wroclaw.pl strona główna Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk – oficjalna strona internetowa Prezydent Wrocławia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

-2°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: dobra

Dane z godz. 01:00

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Prezydent Wrocławia
  3. O tym się mówi
  4. Budowa Alei Wielkiej Wyspy
Budowa Alei Wielkiej Wyspy UM Wrocław
postęp: 55%
Budowa Alei Wielkiej Wyspy

Aleja Wielkiej Wyspy w 2023 roku połączy Krzyki z Biskupinem i Sępolnem.

Timeline

  • Zadanie zrealizowane/Zadanie oczeczujące na realizacje
    wrzesień 2020
  • Zadanie zrealizowane/Zadanie oczeczujące na realizacje
    grudzień 2020
  • Zadanie zrealizowane/Zadanie oczeczujące na realizacje
    IV kwartał 2023

  • 12.01.2023

    Trwa zbrojenie konstrukcji mostu nad Oławą 350 metrowa przeprawa powstaje na Alei Wielkiej Wyspy Robi wrażenie.

    Planujemy, że mostem przejedziemy w tym roku.

    AWW kosztuje nas ponad 234 mln zł.

     

  • 01.12.2022

    Przebudowa skrzyżowania ul. Olszewskiego i Wróblewskiego z AWW.

    Od soboty 3 grudnia 2022 r. kierowcy jadący od strony Biskupina będą musieli pojechać nowym łącznikiem - fragmentem AWW (równoległym do Kosiby) do ul. Dembowskiego, a następnie w lewo w kierunku ul. Tramwajowej. W stronę Biskupina ruch będzie odbywał się bez zmian. Ruch tramwajowy na ul. Olszewskiego będzie utrzymany, sieci podziemne rozstały przebudowane już podczas remontu torowiska na Olszewskiego. Prace na Olszewskiego potrwają pół roku.

  • 14.11.2022

    Przy skrzyżowaniu z Aleją Wielkiej Wyspy układamy w tym tygodniu masę bitumiczną na jezdni. To oznacza, że utrudnienia w ruchu drogowym związane z wahadłem na tym fragmencie dobiegają końca .
    Pod jezdnią przebudowaliśmy tu infrastrukturę podziemną. To jedno z czterech skrzyżowań na AWW.
    Planujemy, że z tego miejsca w kierunku ul. Krakowskiej i al. Armii Krajowej powinniśmy dojechać w kilka minut już za rok.

  • 14.10.2022

    Pierwsza warstwa masy bitumicznej została ułożona na AWW na odcinku między ul. Dembowskiego i Olszewskiego. To blisko 250 metrowy odcinek, który w docelowej organizacji ruchu połączy Sępolno z Biskupinem.Przy jezdni powstaną dwukierunkowe drogi rowerowe, chodniki, jest budowana zatoka dla autobusów. Nasadzimy tu piękne lipy oraz krzewy. Pod tym odcinkiem alei zgodnie z decyzją środowiskową wybudowaliśmy trzy tunele dla płazów i innych małych zwierząt.AWW kosztuje nas ponad 234 mln zł.

  • 09.09.2022

    Nowy 300 metrowy odcinek ulicy Wilczej w dwóch warstwach masy bitumicznej. Przekładamy na niego ruch. Stary fragment zostanie przecięty nasypem, którym przejedziemy po AWW. Nad nowym biegiem ul. Wilczej powstał kilkudziesięciometrowy wiadukt.

  • 25.08.2022

    Oto konstrukcja jezdna naszego nowego mostu nad Oławą. Przeprawa powstaje na Alei Wielkiej Wyspy. Z wytwórni w Będzinie dotarły do nas pierwsze elementy łuków. Będziemy je montować jeszcze tego lata. Most będzie miał 350 metrów długości. Skorzystamy z niego w drugiej połowie 2023 r. 

  • 01.08.2022

    Już pod koniec przyszłego roku AWW połączy Krzyki z Biskupinem i Sępolnem. Będzie to łącznie 3,4 km nowej drogi, 12,5 km chodników i 9,5 km ścieżek rowerowych.
    W ramach inwestycji powstają dwa mosty – nad Oławą (350 m) i nad Odrą – 700 m – jak widzicie, to właśnie tu dziś się znajdujemy.
    Koszt całej inwestycji to ponad 234 mln zł – finansowanej z budżetu miasta. W tym momencie pracujemy nie tylko nad mostami, ale również nad wiaduktem nad ul. Wilczą, przy tunelu na wysokości ul. Wittiga, a na Sępolnie, Biskupinie i Dąbiu budujemy sieci podziemne i infrastrukturę drogową.
    Prace brukarskie prowadzimy m.in. na odcinku AWW od ul. Dembowskiego do Olszewskiego. Chcemy, aby ten fragment był oddany do użytku jako pierwszy! Pozwoli wówczas na szybki dojazd z Sępolna na Biskupin.
    Za nami już część prac na ul. Krakowskiej, gdzie rozbudowujemy układ drogowy i przebudowaliśmy torowisko tramwajowe.
    Do budowy nowego mostu zastosowaliśmy aż 14 podpór, a grunt pod nimi wzmacnia blisko 800 pali przemieszczeniowych głębokich od 6 do 9 metrów.
    Do głównej konstrukcji mostu, po której idziemy, dobudujemy tzw. „skrzydełka”, na których powstaną drogi rowerowe i chodniki.
    Co ciekawe, most w środku jest pusty. W ten sposób jego konstrukcja jest mimo wszystko lżejsza, ale i tak spełnia najwyższe parametry wytrzymałościowe.
  • 28.07.2022

    W tym momencie pracujemy nie tylko nad mostami, ale również nad wiaduktem nad ul. Wilczą, przy tunelu na wysokości ul. Wittiga, a na Sępolnie, Biskupinie i Dąbiu budujemy sieci podziemne i infrastrukturę drogową.

    Prace brukarskie prowadzimy m.in. na odcinku AWW od ul. Dembowskiego do Olszewskiego. Chcemy, aby ten fragment był oddany do użytku jako pierwszy! Pozwoli wówczas na szybki dojazd z Sępolna na Biskupin. 

    Za nami już część prac na ul. Krakowskiej, gdzie rozbudowujemy układ drogowy i przebudowaliśmy torowisko tramwajowe.

  • 17.05.2022

    Most nad Odrą na Alei Wielkiej Wyspy. Trochę w jego cieniu jest inny most. Budujemy podczas tej inwestycji także drugą bardzo ważną przeprawę przez rzekę Oławę. Będzie miała 350 metrów długości. Na AWW powstają jeszcze dwa wiadukty. W sumie ponad 1100 metrów obiektów inżynierskich. Inwestycja kosztuje nas ponad 234 miliony złotych. Planujemy, że mostami pojedziemy i przejdziemy się w przyszłym roku.

    Galeria zdjęć

  • 29.04.2022

    Na ul. Krakowskiej uzupełniliśmy masę bitumiczną w międzytorzu. Trwają prace przy budowie mostów nad rzekami Odrą i Oławą oraz wiaduktu nad ul. Wilczą. Trwają prace na Sępolnie, Biskupinie, Dąbiu. 

Powrót na portal wroclaw.pl Wróć na portal wroclaw.pl