Nr projektu Nr projektu 235
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Oporowska pierwszą ulicą rowerową na Gajowicach [WBO. 2024]
-
Kategoria piesze/rowerowe
-
Budżet zweryfikowany 3 000 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
185
Statystyki Oddanych głosów
-
Lider projektu: Andrzej Sobuńko
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie remontu nawierzchni, ale ze względów technicznych remont musi obejmować kompleksowo całą szerokość ulicy wraz z chodnikami. Ruch rowerowy powinien wtedy pozostać na zasadach ogólnych, w strefie "tempo 30" nie wyznacza się przejść dla pieszych, piesi mogą przekraczać ulice na całej długości. Można za to zastosować elementy uspokojenia ruchu, np. w postaci zielonych wypustek ulicznych zwężających naprzemiennie tor jazdy. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł, dlatego projekt zostanie przeniesiony do puli ponadosiedlowej. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.
Opis projektu
Remont i przekształcenie ul. Oporowskiej na odcinku między ulicami Ołowianej i Stalową w ulicę typu "rowerowa" na wzór ulicy Nowej we Wrocławiu oraz wyniesienie przejść dla pieszych. Ulica rowerowa skonstruowana jest w taki sposób, że środkiem biegnie pas betonu, który stanowi oś dwukierunkowego ruchu rowerowego. Na ulicy powinny się również znaleźć wyniesione przejścia dla pieszych pomimo, że jest ulicą w strefie uspokojonego ruchu.
Uzasadnienie projektu
Ruch samochodowy jest jednokierunkowy (tak jak jest to obecnie). Ruch rowerowy natomiast właściwie nie istnieje w dużej mierze ze względu na stan nawierzchni oraz zdominowanie ulicy przez samochody, Zaznaczenie przestrzeni ruchu dla rowerów na ulicy umożliwi ruch rowerowy na tej drodze.
Przez drogę przechodzą uczniowie pobliskiej szkoły podstawowej. Wyniesione przejścia dla pieszych mają za zadanie ułatwienie przejścia przez ulicę jego zaznaczenie oraz spowolnienie prędkości samochodów bo znak ograniczenia prędkości nie działa. Ponad to wyniesione przejścia są konieczne, gdyż przez Oporowską przebiega droga ze szkoły do przystanków przy ul Grabiszyńskiej, a SP 43 jest szkołą integracyjną.
Grupa beneficjentów projektu
Głównie mieszkańcy osiedla Gajowice, ale również przyjezdni korzystający z ul. Oporowskiej
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
10000
Elementy projektu
1 x pas betonowy szerokości 1,5 m na odcinku 200 m + remont chodników
4 x wyniesione przejście dla pieszych
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Gajowice Osiedle
Lokalizacja szczegółowa Ulica Oporowska na odcinku między ulicami Ołowianą i Stalową.
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
185Papier
0Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
104Mężczyźni
81Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie remontu nawierzchni, ale ze względów technicznych remont musi obejmować kompleksowo całą szerokość ulicy wraz z chodnikami. Ruch rowerowy powinien wtedy pozostać na zasadach ogólnych, w strefie "tempo 30" nie wyznacza się przejść dla pieszych, piesi mogą przekraczać ulice na całej długości. Można za to zastosować elementy uspokojenia ruchu, np. w postaci zielonych wypustek ulicznych zwężających naprzemiennie tor jazdy. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł, dlatego projekt zostanie przeniesiony do puli ponadosiedlowej. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.