Nr projektu Nr projektu 78
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Po zielonych torowiskach tramwaj mknie [WBO. 2024]
-
Kategoria zieleń/rekreacja
-
Budżet zweryfikowany 3 000 000 zł
-
Status Dopuszczony do głosowania
-
Lider projektu: Piotr Palacz
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony pozytywnie z uwagami. Należy wyprzedzająco dokonać oględzin torowisk celem oszacowania ewentualnych elementów do wymiany. Przed wykonaniem warstwy zielonej należy wyregulować torowiska w planie i profilu. Ponadto, mając na uwadze, iż zakres inwestycji wpłynąłby na siatkę powiązań tramwajowych, w momencie realizacji inwestycji zasadnym jest, aby zadanie zostało wplecione w harmonogram w zakresie napraw i remontów torowisk. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.
Opis projektu
Projekt zakłada zazielenienie istniejących torowisk - przykrycie matami wegetacyjnymi z rozchodnikami podobnie jak zazieleniono torowiska na ulicy Hallera w roku 2020 i 2021, Żmigrodzkiej w 2020 czy Olszewskiego w 2021 roku. Wcześniej należy jednak podbić i zeszlifować torowisko by uniknąć prac utrzymaniowych w przyszłości.
Uzasadnienie projektu
Projekt wpisuje się w strategię miasta - adaptacji do zmian klimatu - miasto gąbka - dzięki temu zielone torowiska będą absorbować wodę w czasie ulewnych deszczów chroniąc ulice przez zalaniem. Ponadto w czasie suszy nie będą tak się nagrzewać. Zielone torowiska absorbują hałas i pyły dzięki czemu będzie znacznie ciszej i zredukujemy poziom smogu przyulicznego.
Grupa beneficjentów projektu
Pasażerowie MPK, mieszkańcy Wrocławia
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
600 tys.
Elementy projektu
1 x 1 x Zazielenienie torowiska Świeradowska-krańcówka Gaj (Bardzka-krańcówka poza przejazdami i przystankami) około 500 m
1 x 1 x 1 x Zazielenienie torowiska na ulicy Grabiszyńskiej od pętli Cmentarz do pętli Oporów około 500 m
1 x 1 x 1 x Zazielenienie torowiska na ulicy Lotnicznej (Milenijna-pętla Pilczyce) około 2000 m
1 x 1 x 1 x Zazielenienie torowiska na ulicy Sienkiewicza (Plac Bema-Matejki) około 420 m
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Wrocław Osiedle
Lokalizacja szczegółowa brak.
Kontakt z liderem projektu
Skorzystaj z gotowych materiałów do promocji projektu
Wybierz, pobierz i udostępnij jedną z przygotowanych przez nas grafik do promocji tego projektu WBO.
Możesz też pobrać i wydrukować plakaty. Pamiętaj, aby umieszczać je wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych.
Na materiałach graficznych znajduje się QR kod odsyłający do formularza głosowania z zaznaczonym projektem.
Projekt został oceniony pozytywnie z uwagami. Należy wyprzedzająco dokonać oględzin torowisk celem oszacowania ewentualnych elementów do wymiany. Przed wykonaniem warstwy zielonej należy wyregulować torowiska w planie i profilu. Ponadto, mając na uwadze, iż zakres inwestycji wpłynąłby na siatkę powiązań tramwajowych, w momencie realizacji inwestycji zasadnym jest, aby zadanie zostało wplecione w harmonogram w zakresie napraw i remontów torowisk. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.