Kocham Wrocław, wybieram rower, czyli codzienne wyzwanie rowerowe

Kampania Kocham Wrocław, wybieram rower, stawia sobie za cel promocję roweru jako najbardziej wygodnego w nowoczesnym mieście środka transportu. Kampania łączy zachodnie wzorce z wrocławskimi realiami i ambicjami Urzędu Miasta opisanymi w Polityce Rowerowej, aby do 2020 roku min. 15% wszystkich podróży w celach komunikacyjnych wrocławianie odbywali na rowerze. Celem Kampanii jest też podjęcie dyskusji ze stereotypami dotyczącymi poruszania się na rowerze. Zaczynamy od Europejskiego Wyzwania Rowerowego 2015.


Kampania “Kocham Wrocław, wybieram rower” ma na celu promocję poruszania się na rowerze w codziennych podróżach. - Chcemy pokazać rower jako wygodny i stylowy środek transportu, jednocześnie przełamując pewne stereotypy z nim związane - mówi Ewa A. Bałazińska z Akcji Miasto i zapowiada, że oprócz działań wizerunkowych najważniejszym aspektem akcji jest przede wszystkim edukacja. - Przygotowaliśmy publikacje na temat przesiadania się na rower. Zależy nam, aby wzrastała świadomość i kultura wszystkich uczestników ruchu, w tym samych rowerzystów - dodaje Bałazińska. Kampania potrwa do końca października 2015.

KONIEC EUROPEJSKIEGO WYZWANIA ROWEROWEGO. STARTUJE WYZWANIE CODZIENNE -  WROCŁAWIANIE POMOGĄ W PRZESIADCE

Podczas trwającego przez cały maj Europejskiego Wyzwania Rowerowego wrocławianie przejechali na rowerze blisko 335 tysięcy kilometrów, co dało nam drugie po Gdańsku miejsce na podium.

Tymczasem przed nami codzienne rowerowe wyzwania. Pomagać nam w nich będą organizatorzy kampanii "Kocham Wrocłąw, wybieram rower". Z początkiem czerwca ruszyła pełna wersja serwisu wybieramrower.org, na którym znajdują się publikacje stworzone przez wrocławian jeżdżących rowerem codziennie specjalnie z myślą o tych, którzy dopiero rozważają przesiadkę. Na chętnych czekają również zajęcia Wyższej Szkoły Rowerowej Jazdy, spot oraz liczne nagrody w konkursach.

kampania rowerowa   kampania rowerowa

Oprócz serii artykułów i wskazówek, ze strony można ściągnąć również specjalnie przygotowanego e-booka z przystępnym omówieniem, co zrobić, aby przesiadka na jednoślad była komfortowa i bezpieczna. Pobierając darmową publikację zatytułowaną O przesiadaniu się…, warto również zapisać się na newsletter wspierający w nowych nawykach transportowych czy na blogu poczytać prawdziwe historie wrocławian opisujących dlaczego wybrali rower.

Edukacyjnej odsłonie kampanii KWWR towarzyszy również premiera spotu

Ta w pełni wrocławska produkcja została zrealizowana przez twórców związanych z kolektywem Animateria oraz Recpoint.pl.

Występują w nim zwykli wrocławianie wybierający rower w codziennych podróżach, a w tle usłyszeć można piosenkę I woke up so happy wrocławskiej artystki Alicji Janosz. Piosenkarka wsparła kampanię swoją muzyką, bo jak sama mówi: - Wszyscy powinniśmy dbać o to, co wspólne i angażować się w akcje, które przynoszą korzyści dla nas wszystkich. Inicjatywy, takie jak kampania rowerowa, z pewnością do nich należą - popieram!

Zgłoś uwagę