wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

6°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 07:20

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Komunikacja miejska
  4. ABC pasażera
Kliknij, aby powiększyć
Poradnik dla pasażera MPK Wrocław. Co powinieneś wiedzieć jako pasażer komunikacji miejskiej we Wrocławiu? O czym trzeba pamiętać? archiwum www.wroclaw.pl
Poradnik dla pasażera MPK Wrocław. Co powinieneś wiedzieć jako pasażer komunikacji miejskiej we Wrocławiu? O czym trzeba pamiętać?

Poradnik dla pasażera komunikacji miejskiej we Wrocławiu. Co powinieneś wiedzieć jako pasażer MPK Wrocław? Jak jeździć wrocławskimi tramwajami i autobusami, aby nie mieć problemów z kontrolerem biletów? Gdzie możesz kupić bilety? Wszystkiego dowiesz się w tym poradniku!

Reklama

Poradnik dla pasażera MPK Wrocław – co powinieneś wiedzieć?

  1. Bilety komunikacji miejskiej we Wrocławiu są dystrybuowane przez system URBANCARD, którego operatorem jest Mennica Polska S.A.
  2. Wszystkie rodzaje biletów można nabyć w 160 automatach biletowych rozmieszczonych na terenie Wrocławia, w około 200 punktach należących do sieci sprzedaży Mennicy Polskiej S.A., oraz przy użyciu aplikacji w telefonie (URBANCARD, SkyCash, mPay, Jakdojade, Mobil Solid Solution).

Bilety jednorazowe, czasowe, grupowe (wyłącznie w formie elektronicznej, niewymagające skasowania) można nabyć w Kasownikach zamontowanych we wszystkich pojazdach komunikacji miejskiej.

Bilety jednorazowe i czasowe w formie papierowej można nabyć w stacjonarnych punktach  należących do sieci sprzedaży Mennicy Polskiej S.A.

Ponadto, bilety okresowe są do nabycia również za pośrednictwem portalu www.urbancard.pl

  1. Płatności w Kasownikach można realizować przy użyciu karty płatniczej z funkcją PayPass, BLIKa zbliżeniowego bądź kart URBANCARD EP z funkcja Elektronicznej Portmonetki (które zostały przygotowane z myślą o osobach niekorzystających z kart płatniczych). Karty URBANCARD EP są dostępne w Biurach Obsługi Klienta (karty imienne i na okaziciela) oraz w punktach sprzedaży (karty na okaziciela) prowadzących dystrybucję biletów.

Biura Obsługi Klienta URBANCARD we Wrocławiu:

  • ul. Grabiszyńska 9, 53-501 Wrocław, godziny otwarcia: pon.-pt.: w godz. 8.00–18.00, sob.: w godz. 9.00–14.00,
  • ul. Racławicka 2-4, 53-146 Wrocław, godziny otwarcia: pon.-pt.: w godz. 8.00–18.00,
  • ul. Ładna 1c, 50-353 Wrocław, godziny otwarcia: pon.-pt.: w godz. 8.00–18.00,
  • al. Kromera 21a , 51-163 Wrocław, godziny otwarcia: pon.-pt.: w godz. 8.00–19.00,
  • ul. Świeradowska 22, 50-559 Wrocław, godziny otwarcia: pon.-pt.: w godz. 8.00–19.00.

Wykaz wszystkich punktów sprzedaży biletów jest dostępny na stronie: URBANCARD

  1. Bilety okresowe uprawniające do przejazdów na wszystkich typach linii są ważne także poza administracyjnymi granicami Wrocławia – tylko w przypadku linii autobusowych, których numery rozpoczynają się cyfrą „1..." lub „6...".
  2. Bilety okresowe na dwie dowolne linie uprawniają do korzystania z dwóch wybranych linii, a także do korzystania z innych linii, których trasa przebiega w tym samym kierunku oraz wzdłuż trasy linii wskazanej na bilecie.
  3. 6. W przypadku zmiany przebiegu trasy danej linii lub czasowego jej zawieszenia, bilety imienne na dwie dowolne linie zachowują swoją ważność.

Pasażerowie posiadający bilet na daną linię mogą podróżować:

  • wszystkimi liniami po „starej” trasie (przed zmianą) linii wskazanej na bilecie,
  • wszystkimi liniami po zmienionej trasie linii wskazanej na bilecie.

Zmiany numeru linii na bilecie można dokonać wyłącznie w Biurze Obsługi Klienta URBANCARD.

  1. Linie tramwajowe o numerach 14 i 24 są traktowane jako jedna linia W przypadku biletu na dwie dowolne linie wystarczy zakodować jedną z nich.

Linie tramwajowe o numerach 0L i 0P są traktowane jako jedna linia. W przypadku biletu na dwie dowolne linie wystarczy zakodować jako linię 0.

  1. Na zastępczych liniach okresowych (autobusowych i tramwajowych) rozpoczynających się cyfrą „7..." obowiązują bilety na linie, które zostały zawieszone/zmienione.
  2. Bilety grupowe nie podlegają zwrotowi. 
  3. Linie autobusowe, których numery rozpoczynają się cyfrą "9..,." lub „8...” - zasady korzystania: https://www.wroclaw.pl/komunikacja/komunikacja-podmiejska.
  1. Bilet Nasz Wrocław Kolej – miesięczny bilet komunikacji miejskiej https://www.wroclaw.pl/nasz-wroclaw/nasz-wroclaw-kolej

  1. Duża Aglomeracja Wrocławska

Wrocławski bilet zintegrowany składający się z imiennego biletu kolejowego POLREGIO oraz aglomeracyjnego imiennego biletu miejskiej komunikacji zbiorowej. Wysokość opłaty za kolejowy przejazd uzależniona jest od odległości pokonywanej trasy, opłata za przejazd wszystkimi liniami środkami komunikacji miejskiej w granicach Wrocławia wynosi: bilet normalny 96,00 zł, bilet ulgowy 48,00 zł.

