Nr projektu Nr projektu 97
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Zabytki na torach - remont dwóch wozów tramwajowych typu N z lat 50 [WBO. 2024]
-
Kategoria inne
-
Budżet zweryfikowany 3 000 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
361
Statystyki Oddanych głosów
-
Lider projektu: Mikołaj Cendro
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt zaopiniowany pozytywnie. Realizacja inwestycji do kwoty 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.
Opis projektu
Projekt zakłada odbudowę do stanu czynnego dwóch zabytkowych tramwajów:
- Konstal N #1343 z 1950 r.
- Konstal N #1342 z 1954 r.
We wrocławskiej kolekcji zabytkowych tramwajów jak dotąd brakuje jednych z najpopularniejszych pojazdów - tramwaju typu "N" w wersji fabrycznej wraz z doczepą. Obydwa pojazdy uzyskają charakterystyczne dla lat 50. czerwone malowanie. Drzwi będą otwierane ręcznie, a skład będzie mógł kursować dwukierunkowo. Planowane jest zamontowanie dawno niewidzianego we Wrocławiu pantografu skrzynkowego. W środku będą drewniane podłoga i siedzenia. Docelowo wagony będą przeznaczone do kursowania na zabytkowej linii tramwajowej, która wzbogaca ofertę turystyczną miasta. Jak za dawnych lat, pasażerów obsługiwać będzie konduktor.
Uzasadnienie projektu
Wrocławska kolekcja zabytkowych tramwajów posiada “wyrwę”. Zachowane są zarówno wagony przedwojenne (LH Standard), jak i powojenne, jednakże brak jest najpopularniejszego w Polsce wagonu tramwajowego w wersji “fabrycznej”. Dzięki realizacji projektu kolekcja tramwajów eksploatowanych po wojnie będzie w znacznej mierze kompletna. Na wrocławskich torowiskach będą mknąć tramwaje poniemieckie, konstrukcje powstałe krótko zaraz po wojnie, jak i bardziej zaawansowane tramwaje typu 102Na czy 105Na. Dzięki realizacji projektu wzrośnie atrakcyjność turystyczna miasta, a mieszkańcy zyskają możliwość historycznej “podróży w czasie” zabytkowym składem po Wrocławiu. Historia naszego miasta jest wspólnym dobrem i razem powinniśmy o nią dbać.
Grupa beneficjentów projektu
Mieszkańcy Wrocławia, turyści oraz pasjonaci komunikacji zbiorowej.
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
Około 50 000 osób rocznie (pasażerowie linii turystycznych oraz zwiedzający zabytkową zajezdnię).
Elementy projektu
1 x remont tramwaju Konstal N #1342
1 x remont tramwaju Konstal N #1343
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn. Osiedle
Lokalizacja szczegółowa brak.
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
354Papier
7Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
137Mężczyźni
224Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt zaopiniowany pozytywnie. Realizacja inwestycji do kwoty 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.