Droga S5 - most nad Widawą nabiera kształtów [ZDJĘCIA]

Potężny, 750-metrowy most nad Widawą nabrał już wyraźnych kształtów – gotowa jest część obiektu od strony Wrocławia, niebawem rozpocznie się też nasuwanie segmentów od północy. Na podwrocławskim odcinku trasy ekspresowej S5 widać coraz większe zmiany.

  • Fot. Astaldi

  • Fot. Astaldi

  • Fot. Astaldi

  • Fot. Astaldi

  • Fot. Astaldi

  • Fot. Astaldi

  • Fot. Astaldi

  • Fot. Astaldi


Prace na budowie trzeciego odcinka drogi ekspresowej od Marcinowa do węzła Wrocław Północ, realizowanego przez firmę Astaldi,  postępują zgodnie z harmonogramem. Razem z poprawą warunków atmosferycznych zwiększono też mocno tempo robót drogowych, m.in. przy wykonywaniu nasypów w okolicach węzłów Trzebnica i Kryniczno oraz miejscowości Będkowo i Ligota Piękna. Drogowcy pracują również przy miejscach do obsługi podróżnych.
 (Roboty drogowe w okolicach Marcinowa)

Obecny poziom zaawansowania robót drogowych wynosi około 35 proc. zaplanowanych prac, natomiast robót mostowych – 40 proc.

Rośnie most nad Widawą 

Dużo dzieje się na placu budowy nasuwanego mostu nad Widawą. Część obiektu od strony Wrocławia o długości ok. 300 metrów już stoi. Lada chwila rozpocznie się nasuwanie pierwszych segmentów od strony Poznania. Cały most nad Widawą będzie miał trzynaście przęseł i 750 metrów długości, według planów ma być gotowy pod koniec tego roku.

(Prace przy wiadukcie nad Widawą)

Postępy widać również na placu budowy drugiego z mostów, po którym kierowcy pokonywać będą rzekę Ławę w okolicach Wiszni Małej. Coraz wyraźniej dostrzec można przyszłe łącznice powstające w ramach rozbudowywanego węzła Wrocław Północ, które pozwolą połączyć budowaną drogę S5 z Autostradową Obwodnicą Wrocławia i ul. Żmigrodzką. Przy wiadukcie nad ul. Polanowicką robotnicy zamontowali krawężniki, przygotowali wykopy pod mury oporowe i rozpoczęli prace związane z wykonywaniem bloków odciążających. Zdecydowaną zmianę widać na rondzie Obrońców Grodna, gdzie kierowcy przejeżdżają już pod zamontowanym rusztowaniem wiaduktu postawionego wewnątrz ronda. Obecnie trwa tu montaż zbrojenia ustroju nośnego. Co ważne, prace budowlane w ramach ronda Obrońców Grodna są tak zorganizowane, aby uczestnicy ruchu w jak najmniejszym stopniu odczuwali ewentualne niedogodności związane z robotami.

Budowa dolnośląskiego odcinka S5

Astaldi wybuduje prawie 20-kilometrowy odcinek drogi S5, który jest częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko-Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Poprawi on zdecydowanie również ruch lokalny i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno. Gotowy odcinek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 r.

 

Zgłoś uwagę