Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Wnioski o zakup węgla na rok 2023 można składać od piątku (19 maja) do 30 czerwca.
Zgodę na zakup węgla mogą otrzymać osoby, którym przyznano dodatek węglowy oraz wszyscy, których podstawowym źródłem ciepła jest piec na węgiel i ma to potwierdzenie w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.Małgorzata Brykarz, dyrektorka Wydziału Wody i Energii UMW
700 ton węgla po 2 tys. zł za tonę
Mieszkańcy będą mogli nabywać węgiel po 2 tys. zł za tonę – zgodnie z rządowymi wytycznymi. Cena nie zawiera usługi transportu surowca ze składu do gospodarstwa domowego oraz pakowania w worki. Co ważne, nie ma ograniczeń dot. zakupionej ilości węgla – może być ona wyższa, niż 3 tony – jak to miało miejsce w ramach dwóch poprzednich naborów łącznie.
Dotychczasowa dystrybucja węgla, począwszy od grudnia ubiegłego roku do końca kwietnia, przebiegła sprawnie. Ponad półtora tysiąca mieszkańców Wrocławia kupiło węgiel dobrej jakości, w preferencyjnej cenie. Obecnie startujemy z ostatnim etapem dystrybucji węgla, tzw. sprzedażą końcową, według znanego mieszkańcom schematu. W składach węgla pozostało około 700 ton opału.Jacek Pyra, dyrektor Ekosystemu ds. sprawozdawczości, zamówień i edukacji
Wnioski rozpatrywane będą w kolejności ich wpłynięcia aż do wyczerpania ilości paliwa stałego dostępnego na składach przeznaczonego do sprzedaży końcowej.
Jak złożyć wniosek o zakup węgla?
Do 30 czerwca dwa wypełnione egzemplarze wniosku o zakup węgla należy złożyć do:
- Kancelarii ogólnej, pl. Nowy Targ 1-8, parter. pok. 5
- Filii Kancelarii, ul. Zapolskiej 4, parter sala nr 4
- Elektronicznie poprzez aplikację mObywatel (gotowy formularz jest dostępny w aplikacji).
Papierowe formularze wniosków można uzyskać w wyżej wymienionych COM-ach lub pobrać z Biuletynu Informacji Publicznej. Wniosek można złożyć osobiście lub przez pełnomocnika. W przypadku składania wniosku przez pełnomocnika należy dołączyć podpisane pełnomocnictwo.
Po otrzymaniu wniosku pracownik Urzędu dokona sprawdzenia jego kompletności oraz weryfikacji pod kątem spełniania warunków do preferencyjnego zakupu węgla. O pozytywnej weryfikacji przyjmujący wniosek poinformuje telefonicznie.
Po otrzymaniu informacji potwierdzającej uprawnienie do zakupu węgla, kolejnym krokiem jest kontakt telefoniczny od pracownika spółki Ekosystem w celu dokonania zapłaty i umówienia terminu odbioru węgla. Wpłaty należy dokonać dopiero po otrzymaniu informacji telefonicznej.
Wpłaty można dokonać wyłącznie na rachunek Gminy Wrocław nr 41 1020 5226 0000 6402 0777 3403 przelewem lub gotówką (bez dodatkowych opłat i prowizji) w oddziałach banku PKO BP na terenie Wrocławia.
Faktury potwierdzające dokonanie wpłaty będzie można odbierać po dwóch dniach roboczych od dokonania wpłaty, w Punkcie Obsługi Klienta Ekosystem przy ul. Sikorskiego 2/8 (budynek Cuprum Novum). Po otrzymaniu faktury będzie można umówić się na dostawę opału ze składem węgla. Wykaz składów dołączony będzie do faktury.
Więcej informacji można uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu +48 71 75 86 996, w godzinach od 7:30 do 15:30.