wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

8°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: dobra

Dane z godz. 18:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rotomat wybuduje przystanki wiedeńskie

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta wybrał wykonawcę czterech nowych przystanków wiedeńskich* we Wrocławiu. Wygrała oferta firmy Rotomat, która za wykonanie inwestycji weźmie około 700 tys. złotych. Przystanki mają być gotowe w trzy miesiące od podpisania umowy. Dwa pojawią się na ul. Hubskiej (okolica skrzyżowania z Prudnicką) i dwa na ul. Trzebnickiej (skrzyżowanie z Kraszewskiego).

-  Prace mają być prowadzone bez utrudnień w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej – mówi Ewa Mazur, rzecznik prasowa ZDiUM.

To jednak nie wszystko, bo w ramach przebudowy ul. Krupniczej i Przyjaźni także powstaną tego typu przystanki. Ma to poprawić bezpieczeństwo pasażerów. Do tej pory takie rozwiązanie zastosowano we Wrocławiu  przy ul. Glinianej i Piłsudskiego. Bezpieczniej będą mogli czuć się również podróżujący przez ulicę Opolską. Nie powstanie tam co prawda tradycyjny przystanek wiedeński, ale ZDiUM planuje wyniesienie ulicy na wysokości przystanku „Garbarnia-Głubczycka”. Niebawem ma zostać ogłoszony przetarg na to zadanie. Inwestycja będzie polegać przede wszystkim  na przebudowie dwóch przystanków tramwajowych „Garbarnia – Głubczycka” przy ul. Opolskiej oraz budowie azylu dla pieszych w pobliżu tych przystanków. Jednocześnie istniejący peron przystankowy w kierunku „do centrum” zostanie zlikwidowany i wybudowany od nowa naprzeciw przystanku „z centrum” w miejscu obecnego pasa zieleni. Na przystankach pojawią się wiaty zabezpieczone powłokami antygraffiti oraz mała architektura. Ponadto drogowcy obniżą krawężniki, zamontują płytki typu „stop” i zainstalują słupki. Na koniec wykonają nowe oznakowanie pionowe i poziome. *Przystanek wiedeński – rodzaj przystanku tramwajowego, który po raz pierwszy zrealizowano w Wiedniu. Jego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. Rozwiązanie umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju oraz spowalnia ruch i zwiększa bezpieczeństwo pieszych(wikipedia) kaj

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Wybory 2025