Nr projektu Nr projektu 90
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
[PROJEKT WYCOFANY NA WNIOSEK LIDERA] JAGODNO: ul. Buforowa: Bezpieczne Chodniki i Ścieżki rowerowe [WBO. 2024]
-
Kategoria piesze/rowerowe
-
Budżet zgłoszony 3 000 000 zł
-
Status Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony negatywnie. Realizacja pociągałaby za sobą konieczność wycinki drzew, zabetonowania znacznej powierzchni przepuszczalnej i biologicznie czynnej oraz zarurowania rowu, co generuje dodatkowy spływ wód opadowych w rejonie, w którym już teraz występuje duży problem z odprowadzeniem wody w czasie deszczu. Takie działanie jest niezgodne z zasadami WBO wynikającymi z przyjętego przez gminę Miejskiego Planu Adaptacji Do Zmian Klimatu. Ruch pieszy oraz rowerowy po wschodniej stronie ul. Buforowej jest uregulowany i odbywa się po wydzielonych chodnikach, ciągach pieszo-rowerowych lub na zasadach ogólnych po ulicach o ruchu osiedlowym. Dodatkowo Gmina Wrocław planuje w najbliższym czasie przeprowadzenie procedury przetargowej na prace projektowe dla kompleksowej przebudowy wschodniej jezdni ul. Buforowej wraz z budową pełnego odwodnienia. Opracowanie rozwiąże wszelkie kwestie związane z bezpieczeństwem ruchu samochodowego, pieszego i rowerowego. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 1) i 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 90 i 252.
Opis projektu
Etap I projektu zakłada budowę trasy pieszo-rowerowej w ramach istniejącej już ścieżki pomiędzy polami, z której korzysta wiele codziennie wielu mieszkańców okolicznych osiedli.
Uzasadnienie projektu
Nadrzędnym celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszego, rowerowego i samochodowego na wschodniej nitce ul. Buforowej. W ramach tej trasy ruch pieszy, rowerowy i samochodowy miesza się w ramach wyasfaltowanej jezdni co generuje wiele zagrożeń. Z chodników korzystają dzieci i osoby w podeszłym wieku, rowerzyści oraz samochody.
Obecnie na wschodniej nitce ulicy Buforowej w jej kilku odcinkach, chodniki i trasa rowerowa poprowadzone są kosztem jednego pasa ruchu po asfalcie. W chwili obecnej trwa budowa buspasa po zachodniej części ul. Buforowej. Po zakończeniu tej inwestycji i wyseparowaniu chodników i tras rowerowych ze wschodniej nitki ul. Buforowej należy trasę asfaltową w całości przekazać samochodom.
Grupa beneficjentów projektu
Mieszkańcy całego Wrocławia, przejeżdżający samochodami uwolnionymi pasami ruchu, piesi poruszający się nowymi chodnikami, rowerzyści poruszający się nowymi trasami rowerowymi.
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
50000
Elementy projektu
1 x 300m x Chodnik w ciągu wschodniej nitki ul. Buforowej pomiędzy ul. Konduktorską i Malinowskiego
1 x 300m x Ścieżka rowerowa w ciągu wschodniej nitki ul. Buforowej pomiędzy ul. Konduktorską i Malinowskiego
1 x 450m x Ścieżka rowerowa obok istniejącego chodnika w ciągu wschodniej nitki ulicy Buforowej pomiędzy ul. Ravela i Strawińskiego
1 x 300m x Chodnik w ciągu wschodniej nitki ulicy Buforowej pomiędzy ul. Strawińskiego i Vivaldiego [zadanie do realizacji w ramach Funduszu Osiedlowego]
1 x 300m x Ścieżka rowerowa w ciągu wschodniej nitki ulicy Buforowej pomiędzy ul. Strawińskiego i Vivaldiego
1 x 300m x Ścieżka rowerowa w ciągu wschodniej nitki ulicy Buforowej pomiędzy ul. Vivaldiego do granic miasta
1 x 200m x Chodnik w ciągu wschodniej nitki ulicy Buforowej pomiędzy ul. Sarnią i Kiepury
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Jagodno Osiedle
Lokalizacja szczegółowa Wschodnia nitka ulicy Buforowej
Projekt został oceniony negatywnie. Realizacja pociągałaby za sobą konieczność wycinki drzew, zabetonowania znacznej powierzchni przepuszczalnej i biologicznie czynnej oraz zarurowania rowu, co generuje dodatkowy spływ wód opadowych w rejonie, w którym już teraz występuje duży problem z odprowadzeniem wody w czasie deszczu. Takie działanie jest niezgodne z zasadami WBO wynikającymi z przyjętego przez gminę Miejskiego Planu Adaptacji Do Zmian Klimatu. Ruch pieszy oraz rowerowy po wschodniej stronie ul. Buforowej jest uregulowany i odbywa się po wydzielonych chodnikach, ciągach pieszo-rowerowych lub na zasadach ogólnych po ulicach o ruchu osiedlowym. Dodatkowo Gmina Wrocław planuje w najbliższym czasie przeprowadzenie procedury przetargowej na prace projektowe dla kompleksowej przebudowy wschodniej jezdni ul. Buforowej wraz z budową pełnego odwodnienia. Opracowanie rozwiąże wszelkie kwestie związane z bezpieczeństwem ruchu samochodowego, pieszego i rowerowego. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 1) i 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 90 i 252.