Układanie rozchodnika jest dość czasochłonne. Prace trwają tylko nocy, gdy ostatni tramwaj zjedzie na zajezdnię, a kończą się o świcie, wraz z nadjeżdżającym pierwszym wozem. Prościej takie prace wykonuje się, w przypadku budowy nie oddanej jeszcze do użytku.
Wokół zielonych już torów staną nowe wiaty przystankowe, w niektórych miejscach ekrany akustyczne. Z tym jednak wykonawca czeka do ostatniej chwili.
Zielone torowisko jest droższym przedsięwzięciem niż klasyczne, więcej kosztuje również jego utrzymanie. Jednak ma wiele zalet - nie przyczynia się do powstawania miejskiej wyspy ciepła. Wręcz przeciwnie, korzystanie pływa na otoczenie. Dodatkowo lepiej wytłumia dźwięki, a przejeżdżający tramwaj nie wzbija kurzu i wraz z nim szkodliwych substancji, które gromadzą się przy ruchliwej trasie.
To jednak nie koniec zielonych tematów w tej części miasta. Rosnąć tam będzie 765 nowych drzew! W tym platany klonolistne, klony jawory i klony zwyczajne w odmianie, które wiosną pięknie się przebarwiają na kolor bordowy.
Zobacz, jak zmienia się Legnicka: