Wyboje w jezdniach, dziury na chodnikach utrudniają ruch, a nawet stwarzają zagrożenie dla pieszych i kierowców.
Prace na ulicy Wyszyńskiego rozpoczną się w najbliższych miesiącach. Na południowym odcinku, pomiędzy Sienkiewicza i Prusa, będzie to wymiana kostki granitowej na nawierzchnię bitumiczną, regulacja krawężników, przebudowa chodnika po stronie wschodniej. Skrzyżowanie z ulicą Sienkiewicza jest już od kilku lat zmodernizowane, więc fragment do naprawy jest stosunkowa mały, ma powierzchnię 2200 m kw – czyli mniej więcej sześć ogródków działkowych. Na odcinku środkowym bruk, przedwojenny, będzie jedynie naprawiany. Nie planuje się pokrycia go asfaltem, gdyż jest w dobrym stanie. Zaplanowana została jedynie operacja określana jako "przebruk", czyli ułożenie starej kostki na nowo. Zrobi się to na zapadniętych pasach skrajnych, na powierzchni około 1700 m kw.
Na skrzyżowaniu Wyszyńskiego z Nowowiejską szyny tramwajowe otrzymają podbudowę betonową, a nawierzchnia będzie tu bitumiczna, podobnie jak na całym odcinku północnym aż po ulicę Mosbacha, czyli most Warszawski. Prace na Wyszyńskiego będą kosztować kilka milionów złotych.
Większym wydatkiem jest remont ulicy Nowowiejskiej, od Piastowskiej po Wyszyńskiego, który pochłonie około 20 milionów złotych. Będzie to pełna przebudowa, obejmująca również infrastrukturę podziemną.
Przystanki tramwajowe usytuuje się nieco inaczej niż obecnie, tworząc również sprawdzone na innych ulicach antyzatoki. Roboty na Nowowiejskiej przewidziano na jeden sezon budowlany – rok 2014.