Infolink - pomoc dla obcokrajowców

We Wrocławiu ruszył Infolink i strona internetowa z przydatnymi informacjami dla obcokrajowców. Pracownicy punktu nieodpłatnie udzielają pomocy tym, którzy napotykają bariery językowe, utrudniające załatwienie spraw.


Tworząc Infolink, Miasto wychodzi naprzeciw potrzebom  obcokrajowców, którzy podczas swojego pobytu we Wrocławiu napotykają na różnego rodzaju trudności formalnoprawne oraz bariery językowe, utrudniające im  załatwianie spraw urzędowych oraz funkcjonowanie w życiu codziennym.

Infolink utworzony jest w ramach Centrum informacji I Rozwoju Społecznego pl. Dominikański 6, czynny będzie od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-19.00.

W punkcie zawsze dostępna jest osoba biegle mówiąca po angielsku, gotowa do udzielenia pomocy (asystent). Pomoc osobom nie anglojęzycznym będzie udzielana w innych językach po dokonaniu wcześniejszego zgłoszenia.   

Zakres udzielanej pomocy w ramach Infolinku:

  • pomoc w wypełnianiu formularzy urzędowych  
  • wsparcie asystenta podczas załatwiania spraw w urzędzie
  • informacja dot. legislacji pobytu, dopełnienia koniecznych procedur
  • bieżąca informacja i wsparcie adekwatnie do zgłaszanych potrzeb
  • poradnictwo prawne i obywatelskie  w języku angielskim (po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie lub e-mailowo)
  • poradnictwo psychologiczne w języku angielskim (po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie lub e-mailowo)
  • informacja dot. spraw codziennych (komunikacja, wynajem mieszkania, edukacja, służba zdrowia, sprawy  bankowe, usługi telekomunikacyjne)
  • informacja dot. oferty spędzania czasu wolnego w tym: zabytki, kluby sportowe, kluby muzyczne, kina, teatry  oferujące spektakle i seanse w języku angielskim 

Formy realizacji zadań:

  • informacja i pomoc bezpośrednio w punkcie informacyjnym
  • pomoc w formie asysty w urzędzie/instytucji (po uprzednim przedstawieniu problemu i umówieniu terminu e-mailowo lub  telefonicznie, )
  • dedykowane narzędzia na portalu
  • artykuły/porady na portalu (najczęściej zadawane pytania)

Pracownicy punktu  udzielają pomocy nieodpłatnie wszystkim zainteresowanym osobom fizycznym, ich pomoc będzie miała charakter doradztwa i asysty(nie będą reprezentować osób korzystających z pomocy w sensie prawnym). Usługi bezpośredniej asysty będą świadczone na terenie Wrocławia.

Więcej  informacji można znaleźć na portalu infolink.wroclaw.pl.

Strona działa w wersji polskiej i angielskiej.  

Projekt finansowany przez Miasto Wrocław.

Infolink
pl. Dominikański 6
50-159 Wrocław
tel. 71 77 24 950
e-mail: infolink@cirs.wroclaw.pl
infolink.wroclaw.pl
otwarte: poniedziałek – piątek 10.00-19.00

Zgłoś uwagę