorowej. Samochody ciężarowe powyżej 3,5 t tędy nie pojadą – mówi w rozmowie z portalem wroclaw.pl Piotr Bujnowski, kierownik projektu budowy Alei Wielkiej Wyspy z Wrocławskich Inwestycji.
28.01.2021
Podczas prac rozbiórkowych prowadzonych na trasie Alei Wielkiej Wyspy specjalistyczna firma z Rudy Śląskiej utylizuje azbest Był nim ocieplony jeden z budynków na byłym terenie Politechniki. Niebezpieczna, rakotwórcza substancja zniknie z okolic ul. Pugeta raz na zawsze. Zostanie wywieziona na specjalne składowisko odpadów w województwie świętokrzyskim. Ślązacy wcześniej zajmowali się utylizacją azbestu m.in. z dachu katowickiego Spodka.
Wykonawca prowadzi prace przygotowawcze do rozpoczęcia budowy od grudnia 2020 r.
Realizacja inwestycji polega na budowie we wschodniej części miasta Wrocławia drogi zbiorczej wraz z przeprawami przez rzeki: Oława i Odra. Połączy ona węzeł Obwodnicy Śródmiejskiej przy ulicy Krakowskiej, stanowiącej przedłużenie drogi krajowej nr 94 z drogą wojewódzką nr 455 - ulicą Adama Mickiewicza położoną na Wielkiej Wyspie. Pozwoli również na doprowadzenie ruchu z kierunku południowego do zespołów urbanistycznych usytuowanych na Wielkiej Wyspie jako alternatywy dla jedynego w chwili obecnej dojazdu od strony mostu Grunwaldzkiego.
Łączna długość Alei Wielkiej Wyspy to 3,4 km. Powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych.
Najbardziej skomplikowaną i czasochłonną częścią całego przedsięwzięcia będzie budowa mostu nad Odrą, którego długość wyniesie blisko 700 metrów. Powstanie również most nad rzeką Oławą o długości ponad 350 metrów. Na każdym z nich zaplanowane są chodniki i ścieżki rowerowe. Konieczna będzie także rozbudowa wiaduktu nad ul. Krakowską i budowa nowych takich obiektów nad ulicami: Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Przebudowane zostaną także skrzyżowania z ul. Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza.
Zgodnie z decyzją środowiskową na trasie zostaną postawione ekrany chroniące okoliczną przyrodę, a także będą wybudowane specjalne przejścia dla płazów.
Generalnym wykonawcą inwestycji jest Banimex Sp. z o.o. Jej koszt to 234 mln złotych.
Harmonogram:
X.2020 – Przekazanie placu budowy/rozpoczęcie robót
IV kw.2023 – odbiór końcowy/uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie









TIME LINE
-
Start budowy
IV kwartał 2020 -
Planowane zakończenie prac
2023