  • bilet zintegrowany uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów drogą najkrótszą lub wskazaną na bilecie, między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany, pociągami POLREGIO i Kolei Dolnośląskich oraz nieograniczonej liczby przejazdów na wszystkich liniach środkami komunikacji miejskiej w granicach Wrocławia,
  • bilet zintegrowany w ramach Dużej Aglomeracji Wrocławskiej obowiązuje w administracyjnych granicach Wrocławia oraz na obszarze ograniczonym stacjami: Strzelin, Jaworzyna Śląska, Wołów, Żmigród, Oleśnica, Jelcz-Laskowice, Oława, Malczyce, Trzebnica, do stacji znajdującej się na terenie Wrocławia (np. Wrocław Sołtysowice),
  • sprzedaż biletów zintegrowanych w ramach Dużej Aglomeracji Wrocławskiej odbywa się w wyznaczonych kasach biletowych POLREGIO.
  1. Informacja dla pasażera dotycząca opłaty dodatkowej

Wezwanie do zapłaty należności przewozowej i opłaty dodatkowej, jest wystawiane w przypadku braku:

  • ważnego biletu;
  • innego dokumentu uprawniającego do przejazdu komunikacją miejską;
  • dokumentu uprawniającego do ulgi.

Gdy przyczyną braku ważnego biletu na przejazd jest awaria kasownika potwierdzona przez kontrolera, opłata dodatkowa nie jest pobierana pod warunkiem, że pasażer zapłaci należność przewozową w terminie 7 dni od daty wezwania. W przypadku nieuregulowania należności przewozowej w terminie 7 dni, naliczona zostanie opłata dodatkowa, której wysokość reguluje uchwała. W pozostałych przypadkach braku ważnego biletu za przejazd, jeżeli należność zostanie uregulowana w terminie 7 dni, opłata dodatkowa ulega obniżeniu zgodnie z przepisami uchwały.

Opłata dodatkowa wynosi:

  1. 70-krotność ceny pełnego biletu czasowego 30-minutowego, gdy płatność opłaty dodatkowej następuje w terminie powyżej 7 dni – 280 zł,
  2. 60-krotność ceny pełnego biletu czasowego 30-minutowego, gdy płatność opłaty dodatkowej następuje w terminie do 7 dni – 240 zł.

Czytaj też: ceny biletów wrocławskiej komunikacji zbiorowej

Kontakt do MPK Wrocław

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o., pasazer.mpk.wroc.pl/

Reklamacje i wnioski dotyczące działalności MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu można składać:

Visa Mobile

To nowy sposób opłacenia biletu. Z Visa Mobile skorzystają ci pasażerowie, którzy dokonują zakupu przez Portal Pasażera bądź aplikację URBANCARD. W celu wniesienia opłaty za produkty, w trakcie finalizacji transakcji, użytkownik wybiera opcję Visa Mobile, wpisuje numer telefonu i potwierdza zakup na urządzeniu mobilnym.

Pasażerowie komunikacji miejskiej we Wrocławiu mogą korzystać z tej opcji realizując zakup biletów przez Portal Pasażera lub w aplikacji mobilnej URBANCARD.

Jak skorzystać z płatności z Visa Mobile?

Należy pobrać i zainstalować na telefonie darmową aplikację Visa Mobile, dostępną w sklepach z aplikacjami. Następnie dokonujemy rejestracji. Kluczowe kroki to dodanie do Visa Mobile swojej karty płatniczej Visa (lub kilku kart), weryfikacja danych i podanie numer telefonu, który będzie później wykorzystywany przez nas podczas płatności za zakupy. Na koniec ustalamy osobisty numer PIN niezbędny do zatwierdzania transakcji.

Przez ten proces przechodzimy tylko raz. Z Visa Mobile można korzystać także poprzez aplikację banku, który wydał kartę, jeżeli udostępnił tę usługę swoim klientom posiadającym kartę Visa.

Proces płatności jest prosty i szybki – może składać się z zaledwie trzech kroków. W trakcie finalizacji zakupu biletów komunikacji miejskiej we Wrocławiu, w Portalu Pasażera lub aplikacji mobilnej URBANCARD, jako formę płatności wybieramy Visa Mobile. W kolejnym kroku wpisujemy numer telefonu, a następnie potwierdzamy transakcję ustalonym wcześniej numerem PIN. Proces ten może wyglądać nieco inaczej, gdy klient korzysta z aplikacji banku do akceptacji transakcji Visa Mobile.

Biuro Obsługi Pasażera we Wrocławiu

BOP udziela informacji na temat: cen, rodzajów i zasad płatności za bilety; zgubionych przedmiotów; zasad kontroli biletów; opłat dodatkowych za brak biletu; kontaktów, adresów oraz numerów kont do wpłat.

  • al. Kromera 21a, 51-163 Wrocław, godziny otwarcia: pon.-pt.: w godz. 8.00–19.00,
  • ul. Świeradowska 22, 50-559 Wrocław, godziny otwarcia: pon.-pt.: w godz. 8.00–19.00.
  • e-mail: bop(at)mpk.wroc.pl,
  • INFOLINIA czynna: pon. – pt. w godz. 7.00-21.00 pod numerem telefonu: 71 308 50 30,
  • Biuro Rzeczy Znalezionych czynne: pon. – pt. w godz. 8.30-15.30 pod numerami telefonów: 71 308 50 36 lub 798 085 431 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl