Nr projektu Nr projektu 183
PROJEKT OSIEDLOWY:
do 1 000 000 zł
[PROJEKT WYCOFANY NA WNIOSEK LIDERA] Wygodne i bezpieczne przystanki na Zakrzowie [WBO. 2024]
-
Kategoria komunikacja zbiorowa
-
Budżet zgłoszony 1 000 000 zł
-
Status Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony pozytywnie dla remontu peronów nr 29530 i 29532. Niezbędne jest zawężenie szerokości zatoki równoległej w celu poszerzenia peronów przystankowych oraz realizacja normatywnych zatok ze skosami. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł, dlatego projekt musi trafić do puli ponadosiedlowej. Negatywna ocena dla przystanków nr 29521 i 29522, ponieważ położone są na terenie nie należącym do Gminy Wrocław, w tym zakresie projekt jest sprzeczny z § 2 ustęp 2 punkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.
Opis projektu
[PROJEKT WYCOFANY NA WNIOSEK LIDERA] Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżowania autobusami dojeżdżającymi na Zakrzów. Zakłada remont nawierzchni przystanków, budowę odpowiednich krawędzi peronowych o poprawnej wysokości i długości. Na przystankach dla wsiadających przy pętli Osiedle Sobieskiego konieczne jest poszerzenie peronów i odsunięcie wiat przystankowych od krawędzi jezdni. Na przystanku Królewska w stronę pętli potrzebny jest montaż wiaty, ponieważ nie istnieje tu inne schronienie przed deszczem i słońcem.
Uzasadnienie projektu
Obecny stan nawierzchni i krawędzi peronów uniemożliwiają wygodne wsiadanie i wysiadanie. Krawędzie przystanków nr 29521 i 29532 są krótsze od zatrzymujących się przy nich autobusów, co powoduje konieczność wsiadania i wysiadania przez trawnik. Perony przystanków dla wsiadających przy pętli Osiedle Sobieskiego są zbyt wąskie, co powoduje, że w godzinach szczytu nie mieszczą się na nich pasażerowie. Odległość od wiaty do stojącego autobusu jest zbyt mała do swobodnego przechodzenia i doprowadza do niebezpiecznych sytuacji w momencie przyjazdu autobusu. Brakuje tu również wygodnego dojścia z CPR i połączenia obu przystanków.
Grupa beneficjentów projektu
Pasażerowie autobusów linii D, 111, 128, 130, 150, 151 i 241 wysiadający i wsiadający na Zakrzowie.
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
10000
Elementy projektu
1 x Przystanek 29521 - remont nawierzchni i krawędzi peronowej, wydłużenie krawędzi peronu min. do długości autobusu, montaż wiaty
1 x Przystanek 29522 - remont nawierzchni i krawędzi peronowej
1 x Przystanek 29530 - poszerzenie peronu z przestawieniem wiaty, wybrukowanie dojścia od ciągu pieszo-rowerowego
1 x Przystanek 29532 - poszerzenie peronu z przestawieniem wiaty, wydłużenie krawędzi peronu min. do długości autobusu, wybrukowanie dojścia od ciągu pieszo-rowerowego i sąsiedniego przystanku 29530
Lokalizacja
projekt osiedlowy Lokalizacja
Psie Pole-Zawidawie Osiedle
Lokalizacja szczegółowa Przystanki 29521, 29522, 29530 i 29532 zlokalizowane przy ul. Królewskiej na Zakrzowie
Projekt został oceniony pozytywnie dla remontu peronów nr 29530 i 29532. Niezbędne jest zawężenie szerokości zatoki równoległej w celu poszerzenia peronów przystankowych oraz realizacja normatywnych zatok ze skosami. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł, dlatego projekt musi trafić do puli ponadosiedlowej. Negatywna ocena dla przystanków nr 29521 i 29522, ponieważ położone są na terenie nie należącym do Gminy Wrocław, w tym zakresie projekt jest sprzeczny z § 2 ustęp 2 punkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.