Rusza kolejny etap budowy Alei Wielkiej Wyspy. Drogowcy rozpoczną przebudowę jednego z kilku skrzyżowań, które będą elementem trasy, jaka zostanie otwarta w 2023 r. Droga połączy Wielką Wyspę z Tarnogajem i Księżem.
– Rusza przebudowa skrzyżowania AWW z ul. Dembowskiego na Sępolnie. Pojawi się sygnalizacja świetlna i ruch będzie wahadłowy. Wykonawca wybuduje tam nowe i przebuduje istniejące już sieci podziemne – tłumaczy Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. – Ruch będzie wahadłowy, bo nie możemy zamknąć całego skrzyżowania. Pojawi się sygnalizacja świetlna, która będzie regulować ruch kołowy.
Czytaj więcej: Oś Zachodnia: w 2022 r. tramwaje pojadą po nowym torowisku na Kosmonautów
Aleja Wielkiej Wyspy to jedna z największych inwestycji komunikacyjnych Wrocławia ostatnich lat. Prace przy drodze, ale też pod ziemią, przy sieciach, warte są 234 miliony złotych. Trasa będzie liczyć ponad 3 kilometry, prowadzi przez dwa mosty nad Odrą i Oławą.
Rzecznik Wrocławskich Inwestycji podkreśla, że nie można podać dokładnego terminu końca utrudnień. Powód? Możliwe niespodzianki pod ziemią.
– Od wielu lat na Sępolnie nie wykonywano prac podziemnych. Możemy odkryć sieci, które znajdują się w innym miejscu niż pokazują to mapy. W późniejszym terminie będziemy pracować przy ul. Mickiewicza i Olszewskiego – dodaje Świercz.
Praca wre
Na budowie Alei Wielkiej Wyspy sporo dzieje się na wysokości ul. Międzyrzeckiej i Odry, gdzie trwa budowa złożonego z 14 podpór mostu nad rzeką (700 m długości). Niedaleko Wittiga powstaje tunel, który pozwoli pieszym i rowerzystam przedostać się pod AWW w okolice obiektów dydaktycznych przy ul. Chełmońskiego.
Powstaje także 55-metrowy wiadukt nad ul. Wilczą, który połączy ślimaki z ul. Krakowskiej i Armii Krajowej.