Nowa linia autobusowa o numerze 111 (numer jest jeszcze uzgadniany) pojedzie z nowej pętli na osiedlu Cynamonowym, przez ul. Obornicką, Zachodnie Śródmieście, pl. Bema i dalej do Ronda Reagana. Połączenie zostanie uruchomione 1 września.
– Po drodze zatrzyma się w ważnych miejscach przesiadkowych – najpierw przy przystanku Wrocław Osobowice, potem na ul. Bałtyckiej umożliwi przesiadkę na tramwaj, zahaczy o węzeł przesiadkowy Broniewskiego, na którym krzyżuje się wiele linii tramwajowych i autobusowych. Następnie przejedzie przez miejsca przesiadkowe przy Wzgórzu Słowiańskim i na placu Bema, aby ostatecznie dojechać na Rodno Reagana – mówi Agnieszka Cybulska-Małycha, dyr. Departamentu Zrównoważonego Rozwoju UM Wrocławia.
10 km trasę autobus ma przejechać w ok. 45 minut. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego będzie jeździł co 15 minut, poza szczytem co pół godziny.
Nowa pętla autobusowa na osiedlu
Do uruchomienia połączenia autobusowego konieczna jest nowa pętla autobusowa na osiedlu Kminkowa. Budowy łącznika ul. Cynamonowej z ul. Pełczyńską wraz z pętlą autobusową ma się zakończyć 25 sierpnia 2017 r.
Parkuj i jedź na przystanku Wrocław Osobowice
W tym roku Wrocław otrzymał dofinansowanie z ZIT na budowę systemu parkingów przesiadkowych Parkuj i Jedź (Park&Ride). Parking taki przy przystanku Wrocław Osobowice zostanie wybudowany po 2018, ale do 2020 r. Parking przy przystanku Wrocław Osobowice planuje się na ok. 140 pojazdów. Park&Ride we Wrocławiu [MAPA].
– Inwestycje te są przygotowywane, ale są one jednak w większości uzależnione od pozyskania terenów obecnie nie należących do miasta tylko do PKP lub do Agencji Nieruchomości Rolnych – mówi Agnieszka Cybulska-Małycha.
Modernizacja ulic Obornicka–Pełczyńska–Zajączkowska
Dla nowych inwestycji drogowych w tym rejonie konieczna jest modernizacja ulic Obornicka–Pełczyńska–Zajączkowska. Projekt przebudowy ciągu drogi wojewódzkiej 342 jest w trakcie opracowania. Rozpoczęcie prac planuje się w 2018.
– Fragment ulicy Pełczyńskiej – od Kominiarskiej w kierunku osiedla jest w tej chwili w końcowej fazie modernizacji wynikającej z inwestycji MPWIK – odtwarzana jest nawierzchnia oraz dobudowane są chodniki. Powstaną tam udogodnienia dla pieszych i rowerzystów – mówi Monika Kozłowska-Święconek, dyr. Biura Zrównoważonej Mobilności UM Wrocławia.
Rowerem miejskim do Lipy Piotrowskiej
Najbardziej na północ wysunięta stacja rowerowa znajduje się obecnie przy skrzyżowaniu ul. Broniewskiego i Kasprowicza, w obrębie węzła przesiadkowego. Żeby stacje rowerowe tworzyły spójny system umożliwiający poruszanie się rowerem w zakresie 20 min. darmowego powinny znajdować się w odległości nie większej niż 1km.
– Tak więc, dla obsługi osiedla Lipa Piotrowska najkorzystniejsze byłoby zrealizowanie ciągu stacji w jego kierunku np. w następującym układzie: w rejonie wojska przy ul. Obornickiej, potem na przystanku Wrocław Osobowice i ostatniej w centralnej części osiedla np. w rejonie ul. Waniliowej. Taki układ gwarantuje efektywne wykorzystanie systemu. W 2018 roku planujemy opracowanie zakresu rozwoju systemu WRM – dodaje Monika Kozłowska-Święconek.