Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Sezon liczony od maja do września wrocławskie lotnisko zakończyło wynikiem 1 mln 633 tys. pasażerów.
Najlepszy frekwencyjnie był sierpień
Z oferty wrocławskiego lotniska skorzystało wtedy ponad 370 tys. pasażerów, co stanowi wzrost o 50 proc. do roku ubiegłego i odtworzenie ponad 96 proc. ruchu w analogicznym okresie w 2019 roku.
Podobnie było w lipcu – z Wrocławia podróżowało wówczas 355,5 tys. osób, z kolei we wrześniu – 344 tys. pasażerów. Liczba pasażerów w maju wyniosła blisko 249 tys., w czerwcu – 315 tys.
To był bardzo dobry czas dla naszego lotniska. Pasażerowie zachęceni zniesieniem restrykcji rozpoczęli urlopy miesiąc wcześniej niż zazwyczaj, czyli już w maju. Letni rozkład lotów obfitował również w nowości, które okazały się idealną propozycją zarówno na dłuższy urlop, jak i na krótsze city i beach breaki.Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław
W sezonie letnim ruch na lotnisku zbliżył się do poziomów z rekordowego roku 2019. Najszybciej odbudował się sektor niskosztowy.
Szczególnie dobrym miesiącem dla naszego lotniska w tym segmencie był sierpień. Wtedy obsłużyliśmy blisko 7,7 proc. więcej pasażerów niż w sierpniu 2019 roku. Obłożenie rejsów, zwłaszcza na popularnych kierunkach południowych, było podobne jak trzy lata temu i sięgało ponad 90. proc.Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław
Wakacyjne top kierunki. Gdzie pasażerowie latali najchętniej?
Największą popularnością wśród kierunków południowych w segmencie niskokosztowym cieszyły się połączenia do Włoch. Tu liczba pasażerów w porównaniu z 2019 rokiem była niemal dwa razy wyższa i kształtowała się na poziomie średnio 35 tys. pasażerów miesięcznie.
Podróżni bardzo często decydowali się również na loty niskokosztowe do Grecji (tu wzrost był blisko trzykrotny w porównaniu z sezonem letnim w 2019 roku), Hiszpanii i Chorwacji.
Nowy rozkład lotów z Wrocławia. Dokąd dolecimy zimą?
30 października w życie wchodzi zimowy rozkład lotów. W nowej siatce z Wrocławia znajdzie się wiele połączeń w południowe rejony Europy.
Będą także nowe w sezonie zimowym kierunki – Barcelona El-Prat, Turyn, Sztokholm-Arlanda, Wenecja-Treviso, a także nowość, której nie było nawet w sezonie letnim, czyli Porto w Portugalii. Samoloty linii Ryanair będą latać na tej trasie od 11 grudnia w niedziele i środy, a lot potrwa 3 godziny i 30 minut.
Z wymienionych nowości szczególnie ciekawie zapowiadają się loty do Turynu, zwłaszcza z punktu widzenia narciarzy. Wyloty w piątki i powroty późnym wieczorem w poniedziałki pozwolą na trzy pełne dni szusowania na stokach w Dolinie Aosty.
Co więcej? Pierwszy raz w historii w zimowym rozkładzie znalazły się codzienne rejsy z Wrocławia do Dublina. Wzrośnie również liczba połączeń do Malagi i do Gdańska.