wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Wiadomości z regionu
  4. Pociągi towarowe wrócą na trasę Strzelin – Łagiewniki

Samorząd województwa dolnośląskiego zapowiada remont odcinka linii kolejowej ze Strzelina, przez Kondratowice do Łagiewnik. Pojadą tamtędy pociągi towarowe, a TIR-y z kruszywem ze strzelińskich kamieniołomów nie będą rozjeżdżać lokalnych dróg.

Reklama

Realizacja zadania powierzona została konsorcjum Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” Sp. z o.o. oraz TORHAMER Sp. z o.o. Termin wykonania prac wynosi 8 miesięcy od dnia podpisania umowy, a koszt inwestycji sięga blisko 60 milionów złotych.

To kolejna ważna inwestycja ze środków KPO na Dolnym Śląsku. Dzięki staraniom zarządu województwa rewitalizacja tej ważnej trasy zyskała finansowanie i ma szansę się rozpocząć. Termin realizacji jest ambitny - 8 miesięcy - życzę wszystkim stronom abyśmy się spotkali w przyszłym roku na odbiorze tej inwestycji.
mówi marszałek Paweł Gancarz.

Inwestycja obejmie blisko 18 km torów i przywróci temu fragmentowi sieci kolejowej funkcję trasy towarowej przystosowanej do ciężkich składów. Po zakończeniu robót linia zostanie przekazana do eksploatacji, a jej utrzymaniem zajmie się Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. W przyszłości możliwe jest rozwinięcie infrastruktury towarzyszącej – np. bocznic i punktów ładunkowych – w zależności od potrzeb przedsiębiorców i lokalnych samorządów.

Linia kolejowa Wrocław - Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki na odcinku ze Strzelina do Kamieńca jest jednotorowa, co znacząco ogranicza przepustowość tego korytarza. Teraz, dzięki linii ze Strzelina do Łagiewnik pociągi towarowe będą mogły ominąć ten newralgiczny punkt bardzo obciążony pociągami osobowymi.

Przywrócenie tej trasy zwiększy możliwości obsługi kamieniołomów i innych nadawców ładunków w południowej części województwa, umożliwiając bezpośrednie skierowanie towarów na sieć kolejową zamiast na drogi lokalne. To istotne z punktu widzenia efektywności łańcucha dostaw i ochrony dróg przed nadmiernym ruchem ciężarowym.

Chociaż projekt realizowany jest pod kątem ruchu towarowego, to – jak podkreślają w urzędzie marszałkowskim - odbudowa torów i stacji zwiększy elastyczność sieci kolejowej i stworzy warunki do ewentualnego uruchomienia połączeń pasażerskich w przyszłości.

Źródło: materiały prasowe

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama