Nr projektu Nr projektu 265
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Pieszo-rowerowa obwodnica Psiego Pola [WBO. 2024]
-
Kategoria piesze/rowerowe
-
Budżet zgłoszony 3 000 000 zł
-
Status Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
-
Lider projektu: Dawid Kuliński
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ szacunkowy koszt realizacji inwestycji przekracza maksymalną dla projektów WBO 2024 kwotę 3 000 000 zł. Dodatkowo realizacja połączenie w tym miejscu wiązałaby się z wycinką drzew, nie ma też wystarczającej szerokości działek należących do Gminy Wrocław, szczególnie w rejonie skarpy w rejonie węzła ul. Krzywoustego. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 3), 5) i 10) oraz § 3 ustęp 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Projekt zakłada wybudowanie drogi pieszo-rowerowej wzdłuż al. Sobieskiego pomiędzy torami kolejowymi a jezdnią, od stacji kolejowej Wrocław Psie Pole do wałów widawskich, na działkach należących do miasta. Tworzywo, z którego powstanie droga do uzgodnienia.
Uzasadnienie projektu
Obecnie nie ma bezpośredniego połączenia z Zakrzowa oraz z Psie Pola po tej stronie al. Sobieskiego oraz bez kolizji z autami do wałów widawskich. Po remoncie estakady na al. Sobieskiego, który zakłada utworzenia ciągów pieszo-rowerowych po obu stronach estakady dzięki wybudowaniu pieszo-rowerowej obwodnicy spacer bądź podróż rowerem będzie można kontynuować do wałów widawskich oraz dalej.
Grupa beneficjentów projektu
Mieszkańcy Wrocławia oraz Długołęki
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
200 000
Elementy projektu
1 x Droga pieszo-rowerowa
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Psie Pole-Zawidawie Osiedle
Lokalizacja szczegółowa brak.
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ szacunkowy koszt realizacji inwestycji przekracza maksymalną dla projektów WBO 2024 kwotę 3 000 000 zł. Dodatkowo realizacja połączenie w tym miejscu wiązałaby się z wycinką drzew, nie ma też wystarczającej szerokości działek należących do Gminy Wrocław, szczególnie w rejonie skarpy w rejonie węzła ul. Krzywoustego. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 3), 5) i 10) oraz § 3 ustęp 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.