Nr projektu Nr projektu 4
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Rowerowy Wrocław 2024: drogi rowerowe + bezpieczne przystanki na Świdnickiej, i nie tylko [WBO. 2024]
-
Kategoria piesze/rowerowe
-
Budżet zgłoszony 3 000 000 zł
-
Status Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ szacunkowy koszt realizacji przystanków wiedeńskich oraz rowerowego połączenia ul. Powstańców Śląskich i Racławickiej przekracza maksymalną dla projektów WBO 2024 kwotę 3 000 000 zł. Negatywna ocena dla budowy dróg rowerowych na ul. Świdnickiej, nie ma tam wystarczającej szerokości pasa drogowego i nie uwzględnia ich istniejąca koncepcja z 2017 r. Dodatkowo projekt nie uzyskał akceptacji Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. W tym momencie projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 1) i 10) oraz § 3 ustęp 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Kontynuacja projektów Rowerowy Wrocław z poprzednich edycji WBO, których celem jest uzupełnienie dziur w sieci wrocławskich dróg rowerowych. W tym roku chcemy załatać jedną z najważniejszych dziur w samym centrum, czyli brakujące drogi rowerowe na Świdnickiej, a jednocześnie poprawić dostępność i bezpieczeństwo przystanków tramwajowych. Ponadto w ramach rozbudowy trasy rowerowej dalej na południe także uzupełnić brakujące połączenie do ul. Racławickiej.
Uzasadnienie projektu
Ulica Świdnicka jest jedną z najbardziej reprezentacyjnych ulic Wrocławia, stanowi główną bramę do Starego Miasta i samego Rynku od południa, przejeżdża lub przechodzi nią codziennie dziesiątki tysięcy Wrocławian i turystów. Niestety, ulica nie jest przyjazna dla rowerzystów, istniejące pasy rowerowe nie są ciągłe a duży ruch nie zachęca do jazdy razem z samochodami, wielu rowerzystów decyduje się na jazdę po zatłoczonym chodniku. Ponadto przystanki tramwajowe zmuszają pasażerów do skakania z tramwaju na ulicę i znów na krawężnik, co nie jest wygodne ani bezpieczne. Trzeba to zmienić!
Grupa beneficjentów projektu
Rowerzyści oraz pasażerowie komunikacji miejskiej
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
100 000
Elementy projektu
1 x ul. Świdnicka - budowa przystanków wiedeńskich oraz infrastruktury rowerowej, w miarę możliwości według koncepcji z 2017 roku
1 x ul. Powstańców Śląskich - dwukierunkowe połączenie rowerowe ulicy Racławickiej z istniejącą infrastrukturą na skrzyżowaniu z Hallera
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Borek, Powstańców Śląskich, Przedmieście Świdnickie Osiedle
Lokalizacja szczegółowa Ulica Świdnicka na odcinku od Piłsudskiego do Podwala, plus rejon skrzyżowania ul. Racławickiej z al. Hallera