wroclaw.pl strona główna Wrocławski Budżet Obywatelski

Infolinia 71 777 71 44

16°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 08:20

wroclaw.pl strona główna
  1. Wrocławski Budżet Obywatelski
  2. Lista projektów 2024
  3. Projekt nr 228

Nr projektu Nr projektu 228

PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł

Wykonanie drogi rowerowej od ul. Broniewskiego do ul. Bałtyckiej wzdłuż ul. Żmigrodzkiej [WBO. 2024]

  • Kategoria piesze/rowerowe

  • Budżet zweryfikowany 3 000 000 zł

  • Status Niewybrany w głosowaniu

  • 291

    Statystyki Oddanych głosów

  • Lider projektu: Jan Lisowski

Komentarz UMW po II etapie oceny

Projekt został oceniony pozytywnie, realizacja będzie musiała być zgodna z aktualnie zatwierdzoną dokumentacją "Przebudowa ul. Żmigrodzkiej na odcinku od mostu Trzebnickiego do ul. Kamieńskiego". Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.

Komentarz UMW po I etapie oceny

Projekt został oceniony pozytywnie, realizacja będzie musiała być zgodna z aktualnie zatwierdzoną dokumentacją "Przebudowa ul. Żmigrodzkiej na odcinku od mostu Trzebnickiego do ul. Kamieńskiego". Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.

Opis projektu

Projekt obejmuje wykonanie drogi rowerowej wraz z ciągiem pieszym od ul. Broniewskiego do ul. Bałtyckiej. Droga rowerowa będzie usytuowana wzdłuż ul. Żmigrodzkiej na istniejącym nasypie, obok linii tramwajowej. Pomiędzy drogą rowerową a ciągiem pieszym przewidziany jest pas zieleni o szerokości 1,5 m. w postaci żywopłotu. Droga rowerowa będzie miała szerokość 3,3 m, zaś ciąg pieszy będzie o szerokości 2,2 m. Długość drogi od ul. Broniewskiego do drogi osiedlowej obok marketu "PONIK" wzdłuż nasypu wynosi 320 m. Dalej droga na długości 130 m. będzie przebiegała obok marketu "PONIK" gdzie jest już ułożona kostka brukowa. Końcowy odcinek do ul. Bałtyckiej ma długość 44 m. i wymaga ułożenia kostki brukowej gdyż jest obecnie niezagospodarowany.

Uzasadnienie projektu

W istniejącym systemie komunikacyjnym przejazd rowerem wzdłuż ul. Żmigrodzkiej jest bardzo utrudniony. Chodnik istniejący po wschodniej stronie ulicy jest bardzo wąski i nie dostosowany do jednoczesnego ruchu rowerowego i pieszego. Natomiast główny ciąg komunikacyjny na linii północ - południe przebiega przez most Trzebnicki i kończy się na skrzyżowaniu ul. Żmigrodzkiej i ul. Broniewskiego. Chcąc dalej jechać na północ rowerzyści muszą wykonać objazd ul. Broniewskiego i ul. Bałtycką aby dotrzeć do skrzyżowania z ul. Żmigrodzką skąd dalej prowadzi droga rowerowa w kierunku północnym. Projekt eliminuje istniejące ograniczenia w ruchu rowerowym przedłużając drogę rowerową wzdłuż ul. Żmigrodzkiej o ok. 500 m.

Grupa beneficjentów projektu

Mieszkańcy osiedli z obszaru oddziaływania projektu oraz wszyscy mieszkańcy Wrocławia i osoby przyjezdne

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

50000

Elementy projektu

1 x Ułożenie nawierzchni z kostki brukowej wraz z przygotowaniem podłoża oraz wykonaniem obrzeży dla drogi rowerowej, na istniejącym nasypie, wzdłuż linii tramwajowe przy ul. Żmigrodzkiej
1 x Ułożenie nawierzchni z kostki brukowej wraz z przygotowaniem podłoża oraz wykonaniem obrzeży dla ciągu pieszego obok drogi rowerowej
1 x Wykonanie pasa zieleni wraz z posadzeniem żywopłotu rozdzielającego drogę rowerową od ciągu pieszego
2 x Wykonanie oznakowania dla drogi rowerowej i ciągu pieszego
1 x Uregulowanie wymogów prawnych związanych z przebiegiem drogi rowerowej

Lokalizacja

Pomiń mapę

projekt ponadosiedlowy Lokalizacja

Karłowice-Różanka Osiedle

Lokalizacja szczegółowa Dokumentacja fotograficzna: Nasyp istniejący do realizacji drogi rowerowej.

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.

291

Liczba głosów: internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.

Dotyczy głosów ważnych.

Internet

286

Papier

5

Płeć: kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Dotyczy głosów ważnych.

Kobiety

153

Mężczyźni

138

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.