wroclaw.pl strona główna Wrocławski Budżet Obywatelski

Infolinia 71 777 71 44

22°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 15:20

wroclaw.pl strona główna
  1. Wrocławski Budżet Obywatelski
  2. Lista projektów 2024
  3. Projekt nr 235

Nr projektu Nr projektu 235

PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł

Oporowska pierwszą ulicą rowerową na Gajowicach [WBO. 2024]

  • Kategoria piesze/rowerowe

  • Budżet zweryfikowany 3 000 000 zł

  • Status Niewybrany w głosowaniu

  • 185

    Statystyki Oddanych głosów

  • Lider projektu: Andrzej Sobuńko

Komentarz UMW po II etapie oceny

Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie remontu nawierzchni, ale ze względów technicznych remont musi obejmować kompleksowo całą szerokość ulicy wraz z chodnikami. Ruch rowerowy powinien wtedy pozostać na zasadach ogólnych, w strefie "tempo 30" nie wyznacza się przejść dla pieszych, piesi mogą przekraczać ulice na całej długości. Można za to zastosować elementy uspokojenia ruchu, np. w postaci zielonych wypustek ulicznych zwężających naprzemiennie tor jazdy. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł, dlatego projekt zostanie przeniesiony do puli ponadosiedlowej. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.

Komentarz UMW po I etapie oceny

Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie remontu nawierzchni, ale ze względów technicznych remont musi obejmować kompleksowo całą szerokość ulicy wraz z chodnikami. Ruch rowerowy powinien wtedy pozostać na zasadach ogólnych, w strefie "tempo 30" nie wyznacza się przejść dla pieszych, piesi mogą przekraczać ulice na całej długości. Można za to zastosować elementy uspokojenia ruchu, np. w postaci zielonych wypustek ulicznych zwężających naprzemiennie tor jazdy. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł, dlatego projekt zostanie przeniesiony do puli ponadosiedlowej. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.

Opis projektu

Remont i przekształcenie ul. Oporowskiej na odcinku między ulicami Ołowianej i Stalową w ulicę typu "rowerowa" na wzór ulicy Nowej we Wrocławiu oraz wyniesienie przejść dla pieszych. Ulica rowerowa skonstruowana jest w taki sposób, że środkiem biegnie pas betonu, który stanowi oś dwukierunkowego ruchu rowerowego. Na ulicy powinny się również znaleźć wyniesione przejścia dla pieszych pomimo, że jest ulicą w strefie uspokojonego ruchu.

Uzasadnienie projektu

Ruch samochodowy jest jednokierunkowy (tak jak jest to obecnie). Ruch rowerowy natomiast właściwie nie istnieje w dużej mierze ze względu na stan nawierzchni oraz zdominowanie ulicy przez samochody, Zaznaczenie przestrzeni ruchu dla rowerów na ulicy umożliwi ruch rowerowy na tej drodze.
Przez drogę przechodzą uczniowie pobliskiej szkoły podstawowej. Wyniesione przejścia dla pieszych mają za zadanie ułatwienie przejścia przez ulicę jego zaznaczenie oraz spowolnienie prędkości samochodów bo znak ograniczenia prędkości nie działa. Ponad to wyniesione przejścia są konieczne, gdyż przez Oporowską przebiega droga ze szkoły do przystanków przy ul Grabiszyńskiej, a SP 43 jest szkołą integracyjną.

Grupa beneficjentów projektu

Głównie mieszkańcy osiedla Gajowice, ale również przyjezdni korzystający z ul. Oporowskiej

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

10000

Elementy projektu

1 x pas betonowy szerokości 1,5 m na odcinku 200 m + remont chodników
4 x wyniesione przejście dla pieszych

Lokalizacja

Pomiń mapę

projekt ponadosiedlowy Lokalizacja

Gajowice Osiedle

Lokalizacja szczegółowa Ulica Oporowska na odcinku między ulicami Ołowianą i Stalową.

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.

185

Liczba głosów: internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.

Dotyczy głosów ważnych.

Internet

185

Papier

0

Płeć: kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Dotyczy głosów ważnych.

Kobiety

104

Mężczyźni

81

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.