Nr projektu Nr projektu 78
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Po zielonych torowiskach tramwaj mknie [WBO. 2024]
-
Kategoria zieleń/rekreacja
-
Budżet zweryfikowany 3 000 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
648
Statystyki Oddanych głosów
-
Lider projektu: Piotr Palacz
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony pozytywnie z uwagami. Należy wyprzedzająco dokonać oględzin torowisk celem oszacowania ewentualnych elementów do wymiany. Przed wykonaniem warstwy zielonej należy wyregulować torowiska w planie i profilu. Ponadto, mając na uwadze, iż zakres inwestycji wpłynąłby na siatkę powiązań tramwajowych, w momencie realizacji inwestycji zasadnym jest, aby zadanie zostało wplecione w harmonogram w zakresie napraw i remontów torowisk. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.
Opis projektu
Projekt zakłada zazielenienie istniejących torowisk - przykrycie matami wegetacyjnymi z rozchodnikami podobnie jak zazieleniono torowiska na ulicy Hallera w roku 2020 i 2021, Żmigrodzkiej w 2020 czy Olszewskiego w 2021 roku. Wcześniej należy jednak podbić i zeszlifować torowisko by uniknąć prac utrzymaniowych w przyszłości.
Uzasadnienie projektu
Projekt wpisuje się w strategię miasta - adaptacji do zmian klimatu - miasto gąbka - dzięki temu zielone torowiska będą absorbować wodę w czasie ulewnych deszczów chroniąc ulice przez zalaniem. Ponadto w czasie suszy nie będą tak się nagrzewać. Zielone torowiska absorbują hałas i pyły dzięki czemu będzie znacznie ciszej i zredukujemy poziom smogu przyulicznego.
Grupa beneficjentów projektu
Pasażerowie MPK, mieszkańcy Wrocławia
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
600 tys.
Elementy projektu
1 x 1 x Zazielenienie torowiska Świeradowska-krańcówka Gaj (Bardzka-krańcówka poza przejazdami i przystankami) około 500 m
1 x 1 x 1 x Zazielenienie torowiska na ulicy Grabiszyńskiej od pętli Cmentarz do pętli Oporów około 500 m
1 x 1 x 1 x Zazielenienie torowiska na ulicy Lotnicznej (Milenijna-pętla Pilczyce) około 2000 m
1 x 1 x 1 x Zazielenienie torowiska na ulicy Sienkiewicza (Plac Bema-Matejki) około 420 m
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Wrocław Osiedle
Lokalizacja szczegółowa brak.
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
647Papier
1Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
359Mężczyźni
289Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt został oceniony pozytywnie z uwagami. Należy wyprzedzająco dokonać oględzin torowisk celem oszacowania ewentualnych elementów do wymiany. Przed wykonaniem warstwy zielonej należy wyregulować torowiska w planie i profilu. Ponadto, mając na uwadze, iż zakres inwestycji wpłynąłby na siatkę powiązań tramwajowych, w momencie realizacji inwestycji zasadnym jest, aby zadanie zostało wplecione w harmonogram w zakresie napraw i remontów torowisk. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.