Nr projektu Nr projektu 228
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Wykonanie drogi rowerowej od ul. Broniewskiego do ul. Bałtyckiej wzdłuż ul. Żmigrodzkiej [WBO. 2024]
-
Kategoria piesze/rowerowe
-
Budżet zweryfikowany 3 000 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
291
Statystyki Oddanych głosów
-
Lider projektu: Jan Lisowski
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony pozytywnie, realizacja będzie musiała być zgodna z aktualnie zatwierdzoną dokumentacją "Przebudowa ul. Żmigrodzkiej na odcinku od mostu Trzebnickiego do ul. Kamieńskiego". Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.
Opis projektu
Projekt obejmuje wykonanie drogi rowerowej wraz z ciągiem pieszym od ul. Broniewskiego do ul. Bałtyckiej. Droga rowerowa będzie usytuowana wzdłuż ul. Żmigrodzkiej na istniejącym nasypie, obok linii tramwajowej. Pomiędzy drogą rowerową a ciągiem pieszym przewidziany jest pas zieleni o szerokości 1,5 m. w postaci żywopłotu. Droga rowerowa będzie miała szerokość 3,3 m, zaś ciąg pieszy będzie o szerokości 2,2 m. Długość drogi od ul. Broniewskiego do drogi osiedlowej obok marketu "PONIK" wzdłuż nasypu wynosi 320 m. Dalej droga na długości 130 m. będzie przebiegała obok marketu "PONIK" gdzie jest już ułożona kostka brukowa. Końcowy odcinek do ul. Bałtyckiej ma długość 44 m. i wymaga ułożenia kostki brukowej gdyż jest obecnie niezagospodarowany.
Uzasadnienie projektu
W istniejącym systemie komunikacyjnym przejazd rowerem wzdłuż ul. Żmigrodzkiej jest bardzo utrudniony. Chodnik istniejący po wschodniej stronie ulicy jest bardzo wąski i nie dostosowany do jednoczesnego ruchu rowerowego i pieszego. Natomiast główny ciąg komunikacyjny na linii północ - południe przebiega przez most Trzebnicki i kończy się na skrzyżowaniu ul. Żmigrodzkiej i ul. Broniewskiego. Chcąc dalej jechać na północ rowerzyści muszą wykonać objazd ul. Broniewskiego i ul. Bałtycką aby dotrzeć do skrzyżowania z ul. Żmigrodzką skąd dalej prowadzi droga rowerowa w kierunku północnym. Projekt eliminuje istniejące ograniczenia w ruchu rowerowym przedłużając drogę rowerową wzdłuż ul. Żmigrodzkiej o ok. 500 m.
Grupa beneficjentów projektu
Mieszkańcy osiedli z obszaru oddziaływania projektu oraz wszyscy mieszkańcy Wrocławia i osoby przyjezdne
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
50000
Elementy projektu
1 x Ułożenie nawierzchni z kostki brukowej wraz z przygotowaniem podłoża oraz wykonaniem obrzeży dla drogi rowerowej, na istniejącym nasypie, wzdłuż linii tramwajowe przy ul. Żmigrodzkiej
1 x Ułożenie nawierzchni z kostki brukowej wraz z przygotowaniem podłoża oraz wykonaniem obrzeży dla ciągu pieszego obok drogi rowerowej
1 x Wykonanie pasa zieleni wraz z posadzeniem żywopłotu rozdzielającego drogę rowerową od ciągu pieszego
2 x Wykonanie oznakowania dla drogi rowerowej i ciągu pieszego
1 x Uregulowanie wymogów prawnych związanych z przebiegiem drogi rowerowej
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Karłowice-Różanka Osiedle
Lokalizacja szczegółowa Dokumentacja fotograficzna: Nasyp istniejący do realizacji drogi rowerowej.
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
286Papier
5Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
153Mężczyźni
138Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt został oceniony pozytywnie, realizacja będzie musiała być zgodna z aktualnie zatwierdzoną dokumentacją "Przebudowa ul. Żmigrodzkiej na odcinku od mostu Trzebnickiego do ul. Kamieńskiego". Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.